עיצוב תכשיטים בתוכנת תלת מימד- D3 ,מה הקשר בן עיצוב ממוחשב לתכשיטים

עיצוב תכשיטים בתוכנת תלת מימד- D3 ,מה הקשר בן עיצוב ממחשב לתכשיטים, האים כל מעצב תלת מימד כשיר לעיצוב תכשיטים ללא ניסיון בצורפות ובשיבוץ יהלומים ואבני חן ?

 

מאמר זה עונה לשאלה של אומנים בוגרי בתי ספר לעיצוב ממוחשב שמתקשים להשתלב בענף התכשיטים.
הבעיה טמונה בכך שבתי הספר והמכללות לעיצוב, לא משלבים מספיק בין עיצוב, ליכולת טכנית של בניה פיזית של המוצר, נתקלתי במעצבים רבים ,מוכשרים מאוד שלא ניתן היה להביא את עיצובי תכשיטים שלהם לידי ביצוע, בצורפות זהב יש מגבלות רבות שרק צורפים מודליסטים(בוני אבי טיפוס) מודעים להם אפרט בהמשך,הבעיות הגדולות ביותר הינם הפרופורציה ויכולת תמחור המוצר הסופי ,ידע שנרכש במשך שנים רבות של צורפות מעשית ועמידה מול לקוחות.

 

עיצוב מודלים ממוחשב לענף התכשיטים

  למונח "עיצוב" בפרוש הרעיוני לא חייב להיות קשר לתוכנות תלת מימד,הרעיון הינו גם רישום בסיסי על דף. תוכנת התלת מימד הינה אמצעי טכנולוגי לתכנון וביצוע הרעיון הנתון. תכנון בתלת מימד מאפשר שליטה גבוה במימדי המודל, אפשרויות מתוחכמות של חיבורים ופתרונות קדם יצור. נוסחא זו נכונה כאשר למעצב תלת המימד יש רקע בעולם הפיזי של התכשיטים.

   להלן פרוט התנאים האידיאלים לעיצוב תכשיטים ממוחשב :  

  * ידע ביציקת מתכות אצילות וחצי אצילות- שליטה בעובי המוצר לאפשר זרימה רציפה בהליך היציקה.

 * ניסיון מצטבר בצפי התכווצות האלמנטים, משלב התכנון עד למוצר הסופי-התכווצות האלמנטים הינה תוצאה של- הדפסת האלמנט S.T.L ,יציקת המודל ((Silver, עיבוד המודל לפני גיפור((rubber molding,גיפור והליך סופי של גימור ידני או מכני .

   * ניסיון בשיבוץ יהלומים ואבני חן בכדי ליצור "תנאי שיבוץ" בתכשיט.

   * ידע בעיבוד תכשיטים המונע בנית אלמנטים מסובכים לעיבוד .    

   * יכולת הבנת המודל מרישום עם פרטים מינימאליים, לבניה מושלמת.

 * הבנה וניסיון בתמחור המוצר הסופי כאשר מחיר המוצר הסופי הינו קריטי- בנית מודל שיתאים לערך הכספי של המוצר הסופי.

   * שליטה אבסולוטית בתוכנות תלת מימד והיכולת לשלב את מכלול התנאים שפורטו.

משה מוסרי

הוסף תגובה