על מנת להוסיף ממ"ד מה צריך?

על מנת שנוכל להוסיף ממ"ד לבית או לדירה קיימת, יש לקבל היתרים ואישורים לכך על פי החוק.
הוספת ממ"ד במבני קומות ובבתים צמודי קרקע מתנהלת באופן שונה. ראשית נצטרך לברר מול הרשות המקומית כי קיימת זכות לתוספות בנייה בנכס המסוים. לאחר מכן, נדרשים בעלי הנכס להגיש בקשה להיתר שינוי המבנה והבניה, אשר מתווה בתכנית מהנדס או אדריכל. לאחר קבלת כל האישורים הללו נוכל להתחיל בבניית הממ"ד. יציקות הבטון מחייבות אישור של מהנדס ובדיקות של מניעת העמסת משקל על בניינים קיימים.

בכל אופן ישנם פתרונות למשקל החדש שמוסף בבניית הממ"ד. יש להקפיד כי בשלבי התכנון קובעים את כל כמויות הברזל והבטון, וכי המחיר כולל בתוכו את כל המרכיבים הנדרשים להשלמת כל ההליך עד לקבלת כל ההיתרים הסופיים. יתר על כן חשוב לדעת כי צריך לפני שמבקשים את היתרי הבניה צריך להשיג את אישור השכנים. נצטרך להחתים את הדיירים ולוודא שהם גם מעוניינים בממ"ד או שהם לא מעוניינים בממ"ד אבל לא מתנגדים. ייתכן כי יהיו גם דיירים שיתנגדו לבניית הממ"ד. בבניין משותף יש צורך ברוב של 60% מהדיירים.
כדי שנוכל ליצור ממ"ד הדרך המהירה ביותר היא ביציקת בטון. יציקת הבטון נעשית בהתזה באמצעות משאבה מיוחדת. שיטה זו אמנם חוסכת בניית תבניות עץ ליציקות, אך יוצרת לחות ואדים אשר דורשים בידוד היציקה משאר הבית. במהלך היציקה ניתן לצקת קירות, רצפה ותקרה, וכן חלונות ופתחי הדף כנדרש בחוק.במרבית המקרים ניתן למצוא פתרונות למשקל החדש שמוסף בבניית הממ"ד. יש להקפיד כי בשלבי התכנון קובעים את כל כמויות הברזל והבטון, וכי הצעות המחיר כוללות את כל המרכיבים הנדרשים לאורך התהליך, עד לקבלת כל ההיתרים הסופיים . תהליך הוספת הבניית ממ"דים לבתים פרטיים מתפרש בדרך כלל על פני כחודש וחצי, ובבתי דירות בדרך כלל כשישה עד שמונה חודשים, בהתאם לקבלת ההסכמה מכל השכנים וההמתנה לקבלת כל האישורים הנדרשים מבחינה בירוקרטית.

לכן ישנה המלצה להשתמש בכל התהליך מתחילתו ועד סופו עם חברה לבניית ממד"ים ובכך לחסוך זמן יקר.

הוסף תגובה