פיסול בחוטי מתכת – החוטים The Wires Of Wire Art

 

פיסול עם חוטי מתכת קיים במקומותינו אך אינו מאוד נפוץ עדיין.

כשאני מדבר עם אנשים על העיסוק שלי, התגובה הראשונה היא בדרך כלל סוג של הלם או שוק. אחרי השוק הראשוני, תמיד מופיעה השאלה הבאה:

באיזה חוטי מתכת אתה משתמש בפסלים שלך?

השאלה לגבי החוטים מלווה אותי כמעט כל שיחה לגבי הפסלים ובמאמר הפעם החלתטי לתת את התשובה. התשובה, אולי מפתיעה בפשטותה – כמעט כולם. אין כמעט סוג של חוט מתכת שאינו מתאים לפיסול.

חוטי מתכת דקים ועבים, מחצי מ"מ עובי ועד 3 מ"מ (חוטים עבים יותר כבר די קשה לכופף ולשלוט בצורה שלהם אבל גם אפשר, באמצעים יותר כבדים. מקלות מתכת (כן גם כאלו שמשתמשים בהם לחזק גבעולי פרחים), אטבים, חוטי נחושת, פליז, אלומיניום, אלפקה (חוט מצופה) ויש עוד. חוטים לגדרות, עם או בלי ציפוי פלסטיק. שאריות חוטים, פסולת מאתרי בנייה שאני מוצא מפעם לפעם, גם חוטים אלה  מתאימים לפיסול.

אפשר להשתמש גם בחוטי נחושת מצופים של חשמל. החוטים הם יחסית זולים והציפוי נותן להם אופי קצת שונה.

הרשימה עוד לא תמה, גם מוטות המשמשים לחממות של תותים שימשו אותי אך אלה מאוד גמישים ומשמעותית פחות מתאימים לעבודה.

חוטי מתכת נוספים שהינם פחות מתאימים הינם חוטי כסף וזהב, אבל הפעם מסיבה אחרת לחלוטין. החוטים יקרים מדי לעבודה, אבל טכנית אין איתם שום בעיה. פתרון חלופי לעבודה עם חוטי כסף או זהב הוא עבודה בנחושת וציפוייה בכסף או זהב. הציפוי נעשה אצל מומחים לעניין ועוביו יגיע לכדי מיקרון או שניים (מיקרון הוא מיליונית המטר). ההשפעה על המחיר יכולה להיות דרמטית. עלות חומר הגלם לפסלון מכסף עשוייה לעמוד על כאלף עד אלף וחמש מאות שקלים. בהשוואה, פסלון זהה מנחושת כולל ציפוי בכסף או זהב, יעלו כעשירית מהמחיר.

 

בשורה התחתונה, כמעט כל חוט שעשוי מתכת ואפשר לעבוד איתו (לא רך מדי ולא קשה או גמיש מדי), יתאים לפיסול עם חוטי מתכת. וכל האפשרויות האלה,מו

עוד לפני שסיפרתי לכם על האמנים שמשתמשים בחוטי תיל של גדרות ליצור סוסים בגודל אמיתי, או אמנים שמקפלים גדרות שלמים לפיסול מופלא של אנשים מוכרים.

הוסף תגובה