פיתוח קול חובבני מול פיתוח קול מקצועי

קיימים היום בישראל מאות מורים וגם מורות לפיתוח קול. למעשה, כמעט כל מי שאי פעם למדה קצת לנגן או לשיר מחליטה להתחיל ללמד פיתוח קול. 

המצב הזה הביא לכך שהמון אנשים שמעוניינים לקבל פיתוח קול מקצועי נתקלים שמורות חובבניות להחריד, שבמקרה הטוב לא מביאות לתלמיד תועלת, ובמקרה הגרוע אף גורמות לו לנזק למיתרי הקול.   מתירי הקול הם חלק רגיש מאוד בגופנו ומאמץ יתר או מאמץ לא נכון עשויים לגרום להם לחלות, להצטרד, לקבל בצקת במיתרי הקול ואף במקרים קיצוניים לגדל יבלות במיתרי הקול שמצריכות ניתוח.  

למרבה הצער ניתוחים במיתרי הקול עשויים במקרים רבים להשאיר את המנותח במצב שבו הקול שלו לא יוכל לעולם לחזור לעצמו.   

על כן, מומלץ לבחון היטב את המורה שאתם בוחרים, מורה שתיגע במקום הרגיש הזה – מיתרי הקול שלכם. לעיתים תהליך הבחירה יכול להיות מאוד מבלבל. גיליתי שבמקרים רבים מורים חובבנים לחלוטין עשויים לעשות רושם של מקצוענים מאוד.   

כן.. ללמוד לשיר זה לעיתים לא דבר פשוט כל כך …  

היתה לי פעם מורה שהעסקתי עם רזומה מרשים, בעלת תואר במוזיקה באחת האוניברסיטאות למוזיקה היוקרתיות בעולם, והיא התגלתה כחובבנית גמורה בכל הנוגע לפיתוח קול. תלמידים שרכשו סדרות של שיעורים איתה הפסיקו ונטשו באמצע, ביקשו את כספם חזרה ובשורה התחתונה לא התקדמו.

מאידך , היתה לי מורה שהעסקתי שלא היתה בעלת תארים אבל פשוט ידעה ללמד, ותלמידים אצלה התקדמו כמו מטאור. בתוך 10 שיעורי פיתוח קול הם התקדמו יותר ממה שלא התקדמו במשך שנתיים עם מורים אחרים.   

מה שהיא עשתה שונה ממורות אחרות לפיתוח קול זה שהיא באמת הקשיבה לתלמיד, לבעיות שלו , למיתרי הקול שלו, ומעל הכל – נתנה לו שיעורי בית ושמה מעקב ואכפה זאת כדי שיבצע אותם. קרה לא פעם שהיא שלחה תלמדי הביתה אחרי שהגיע לא מוכן לשיעור, חרף מחאותיו של התלמיד. הקשיות שלה גרמה לתלמידים להתאמן ולעבוד בתרגול , והעבודה הזאת הביאה לתוצאות ניכרות.

לפרטים על סדנת פיתוח קול עם טיפים ללא תשלום בהנחייתי יש ללחוץ כאן.  

הוסף תגובה