פסנתרים יד שניה – טיפים טרם קניה

פסנתרים יד שניה

אם אתם או הילד שלכם החלטתם שאתם מעוניינים להתחיל לנגן בפסנתר, קודם כל נברך אתכם על ההחלטה המצוינת. מדובר בכלי נגינה המפיק צלילים ערבים שאין יפים מהם, ואשר חוויית הנגינה עליו אינה דומה לשום דבר אחר. למרות ההחלטה המצוינת, רגע לפני שאתם ניגשים לחנות על מנת לרכוש פסנתר, חשוב שתקראו את המאמר שלפניכם שיסייע לכם בקבלת החלטה לגבי הקנייה ויספק לכם טיפים ורעיונות שיסייעו לכם לבחור בכלי הנגינה המתאים ביותר לצורכיכם.

כלי נגינה ל-20 שנה

רכישת פסנתר היא רכישה של כלי שילווה אתכם לפחות למשך 20 השנים הבאות. זאת בגלל המחיר הגבוה שלו, בגלל הסנטימנטים שמתעוררים כלפיו ולפעמים – גם מתוך הרגל. ישנם אנשים רבים שרכשו פסנתר פחות איכותי מתוך מחשבה שאם הם או הילד שלהם אכן יראו כי טוב וירצו להמשיך לנגן, הם יחליפו אותו בפסנתר חדש. בפועל, רובם ממשיכים לנגן עד היום באותו פסנתר ישן ופחות איכותי – וחבל, כי הם היו יכולים לנגן על כלי שמפיק צלילים יפים הרבה יותר ולהגיע לרמות נגינה גבוהות במיוחד. לכן, ההמלצה היא קודם כל לא למהר, ולבצע בדיקות יסודיות של מגוון רחב של כלים, על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר עבורכם.

הסוגים השונים

אם תלכו לחנות המתמחה במכירת כלי נגינה, בוודאי תוכלו להתרשם ממגוון רחב של פסנתרים חדשים ולקבל עליהם את מרב האינפורמציה מהמוכר. אין ספק, שרכישה של כלי חדש תאפשר לכם ליהנות מאוד מהנגינה, אולם תצריך מכם הוצאה כספית לא קטנה, בלשון המעטה. לכן, לפני שאתם רוכשים חדש, מומלץ שתבדקו אפשרות נוספת – רכישה של פסנתרים יד שניה. גם אם אתם לא מחובבי הז'אנר, אל תפסלו את הרעיון. ברוב המקרים ניתן להשיג פסנתרים יד שנייה שמנגנים לא פחות טוב ולפעמים אפילו טוב יותר מכלים חדשים. הכול תלוי, כמובן, באופן בו ניגנו בהם ובאופן בו שמרו עליהם, ויש אנשים רבים שעשו זאת בצורה הטובה ביותר.

אבל, גם אם נדמה לכם שהגעתם אל אדם פרטי ששמר על הפסנתר שלו כעל בבת עינו, אל תמהרו לשלוף את הארנק ואל תבצעו את הרכישה לפני שתזמינו מומחה (מומחה בתחום של כיוון פסנתרים למשל) לביצוע בדיקה מדוקדקת של הפסנתר. זאת משום שאם אתם לא בודקי פסנתרים מקצועיים, גם אם ניחנתם בעין חדה במיוחד יש דברים שלא תוכלו למצוא, פשוט מפני שלא תדעו שצריך לחפש אותם. לכן, הזמינו איש מקצוע שיבדוק את המכאניקה הפנימית של הפסנתר, את הפטישים שלו, את המיתרים והפינים ואת השלד שלו, וייתן לכם הערכה מדויקת לגבי מצבו ולגבי כדאיות הרכישה. בכל מקרה, תוכלו תמיד לפנות אל בעלי מקצוע העוסקים בתחום והמשווקים פסנתרים יד שנייה רק לאחר שעברו את כל הבדיקות הדרושות וגם שיפוצים במקרה הצורך, וכך תוכלו להיות בטוחים שאתם רוכשים פסנתר משומש שינגן ממש כמו חדש.

לנגן כל הדרך הביתה

בין אם החלטתם לרכוש חדש ובין אם החלטתם לרכוש משומש, אנחנו בטוחים שתיהנו מכל רגע בו אצבעותיכם יקישו על הקלידים, ויפיקו מהם צלילים נהדרים. בהצלחה!

הוסף תגובה