צביעה מיוחדת טובה גם למזכרת

צביעת איירבראש היא צביעה בעזרת לחץ אוויר

איירבראש איננו פטנט חדש. הוא התקבע עוד לפני 1900 כטכניקת ציור מרשימה. איירבראש נחשבת כטכניקה של אומנות והיא  מאפשרת לצייר על חפצים רבים. בין החפצים שניתן לצייר עליהם ניתן לכלול חולצות (צביעה מיידית בניגוד להדפסה על ידי מכונה) נעליים,כלי נגינה ועוד. הטכניקה מבוססת על שחרור הצבע בעזרת לחץ אוויר שדומה מאוד להתזה בתרסיס. לא תמיד ניתן לדעת כיצד יתפזר הצבע וכיצד עובדה זו תשפיע על איכות צביעת הציור. איירבראש מוכרת לאנשים המשתמשים בתוכנת הצייר בפונקציה של הצבע-תרסיס המתיז נקודה אחת ומסביבה ענן. ישנם הרבה צבעים שניתן לעבוד איתם בטכניקת איירבראש לדוגמא צבעי מים, צבעי שמן, צבעים אקריליים או דיו.

 

כיצד משתמשים בעטי איירבראש

כדי לדחוס את האוויר משתמשים במדחס (קומפרסור), אותו ניתן לרכוש בדרך כלל בנפרד מעט הצביעה. צריך ללמוד מעט את טכניקת ההתזה. היא איננה פשוטה ברגע הראשון, אבל לאחר שלומדים את האחיזה הנכונה בעט נחשפים לעולם חדש של יצירה עם יתרונות ייחודיים.

 אם מעוניינים לשלוט יותר בכמות הצבע המותז ניתן להתעניין בסוגים מתקדמים ומפותחים של המוצר. יש מוצר שנקרא איירבראש פעולה אחת שהוא למתחילים או מכשיר עם שתי פעולות עבור מתקדמים שמעוניינים להשקיע במחיר ולהעלות רמה.

האפשרות לצייר על כל חומר בקלות בלי תלות של מכשירים כבדים מעודדת אומנים צעירים לצייר על קירות. במיוחד ציורי קירות חיצוניים שמעוניינים שהם יחזיקו לאורך זמן ולא יימחקו עם הגשם הראשון.

האומנות איננה נשארת בתחום המוכר של ציורים אלא מתפשטת לתחומים רבים כמו למשל ציורים על עוגות. טכניקת איירבראש מאפשרת דיוק ופשטות שאיננה ניתנת בצורה אחרת בלי שהעוגה תזוז.

שילוב טכניקת ציור איירבראש בתוך מסיבה

בזכות הפשטות והניידות של השיטה, הפכו ציורי איירבראש להיות להיט של מסיבות. אנשים מגיעים למסיבה ויוצאים עם מזכרת של חולצה בציור שהם בוחרים.

ואם כבר מדברים על מסיבה, גם קישוטים למסיבה ניתן להכין באותה טכניקה. איירבראש מתאימה לציורים מדויקים על ציפורניים וכן לציורים של קעקועים.

הוסף תגובה