צביעת הבית – לבנים ניטראליים לעומת עזים ודומיננטיים

צביעת הבית – לבנים ניטראליים לעומת עזים ודומיננטיים
איך לצבוע את הבית? בצבעים ניטראלים בהירים או עזים ודומיננטיים?

בחירת גוונים עבור צביעת הבית היא לא תורה כתובה שיש בה תשובות נכונות ולא נכונות. סה"כ מדובר בטעם אישי ובסגנון העיצוב שנבחר לבית שלנו – מודרני, קלאסי, כפרי וכו'. לכל בית ולכל חדר וחלל בבית אופי משלו וצביעת הבית תעשה בהתאם. הקהל הישראלי עד היום בוחר עדיין בצבעים לבנים ובהירים ניטראליים מאשר צבעים עזים ודומיננטיים אך כניסתו של עולם עיצוב הפנים לבית של ישראלים רבים הביא לנועזות רבה יותר גם בבחירת עבור צביעת הבית. עיצוב הבית יכול להיות נפלא ומיוחד הן עם צבעים לבנים ניטראליים ובהירים וכן עם צבעים כהים, עזים ודומיננטיים – הסוד הוא שיקול דעת והתחשבות בכל המאפיינים הקשורים לצביעת הבית – תאורה, גודל החלל, עיצוב ואווירה.

צביעת הבית בלבן

כאמור לעיל, רוב הישראלים יבחרו בצבעים לבן וגוונים לקירות ביתם כיוון ומדובר בבחירה פשוטה וניטראלית שמאפשרת לנו לשחק ולגוון את הריהוט שלנו לאורך השנים בלי להתחשב כל פעם מחדש בצבע הקיר. מעבר לכך הצבעים הבהירים מסייעים ליצור אשליית גודל בחללים קטנים ולרוב יהיו גם זולים יותר מצבעים אחרים.
לא כל בית שצובעים בלבן הוא משעמם. ברגע שנסתכל במניפת הצבעים או נלך לחנות צבעים ונבדוק כיצד הצבע נקלט על לוחות לדוגמה נראה שגם בגווני לבן בלבד, אפור או בז' יש הבדל משמעותי וניכר בין גוון אחד לאחר. הלבן הבסיסי ביותר מכונה Extra White ונהוג להשתמש בו פעמים רבות בתחום העיצוב המודרני. הוא חזק ובוהק ומשדר אסתטיקה, ניקיון ואפילו סטריליות ברמה מסוימת. אם נרצה ליצור אווירה נעימה וביתית יותר נבחר דווקא בלבן-אפור שנותן מראה אלגנטי, בגוון שמנת צהבהב או מוקה בהיר שהופך חדר רגיל לטרנדי ושיקי.
לכל גוון של לבן ושל צבעים בהירים ככלל יש אווירה שונה ותפיסה שונה על החדר. לא צריך לשלול ישר את הלבן והבהירים למיניהם אם רוצים ליצור מראה מיוחד. לפעמים הם אלו שהכי יתאימו וגם יאפשרו לגם גמישות יתרה בבחירת ריצוף, ריהוט, חלונות, דלתות ושאר פריטי הבית.

צביעת הבית בצבעים עזים ודומיננטיים

למרות שאנחנו פחות רואים בתים שבחרו צביעת הבית בצבע אדום בוהק או כחול כהה מדובר בסצינה חדשה וטרנדית מאוד בעולם עיצוב הפנים שמחלחלת אט-אט גם לקהל הישראלי. צבעי מומלץ בקריות
כשבוחרים צבעים חזקים ודומיננטיים לבית – בין אם מדובר בצבעים בוהקים מאוד או כהים חשוב לקחת בחשבון את השיקולים הבאים בכדי לוודא שזה יוצא בטוב טעם:

  • אפשר לצבוע חדר שלם בצבע חזק ולא להסתפק רק בקיר אחד סמלי. תעזו להיות שונים וללכת עד הסוף, תתפלאו מהתוצאה.
  • צבעים חזקים מאוד כמו סגול, כתום או אדום יכולים להיות עוקרי עיניים ועל כן יש לגוון אותם ולאזן עם צבעים בהירים שיופיעו באלמנטים שונים – משקופי דלתות בלבן אקסטרה וויט , חלונות בהירים, תקרות לבנות, קרניזים וכו'. הקונטרסט הזה מאזן את כל המראה ומאפשר ליצור עיצוב מעניין ומיוחד במינו.
  • לא כל חדר קטן שצובעים בצבע כהה ייראה קטן יותר, למרות שזו ההנחה הקיימת בעולם עיצוב הפנים: חלל קטן צובעים בהיר. ישראל שטופת השמש בשילוב חלונות גדולים בבית מאפשרים ליצור איזון בצביעת הבית ולבחור בצבעים כהים בלי להקטין את החלל. מעבר לכך זה יוצר קונטרסט למזג האוויר הקיצי שבחוץ – מעין קרירות שמאופיינת למדינות אירופה בבית שלנו בישראל.
  • לא צריך לצבוע את כל הבית בצבעים עזים וחזקים, תוכלו להתחיל בחלל אחד ולראות אם אתם מתרגלים לכך ואוהבים את התוצאה, אם לא – תמיד תוכלו לשנות ולצבוע מחדש.

הוסף תגובה