האם כדאי לשדרג למערכת IP? היתרונות והחסרונות של מערכות IP

האם כדאי לשדרג למערכת IP? היתרונות והחסרונות של מערכות IP

טכנולוגית וידאו ברשת השתפרה באופן דרסטי בעשור האחרון, לכן במאמר זה נבחן את היתרונות והחסרונות של מערכות IP והאם כדאי לשדרג.

מערכת מצלמות ip

עם הזמן ראינו מצלמות אבטחה ומכשירי הקלטה שנכנסו לשוק פעם אחר פעם עם רזולוציה גבוהה יותר, קצב העברה מהיר יותר, וקישוריות זולה וקלה יותר מתמיד. עם זאת, האם אתם באמת צריכים לשדרג את מערכות ההקלטה האנלוגיות שלכם לפתרון ע"ב IP ? התשובה המקוצרת היא… אולי.

הסבת מערכת מצלמות IP

אז, אנלוגי או IP ? מה כל כך טוב במצלמות IP ? נתחיל בזה שיש למצלמות IP (רשת) מספר תכונות שהופכות אותם למפתות עבור צרכנים, הם מציעות רזולוציות גבוהה מאוד, איכויות הקלטה יוצאות מן הכלל, אפשרויות אחסון מידע מתקדמות, גישה מרחוק, יכולות אינטגרציה עם רשתות ארגוניות קיימות, וברוב המקרים דורשות פחות חומרה. חוץ מזה שע"י שיפורים בטכנולוגית IP אלחוטית ייצור פתרונות מעקב אלחוטיים הפכו יותר ויותר טובים גם כן. 

חיבור מצלמות ip

נשמע מצוין… מה החסרונות ? המחיר הוא החיסרון הבולט, אין מבחר עצום של מצלמות IP במחיר סביר בשוק, לכן אתם עלולים לשלם יותר מהרגיל עבור השיפורים במערכות מצלמות אבטחה IP, במיוחד אם אתם מחליפים מערכת אנלוגית שלמה. עוד חסרון די בולט הוא שעם רזולוציה מוגברת מגיעה דרישת אחסון גדולה יותר, אשר יכול להוסיף עוד יותר למחיר. חסרונות פוטנציאליים נוספים כוללים בעיות רשת כלליות ובעיות אבטחת רשת שבעצם מקבילות לסכנת ונדליזם במצלמות רגילות.

שדרוג מצלמות IP

כן,כן, IP נשמע כמו שילוב מנצח, אבל למה לא להישאר עם המערכת האנלוגית שלי?

נתחיל מזה שאם כבר יש לכם פתרון אנלוגי, התשובה הפשוטה לשאלה לעיל היא: "אם זה עובד למה לתקן!". הבחירה במצב כזה בעצם תלויה רק באופציה אחת אם אין מערכת קיימת ורוצים להתקין חדשה, וכמובן במידה רבה אם אתם זקוקים לאיכויות ורזולוציות משופרת ברמת מצלמות הIP. עוד שאלה ששווה לבחון היא: האם אתם מרוצים מהתמונות שתועדו ע"י מצלמות אנלוגיות, והאם אתם בטוחים שהם יעשו עבורכם את העבודה…

לסיכום…

מחירי הטכנולוגיה האנלוגית ימשיכו לרדת, כך שייתכן שאפילו לשקול לקנות מצלמות אבטחה אנלוגיות בעלות איכות גבוהה יותר, או להחליף ציוד אנלוגי תקול באופן זול יותר מאי פעם במקום לשדרג לפתרון IP מלא. זכרו לעומת זאת, כי מערכות מצלמות IP גם ימשיכו לרדת במחיר, כך שאם אתם יכול לחכות זמן מה לפני שתתחייבו למערכת חדשה, זה כדאי לכם כי זול יותר זה בטוח יהיה.

בסך הכול, זה די ברור שההחלטה מושפעת לרוב ע"י המצב הכלכלי שלכם, לכן רוב בעלי הבתים ועסקים קטנים לא יכולים להרשות לעצמם לחכות כמה שנים לשדרוג לפתרון IP, וחלקם ימצאו את האיכות במערכות האנלוגיות לשביעות רצונם הרגעית.

הדברים שחשוב להסתכל עליהם לפני החלטה:

  • האם המערכת הנוכחית שלי עושה את העבודה?
  • האם אני צריך תכונות משופרות כרגע או בעתיד הקרוב?
  • האם אני יכול להרשות לעצמי את הציוד והעבודה כרגע?
  • יש לי את היכולת לשלב IP אל תוך הרשת שלי?
  • האם אני יכול להתעכב עם שדרוג או התקנה עד שהמחיר של טכנולוגיית ה IP יהיה נגיש יותר?

אם יש לך? עשה סוויץ' !

הוסף תגובה