צבע הוא אור תדר ואנרגיה

האור אשר נוצר עם בריאת העולם, מכיל תדרים שונים. לכל צבע תדר משלו.

בתרבויות עתיקות – בהודו, סין ומצרים העתיקה ריפאו באמצעות צבעים. חולים טופלו עם קרני שמש שחדרו דרך זכוכיות צבעוניות, היו מקדשים עם חדרי ריפוי בהם אנשים ספגו את אנרגיית הצבע להם היו זקוקים.

אנרגיית הצבעים מאז ומתמיד השפיעה לא רק על הגוף הפיזי אלא גם על הנפש בשיפור התחושות הפנימיות. במצרים העתיקה השתמשו לאורך ההיסטוריה באנרגיית הצבעים באמצעות קריסטלים, משחות מצמחים, מפרחים, מים צבעוניים או בדי צבע. למעשה ניתן לומר שהיה ידע רב מאד לאורך ההיסטוריה בנוגע לכוחם המרפא של הצבעים.

 

עם תחילת הנצרות נחשבו הטיפולים בצבעים לעבודת אלילים ולקללה וכתוצאה מכך הם ירדו למחתרת. מרבית החומר הכתוב הכולל את החוכמה העתיקה של הריפוי בצבע אבד.

רק בתחילת המאה העשרים זכו הצבעים להכרה כשיטת טיפול בעקבות מחקרים שנעשו במיוחד עבור התעשייה וכן מחקרים מדעיים ופסיכולוגיים.  מחקרים הראו שצבעים מסוימים משפרים את מצב הרוח והתפוקה במפעלים,  כמו גם גילו שצפייה בצבעים מסוימים מעוררת שינוי פיזי, למשל צפייה בצבע האדוםמגרה את מערכת הבלוטות ומגבירה את קצב הדופק, את לחץ הדם ואת קצב הנשימה.  אחד מהניסויים הידועים ביותר בנוגע לשימוש בצבעים גילה שחולים בעלי לחץ דם גבוההצליחו להפחית את לחץ הדם שלהם בצורה רצונית כאשר השתמשו או דמיינו לעצמם את הצבעהכחול וכאשר לבשו ודמיינו לעצמם את הצבע האדום, לחץ הדם שוב עלה.

מחקרים הראו שכאשר ישנן בעיות הכרוכות בקור, זרימת דםלקויה, עייפות ועצירות, רצוי ומומלץ להשתמש בצבעים החמים יותר בגלל אורך הגל הארוך, הדחוסיותר והיכולת להניע ולהפעיל. מצד שני, אםאנו לוהטים מחום, סובלים מזיהומים, דלקות ושלשולים, הגוונים המרגיעים של כחול, ירוק, טורקיז וסגול מסוגלים לצנן ולהביא להרגעת הזיהומים, הדלקות והשלשולים, בגללתכונת אורכי הגל הקצרים והמקררים.

טיפול בצבע יכול לעזור בריפוי מגוון של קשיים אצל האדם, על כל רבדיו. הצבע מעורר תגובות כימיות אשר משפיעות על תפקוד הבלוטות, האברים ומערכות שונות בגוף. צבע זה גם אנרגיה עוצמתית המשפיעה על הרגשות והתחושות בנפש.

 

בניגוד לשיטות מסורתיות, תרפיית צבעים פונה אל גורם המחלה ולא רק אל הסימפטומים. היא פועלת ברמה עמוקה ולכן לעיתים היא יותר ממושכת, בדיוק כפי שלטפל בתזונה נכונה לוקח זמן אך זה הטיפול הנכון לאורך זמן. לקיחת תרופות תפתור את בעיית הכאב באופן זמני. צבע עוזר למלא את מאגרי האנרגיה של הרקמות והאיברים ובכך מסייע להגביר את חסינות הגוף והנפש.

רודולף שטיינר, פילוסוף ומנהיג דתי הונגרי שעבד בארה"ב, חזה שלצבעים יהיה תפקיד חשוב ביותר ברפואה במאה העשרים ואחת. ואכן כך הדבר, היום למרות כל ההתקדמות הטכנולוגית, אנחנו עדיין תלויים ישירות בצבע לחיים מאוזנים.

צבע זו גם שפה המשקפת את נפש האדם. במאמר הבא אתייחס לאבחון בצבעים ככלי המחבר לנשמה ולמסע האישי שלנו בחיים.

הוסף תגובה