ציור עתיק של ישו נהרס בניסיון שחזור

אין ספק כי הזמן עושה את שלו. אמרה זו יכולה לקבל חיזוק בכל תחומי החיים, אולם בעיקר באמנות. ישנן יצירות אמנות ידועות, שנוצרו במאות הקודמות על ידי גדולי האמנים, ומתחילות להתבלות ולהתיישן. בעקבות כך נוצרה אמנות השחזור, בה מומחים בתחום משחזרים את יצירות האמנות, תוך שימוש בחומרים הדומים למקור.

עם זאת, מרבית היצירות, בייחוד אלו שאינן נחשבות לחשובות או ידועות ביותר, נעלמות עם הזמן כי אף אחד לא מטפל בהן כראוי. מקרה מסוג זה קרה לאחרונה בספרד והצליח להסעיר את העולם כולו, כאשר קשישה אחת החליטה לקחת את העניינים לידיים.

מאקט וונדליסטי לניסיון שחזור כושל

באחד מימי אוגוסט האחרון, צאצאיו של היוצר אליאס מרסייה מרטינז, אמן בן המאה ה-19, הגיעו אל כנסייה בספרד, שעל קירותיה ישנו ציור של ישו פרי מכחולו של מרטינז. מטרת הפגישה הייתה לבחון אפשרות תרומה לכנסייה בשביל שחזור הציור, שכן עברו כבר כמה שנים והלחות בכנסייה החלה להראות את אותותיה על הציור. אולם משהצאצאים ניגשו אל הציור, הם מצאו שהוא הרוס לחלוטין.

 

תוך כדי שהמשטרה החלה לחקור בכדי למצוא את הפושע האחראי למעשה, הגב' ססיליה גמינז הסגירה עצמה לשלטונות והודיעה כי היא האחראית על הדבר, וכל שניסתה לעשות הוא לשחזר את הציור בכדי להגן עליו. הגברת הוסיפה וטענה, כי עשתה זאת לנגד עיני הכמרים, ואף אחד לא אמר לה דבר בנדון. כעת, השלטונות והצאצאים חוככים מה לעשות, שכן לקשישה הייתה מטרה טובה, ולא רצון לפגוע בציור.

ישו החייתי

מקרה זה יכול היה להסתיים בספרד, בדיוק כמו שהתחיל, אולם הוא מצא את דרכו אל הרשת ומאז הוא לא מפסיק להפציע בכל רחבי העולם. אמנים רבים החלו לחתוך את תמונת "ישו החייתי" ולהצמיד אותה לציורים נודעים ויצירות מפורסמות כגון המונה ליזה ותמונת הסעודה האחרונה. יתר על כן, לאחרונה נוצרה עצומה, שכיום יש בה יותר מחמשת אלפים חתומים, המבקשת להותיר את הציור כמו שהוא, לאחר ניסיון השחזור שנכשל. זאת מתוך רצון להתריס כנגד מערכת היחסים בין האדם לבין הכנסייה. 

הוסף תגובה