צילום חתונה – טיפים ועצות בבחירת צלמ/ת

מאת: עינת מאיו sweetart

בבואכם לבחור צלמים לארוע הגדול של חייכם, רצוי קודם כל להחליט מראש מה בדיוק אתם רוצים בכל הקשור לצילום האירוע, החל  ממספר התמונות שאתם רוצים לקבל, ועד לסוג האלבום אם זה אלבום כיסים, אלבום מעוצב או אלבום דיגיטלי ואולי אף שילוב של האפשרויות השונות. מעבר לזה, יש להחליט על מספר צלמי סטילס וצלמי וידאו שאתם רוצים שיצלמו באירוע כשיש לקחת בחשבון את מספר האורחים שאמורים להיות נוכחים בחתונה. לאחר שהחלטתם פחות או יותר, אתם יכולים להגיע  אל הפגישה עם הצלמ/ת  מגובשים במה שאתם רוצים וכך, להמנע מבלבול מיותר של אינספור אפשרויות שיוצעו לכם על מנת להוציא מכם כסף על שרותים שאינכם באמת צריכים ורוצים.

ישנם המון צלמים בשוק והסלקציה הראשונית יכולה להיות לא פשוטה ולכן הרבה זוגות סוגרים עם צלמים מומלצים של האולם אירועים איתו סגרו, אך שימו לב, אמנם יכול להיות מאוד שאלו צלמים מקצועיים וטובים אך, ברוב המקרים, לא בכולם, אין קשר בין המומלצים של האולמות לרמת מקצועיותם בתחום שכן, הקשר היחיד שיש בין המומלצים לאולם הוא הכסף שמופרש לאולם על כל סגירת ארוע של צלם. כך שאל תסתמכו כל כך מהר על המלצותיו החמות של מנהל האירועים.

נקודה נוספת למחשבה, תבררו עם עצמכם ובמיוחד, את, הכלה המיועדת שמא תעדיפי צלמת שתלווה אותך לאורך כל היום, איתה תוכלי להרגיש חיבור ונינוחות בבילוי היום עם חברותייך ובנות משפחתך, ברגעים אינטימיים בסלון הכלות ובכלל באירוע עצמו, שכן, אין ספק שהפתיחות וההרגשה הנוחה עם בת מינך תשחרר אותך וזה ללא ספק, מעבר להרגשה הטובה, בא גם לידי ביטוי בצילום.

עוד נקודה חשובה היא לבדוק מי הצלמים שיבואו פיזית לאירוע שלכם ולבקש לראות דוגמאות של הצלם סטילס, וידאו ואף של העורך וידאו כשרצוי שיהיה לכם את האפשרות לבחור את סגנון העריכה המתאים לכם שכן, בחברות צילום גדולות ומוכרות, לעיתים, אין קשר בין הדוגמאות שאתם רואים לצלמים עצמם שמגיעים וצלמים אלו יכולים להיות כמעט כל אחד עם רמת צילום בסיסית שדורש תשלום נמוך. שווה לבדוק עם צלמים פרטיים קטנים יותר שניתן לראות את העבודה שלהם והיחס הוא יותר אישי ולא פחות חשוב העלות של הצילום היא יותר נמוכה. קחו בחשבון שלרוב, צלמים פרטיים הם אלו שעובדים גם בשביל החברות הגדולות כך שהתוצאה היא אותה תוצאה אך בעלות נמוכה משמעותית.

בבואכם לסגור עם הצלמ/ת על צילום האירוע, חשוב שתעלו על הכתב את כל הפרטים תוך שימת דגש על הפרטים הבאים:
1. רשימה מדוייקת של כל מה שאתם מקבלים מהצלם/ת והמחיר שעליו סגרתם.
2. התחייבות ללוח זמנים מסויים, שכן, אתם יכולים לקבל את החומר גם לאחר חצי שנה ויותר אצל חלק מהצלמים. 
3. שימו לב שאתם מקבלים את כל התמונות שיצולמו באירוע באיכות של הדפסה מכיוון שאצל הרבה צלמים נושא זה לא ברור בכלל ומשמש לאחר האירוע לעוד דרך לסחוט כסף נוסף מהזוג שרוצה להדפיס תמונות נוספות מעבר לדיל הקיים ואינו יכול כי התמונות שקיבל מהצלם הן ברזולוציה נמוכה ואז נאלצים לשלם עוד סכומי כסף לא הגיוניים.
4. תבדקו ותרשמו את שעת תחילת הצילום ושעת הסיום כך שלא יהיה מצב שבחצות הצלמים יחליטו שכל שעה נוספת היא בתוספת תשלום.

לסיכום, בחירת הצלמ/ת לחתונה שלכם, היא החלטה חשובה אך יש גם מקום ללכת עם ההרגשה הפנימית שלכם ולבחור את הצלמ/ת שאליהם אתם מתחברים הן ברמה המקצועית ובסגנון הצילום והן ברמה האישית.

www.sweetart.org.il

הוסף תגובה