צילום ילדים – כמה טיפים לבחירת צלם

צילום ילדים – פריט חובה

אם יש לכם ילד אתם וודאי יודעים שהבעות הפנים שהוא ממציא פשוט לא יסולאו בפז. החלק העצוב (והמשמח) הוא שילדכם גדל כל הזמן והדרך היחידה בה ניתן לשמר את הרגעים הללו היא על ידי תיעודם כתמונות. באופן זה, כאשר הילד יגדל הוא יוכל להתבונן בתמונות ולחזור לימים היפים הללו. זהו רעיון נפלא ליצור אלבום צילום ילדים אומנותי אצל צלם או צלמת מקצועית שכן צילום הוא יותר מאשר לגרום לילד לחייך ולתעד אותו תוך כדי.

צילום מקצועי

אנשים רבים חושבים לעצמם כי עצם העובדה שהם מחזיקים מצלמה יקרה הופכת אותם לצלמים מקצועיים. אך לא כך הדבר, למעשה המצלמה היא לא הגורם שמייצר את התמונות הטובות באמת אלא האדם שמחזיק ומתפעל אותה. כדאי לקחת את הדברים הבאים בחשבון כאשר בוחרים צלם מקצועי שכן צילום ילדים אומנותי הנו תחום קשה יותר ממה שמקובל לחשוב.

חפשו אחר מקצוען עם כישוריים בינאישיים וטכניים

בעוד שזה הכרחי שלצלמת תהיה ההכשרה הנדרשת על מנת ליצור תמונות מוצלחות, חשובה לא פחות הכימיה של הצלמת עם הילד. על הצלמת להיות בעלת יכולת ליצור חיבור טוב עם הילד וזאת על מנת להבטיח שהצילומים יהיו טבעיים ככל האפשר. בניגוד למבוגרים, ילדים אינם מרגישים את הצורך להיות ידידותיים עם הצלם שלהם ואם הילד קטן מאוד קיים אף סיכוי שהוא אפילו לא יבין מה מתרחש סביבו. לכן זהו תפקידה של הצלמת לזכות באמון הילד ולהוציא את המיטב ממנו- לגרום לו לחייך וליצור את אותן הבעות שכל כך ייחודיות לו.

גם הכישורים הטכניים חשובים שכן נושאים כגון החשיפה לאור, שילוב הצבעים וההעמדה הנכונה במסגרת יכולים ליצור תמונה מנצחת או להכשיל תמונה באופן מוחלט. מצאו צלם שיש לו את שתי התכונות הללו- גם יכולת להתחבר עם הילד וגם כישורים טכניים, וכבר עשיתם את רוב העבודה.

בחנו את תיק העבודות

צלמים רציניים מפרסמים את עבודותיהם והופכים אותן לזמינות עבור לקוחותיהם. לפיכך, כדאי להעיף מבט על מספר עבודות שונות של צלמים שונים. כאשר אתם עוברים על התמונות נסו לבחון האם הצלמת הצליחה לתעד מגוון גדול של הבעות שכן דווקא אותן הבעות מיוחדות של הילדים הופכות את התמונות שלהם למושלמות ביותר.

לילד שלכם מגיע להיות מתועד בכמה תמונות בלתי נשכחות אשר יעלו אצלו זכרונות יפים ונעימים כאשר יצפה בהם בעתיד. אני מקווה שהנחיות אלו יסייעו לכם בבחירת צלם או הצלמת הטובים ביותר עבורכם ועבור צילום הילדים שלכם.

בהצלחה

הוסף תגובה