צילום תכשיטים – קשה אבל לא בלתי אפשרי

צילום תכשיטים הוא אתגר רציני לחובבי צילום ואף לצלמים מקצועיים.
בצילום תכשיט השאיפה שיראו את כל הפרטים הקטנים בו, שהצבע של האבן יצא עמוק ואמיתי ככל האפשר וכמובן שהתכשיט ישמור על הברק שלו.
אבל הבעיות המרכזיות הן שתכשיטים מבריקים מחזירים את נצנוצי האור וניתן לראות עליהם את ההשתקפות של כל מה שבחדר (כולל הצלם ומצלמתו), האבנים מאבדות את הצבע הייחודי שלהן (ונוטות ללבן-חלבי או לשחור) והתסכול רב.
להלן מספר הצעות לחובבים המעוניינים להגיע לתוצאות מוצלחות יותר:
– קודם כל, אין לצלם עם מבזק ("פלאש") מול התכשיט עצמו. התכשיט יחזיר את ההבזק ותקבלו השתקפויות. במקרה של צילום עם מבזק מומלץ לשנות זוית.
– מומלץ לא לעשות שימוש במבזק בכלל ולהשתמש בתאורה טבעית רבה ככל האפשר. עם זאת, בגלל שהתכשיטים מבריקים ועל מנת להשיג אמינות גבוהה של צבעי האבנים – יש לרכך את התאורה. לצורך כך אפשר לבנות מעין "חופה" לתכשיט מבד אורגנזה (טול) לבן או שמנת ולהכניס רק את עדשת המצלמה לתוכה. האור יעבור למעשה דרך הבד והתאורה תתרכך. 
– את התכשיטים יש לצלם באמצעות עדשת מאקרו (או לעשות שימוש בפונקצייה הזו במצלמה דיגיטלית). יש לצלם ממרחק רב ככל האפשר עם זום גדול ואח"כ לחתוך את התמונה באמצעות תוכנה לעיבוד תמונה. הניגודיות שתתקבל בין הרקע לתכשיט תבליט אותו ותחמיא לפרטים הקטנים.
– רקע לבן, או כל צבע חלק אחר, עשויים להתקבל בצורה יפה אך ניתן לגוון כיד הדמיון. עם זאת, לא מומלץ לצלם תכשיטי כסף על רקע ירוק משום שהם יראו כתכשיטי זהב.

בהצלחה!

הוסף תגובה