צמר מרינו – הבחירה הטבעית

אין מה לומר, יש לי חיבה עזה לצמר. מצידי, שימו אותי בחדר מלא צמר, בלי אוכל ומיים – אני כבר אסתדר..

ניתן למצוא היום בחנויות מגוון עצום של צמרים מסוגים שונים, בצבעים שונים, צמרים "חכמים" (מחליפי צבעים) ועוד ועוד. המגוון כל כך גדול שקשה לבחור, והמחירים בהחלט סבירים. אני אישית ממליצה לרכוש צמרים בחנויות סדקית ופחות בחנויות יצירה, מאחר והמגוון שם דל יותר.

אבל לא באתי לספר לכם על צמרי האקרילן והסינטטיים האחרים. בזמן האחרון אני עובדת עם צמר 100% טבעי מסוג מרינו תוצרת אורוגווי. צמר מרינו נקרא כך על שם הכבשים מהן הוא מיוצר, הגדלות באיזורים קרים – מכאן הצמר מהשובח שלהן. צמר מרינו ידוע באיכות, ברכות שלו ובאופן המושלם בו הוא "מתלבש" על הסריג, נושם ואורגני. תענוג לסרוג בצמר מרינו – הסריגה חלקה, נעימה כמו משי וקלה יותר.

כבשת מרינו

לאחר הגז, טווים את צמר המרינו ביד (בדרום אמריקה למשל, מדינות כמו אורוגווי), או שטווים בנול מיוחד. ניתן למצוא צמר מרינו במספר עוביים – כל עובי מתאים למסרגות בעובי שונה. צמר בעובי 2ply מתאים למסרגות מספר 2-3 ואילו צמר בעובי 3ply מתאים למסרגות מספר 3-4. ניתן למצוא גם צמרים עבים יותר (מה שמכונה Bulky). את צמר המרינו אפשר למצוא בצבעים שונים ומגוונים, כאשר מרבית הספקים מוכרים צמר בצביעה ידנית ובצבעים אקולוגיים. הצמר עצמו מכונה Super fine – אישור איכות לצמר הטוב ביותר. ניתן להשתמש בצמר מרינו גם לצרכי אמנות הליבוד (אמנות מקסימה בפני עצמה…).

 

בצמר מרינו יש לטפל בזהירות. מאחר והוא טבעי יש לכבס אותו ביד במיים פושרים ולייבש כשהוא פרוש של משטח ולא תלוי.

צמר מרינו גולמי

מכונת טוויה – כמו פעם…

את צמר המרינו אפשר להשיג גם בישראל, אך במבחר דל יותר בשל מחירו הגבוה. אני ממליצה לרכוש בחו"ל, או להזמין באינטרנט (ישנן מגוון חנויות באירופה שמוכרות צמרי מרינו במבחר צבעים). זה קצת יותר יקר, אבל אם אתם באמת מחפשים ליצור סריג יחיד במינו,חם ונפלא במיוחד – שווה להשקיע…

אחד האתרים האהובים עלי הוא של שתי בחורות נורבגיות בשם Pickles. הן שולחות לישראל והמבחר שלהן מגוון ומשתנה תדיר. ניתן לרכוש מהן גם הוראות סריגה באנגלית למגוון סריגים המתואמים לצמר שהן מוכרות (מדובר בעיצובים מקוריים שלהן). כתובת האתר: www.pickles.no

את הצמר תקבלו מהן (וממרבית החנויות) ארוז ומקופל לא ככדור – יהיה עליכם לגלגל אותו לכדור לפני שתתחילו לסרוג.

צמר מרינו – מגיע מקופל ויש לגלגלו לכדור

סריגה נעימה!

רות האפרתי

(צמרל'ה)

הוסף תגובה