"פירוש השם קוקטייל"

השם "קוקטייל"

ישנם סיפורים רבים העומדים מאחורי השם "קוקטייל", סיפור אחד מספר על גנרל אמריקאי ומלך מכסיקו, שניפגשו כדי להפסיק את הלחימה בין צבא ארה"ב ומכסיקו. הגנרל הוזמן לאוהל המלך ביום חם ולח, על מנת "לצנן" את האווירה ניכנסה בחורה מדהימה ביופיה לאוהל ובידה מגש עם שתי משקאות צוננים אשר רקחה. המלך הזמין את הגנרל לשתות ראשון כאות כבוד, אך הגנרל סירב כי פחד פן יורעל. נוצרה אווירה מתוחה באוהל, הבחורה שהרגישה בדבר, לקחה לגימה מן אחד המשקאות, כי הבינה שהגנרל פחד לשתות מהמשקה. לאחר מעשה אמיץ זה נרגע הגנרל והסכים לשתות וכך נשקו השניים כוסות לחיים ובאותו יום נחתמה הפסקת אש שהביאה מאוחר יותר לשלום בין שתי המדינות. שתי המדינות ושני האנשים שישבו וחתמו על הפסקת האש באותו היום, חייבים את תודתם לאותה בחורה יפה ששמה היה קוקיטייל, השניים שהתקשו לבטא את שמה הפכו אותו ל"קוקטייל", אותו שם מפורסם המוכר לנו כיום.
סיפור נוסף מספר כי המילה "קוקטייל" נקראת כך על שם זנב התרנגול. המילה "קוק" באנגלית מעבר היותה סם מפורסם, פרושה תרנגול. המילה "טייל", פירושה זנב. מכאן השם "זנב תרנגול". בטבע הזכר יפה ומלא הדר יותר מהנקבה(שלא כמו אצל בני האדם).תרנגול יכול להיות אף מלא נוצות צבעוניות וססגוניות אותם צבעים, המקבילים לעולם הקוקטיילים.
הקוקטייל מהווה שילוב של מספר משקאות אלכוהולים בינהם משקאות בסיס כמו: וויסקי, וודקה, רום, ג'ין, טקילה וברנדי. בנוסף למשקאות הבסיס האלכוהולים ניתקל במרכיבים כמו: ליקרים, פירות טריים מיצים ושמנות. קוקטיילים הם פרי המצאתם של אנשים, אשר רקחו מספר משקאות ביחד וקראו בשם מסויים למשקה. אנשים "אימצו" אותו וכך פורסם קוקטייל זה או אחר.ישנם מאות סוגים של קוקטיילים, חלקם נעשים בבלנדר כמשקאות קפואים כמו: המרגריטה והדקיארי המפורסמים, המרטיני והמנהטן הקלאסים, הנעשים בעירבוב בשייקר. הסקרו דרייבר(מברג)המכיל וודקה עם תפוזים וסקס על החוף הנעשים במזיגה ישירה לכוס, הקוסמופוליטן שפורסם מאוד לאחר הסידרה "סקס בעיר הגדולה" ומנוער בשייקר. להלן הוזכרו ארבע צורות הכנה של קוקטיילים: 1. הכנת משקה קפוא בבלנדר. 2. עירבוב בשייקר 3. מזיגה ישירה על קרח 4. ניעור בשייקר. הקוקטיילים החלו לפרוח לאחר מלחמת העולם השנייה במסיבות "הקוקטייל פארטי" בהוליווד, שחקנים הרבו לשתות קוקטיילים במסיבות, המעריצים ראו את אלילהם שותים משקה כזה או אחר והחלו לחכות אותם.הקוקטיילים קיימים שנים רבות וכל יום צצים רבים חדשים, כל תקופה והקוקטיילים הטרנדיים שלה, אין כמו קוקטייל קפוא ביום קיץ חמים, שמיים כחולים וראש נקי מדאגות. 
אז שיהיה לחיים או בספרדית "סאלוטה".

אז כדי להרגע נסו מתכון פרי המצאתי בבית.

מרטיני וניל
כוס: מרטיני
1.5 אבסולוט ווניל/סטולי וניל
1 באטר סקוטש(ליקר כרמל)
1/2 מרטיני ביאנקו
אפשרות לתמצית ווניל 
שיטת הכנה: ניעור כל המרכיבים בשייקר עם קרח(בקיץ מומלץ לקרר את כוס המרטיני ע"י קרח בכוס לפני מזיגת המשקה למשך מספר דקות, לאחר מכן לזרוק את הקרח
ולמזוג את המשקה).

הוסף תגובה