קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל? כל השאלות לתשובות

קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל? כל השאלות לתשובות

מה עדיף לי קידום ממומן או קידום אורגני בגוגל?

פרסום בגוגל נחלק כיום לשני סוגים. הראשון הוא פרסום באמצעות מודעות מילים ותמונות ווידאו באמצעות ממשק פרסום מקוון המכונה "גוגל אדס". ממשק זה מאפשר לבחור ביטויי חיפוש הקשורים לתחום בו האתר שלכם עוסק, להוסיף כותרת ותוכן למודעה קצרה ולהפנות מתעניינים לאתר שלכם או לדף נחיתה קצר. באמצעות מערכת זו אתם יכולים לקבל סטטיסטיקות מתקדמות של כמות הכניסות לאתר, פניות שבוצעו דרכו (המרה) ולבחור באילו אזורים גאוגרפיים הפרסום יופיעו, באילו שעות ובפני איזה קהל יעד?
תמחור הפרסום מתבצע בשיטה של מכרז כאשר המודעות עליהן המפרסם מוכן לשלם תשלום גבוה פר קליק יופיעו ראשונות והמודעות בהן המפרסם הציע מחיר נמוך יותר יופיעו אחריהן או לא יופיעו כלל.
דרך נוספת להופעה בגוגל אינה מבוססת על תשלום על פי הקלקות אלא על מיקום בדף תוצאות החיפוש. דף זה מבוסס על התאמה לכללים הנוקשים של מנוע החיפוש, רלוונטיות תוצאות החיפוש, קישורים נכנסים לאתר והתאמה לסלולר וכן עשרות/מאות מאפיינים נוספים. באמצעות קידום אתרים אורגני מקצועי ניתן להעלות את האתר לדפים הראשונים של תוצאות החיפוש עבור ביטויים שונים.

הטכניקות השונות של קידום אתרים שינויים במבנה האתר, בקוד בו הוא כתוב וכן בנייה של קישורים תומכים מאתרים "חזקים" או "מקודמים" הקשורים לנישה בה האתר פועל. פעולה זו מתבצעת על ידי מומחי קידום אורגני הבקיאים בשינויים התכופים המתבצעים באלגוריתם (דרך קביעת סדר הופעות התוצאות) בכל עדכון של ממשק החיפוש.על מנת שתזהו איזו שיטה מתאימה יותר עבור העסק שלכם – קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני במנוע החיפוש אספנו מספר מאפיינים.

איכות הפניות: למי יתאים קידום אורגני בגוגל ולמי יתאים יותר קידום ממומן

כאשר מפרסמים בקמפיין קידום אתרים ממומן בגוגל יש הבדל באיכות הפניות. רבים מקישים מילות חיפוש שאינן רלוונטיות בדיוק לתחום בו אתם עוסקים ועשויים להגיע אליכם בטעות לאחר שראו אדוורדס עם שורה או שתיים שאינן מספיקות על מנת להציג כראוי את אופי הפעילות שלכם. אמנם הפניות מתקבלות באופן מידי אך אינן מובילות למכירה וגורמות לעלות מיותרת על בסיס המחיר לקליק. נציין לדוגמה פניה לחברה המציגה שירותים של הסעות במיניבוסים ובאוטובוסים ומקבלת בטעות פניות מלקוחות שהתכוונו להזמין מונית שירות לשדה התעופה.
כאשר לקוח מגיע לאתר מקודם הוא נחשף למגוון השירותים והמוצרים שאתם מציעים ויכול לדעת האם לפנות אליכם או לא? הוא יכול לקרוא מאמרים שונים באתר, לגלות האם אתם חברה חדשה או וותיקה שצברה מוניטין? וכן להיחשף לעדויות ולביקורות של לקוחות קודמים שביקרו באתר.
נותני שירותים מסוימים יציינו כי בכל זאת, קיים יתרון לקידום ממומן כאשר הלקוח מחפש בית עסק ממנו הוא מעוניין להזמין באותו רגע בעיר מסוימת. דוגמה לכך יכולות להיות תוצאות כמו – "פיצה ברמת גן", "אינסטלטור בראש העין" או "מדביר בתל אביב".

עלות ביטויים תחרותיים: יתרון משמעותי לקידום אורגני

בתחומים תחרותיים מאד בהם מילות המפתח מפיקות עשרות תוצאות, עלות כל קליק יכולה להגיע לסכום גבוה. לדוגמה: בחודשי הקיץ תחומים כמו הובלות, הדברות ותיווך מגיעים למחיר של מאה שקלים לקליק ויותר. התחלת פרויקט קידום אתרים אורגני בגוגל בחודשים שלפני העונה יעניקו לחברות הנמצאות בראש עמוד התוצאות יתרון עצום של פרסום ללא תשלום על פי קליק שיכול להגיע לשווי של עשרות אלפי שקלים במספר חודשים.

מה עולה יותר קידום אורגני או קידום ממומן?

לשאלה זו קשה לתת תשובה חד משמעית. לאורך זמן חברות רבות מגלות כי הקידום האורגני גרם להוצאה של עשרות אלפי שקלים (קמפיין כזה מתחיל מאלפיים שקלים לחודש) בעוד הקידום הממומן הניב תוצאות במחיר נמוך יותר. לכן, יש חברות המשלבות את שתי המתודות ומבצעות קידום ממומן במילים שאינן תחרותיות מאד או אך ורק לשירותים המכניסים הכנסה נאה פר פניה.
בנוסף, עסקים הבנויים על מאגר לקוחות הרוכשים מהחברה שוב ושוב, כמו מכון כושר, קוסמטיקאיות, חברות ליסינג, חברות ביטוח ותחומים נוספים, יעדיפו לשלם מעט יותר על ביטוי תחרותי ולזכות לליד איכותי אותו ישמרו לאורך זמן כלקוח חוזר בעלות חד פעמית של קליק אחד.
יתרון נוסף מבחינת עלות שיש לקידום הממומן הוא היכולת להפנות את הגולש לעמוד נחיתה בתחום המתאים לו מבלי לפתוח בפניו את כל האתר. לדוגמה: אדם המחפש פסיכולוג ילדים יגיע לעמוד נחיתה המותאם להורים בעוד אדם המחפש פסיכולוג למבוגרים יגיע לדף נחיתה או מיני אתר הרלוונטי לו. כאשר מבצעים קידום אורגני, הקידום מתבצע לכלל האתר וגם אם הגולש מגיע לעמוד מסוים באתר הוא יכול לנווט ולקרוא גם על שירותים שאינם רלוונטיים לו.

איך אפשר לקבל פניות מהירות יותר?

בנייה של קמפיין פרסום ממומן בגוגל היא מיידית. בתוך 24 שעות המודעה מאושרת וניתן להתחיל לקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים. לעומת זאת, תהליך של קידום אתר באופן אורגני יכול לארוך זמן רב יותר ועשוי להמשך מספר חודשים. בקידום ממומן החברה המנהלת את הקמפיין יכולה להתחייב לתוצאה משום שהמודעות עולות באופן מידי. בקידום אורגני, יתכן וגם לאחר חודשים רבים של קידום המתחרים עדיין יופיעו בעמוד הראשון והאתר יקודם רק לעמוד השני.
בפרסום ממומן, אם מזהים כי המחיר לקליק נמוך מדי וגורם לכך שהמודעה לא תופיע (הממשק של גוגל מזהיר על כך מראש עוד לפני הפרסום עצמו) ניתן להעלות את המחיר. בקידום ממומן, הסיכוי להעלות את האתר באופן מידי אם לא הגיע לעמוד הראשון נמוך יותר.
לסיכום, הן פרסום ממומן והן פרסום אורגני בגוגל יכולים להניב תוצאות בתוך כמה חודשים. חברות רבות מגלות כי הפרסום הממומן מתאים להן יותר בזכות המהירות הגבוהה שבה עולה המודעה וכן היכולת להתאים את הקמפיין למספר קהלי יעד שונים, למוצרים שונים או למיקומים גאוגרפיים מדויקים יותר.

הוסף תגובה