פתיחת בלוג למטרות קידום אתרים

אחת הדרכים היעילות לקדם אתר אינטרנט במנועי החיפוש היא לדאוג לכך שהוא יהיה עדכני. אתרי בלוגים הם אתרים שמאוד נוח לעדכן אותם, אפשר לדבר בהם בחופשיות רבה וגם אם אתר העסק שלכם צריך להיראות רשמי בעל תוכן שעוסק רק בעסק, בבלוג אפשר לכתוב על הנושאים שמסביב שמעניינים את קהל הלקוחות שלכם או קהל יעד דומה שמגיע מרחבי הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש. במקרים אחרים, מקדמי אתרים משתמשים בבלוגים על מנת לבנות אתרים תומכים לאתר שלהם שמאוחסנים על שרתים נפרדים ובכך הם משיגים כביכול קישורים חיצוניים. בין כה ובין כה, הבלוגים צריכים להתעדכן בתדירות גבוהה כדי שהקישורים מהם יהיו איכותיים והגולשים יגלו בהם עניין רב.

אם אתם פותחים בלוג על מנת לקדם אתר, הבלוג צריך לעסוק בתחום שלכם בצורה ישירה או בעקיפין כדי שמילות המפתח היוצאות יהיו בעלות משמעות ורלוונטיות למילות המפתח שאתם רוצים לקדם. למשל, אם אתם רוצים לקדם אתר של חברת הסעות, אפשר לפתוח בלוג שמדבר על טיולים או על תיירות ולאו דווקא ישירות על חברות הסעות, כדי שהתוכן יהיה תוכן מעניין לגולשים ולא תוכן שיווקי בלבד. בנוסף, חשוב שמילות המפתח יהיו מילות מפתח פופולריות, אין טעם לבזבז זמן יקר ומשאבים על מילות מפתח זניחות. באמצעות Google Insights תוכלו לדעת אילו מילות מפתח חשובות יותר ואילו פחות. בפוסטים עצמם, הכותרות לא חייבות להיות יבשות כמו "טיול לאיטליה" ולפעמים כותרת מפתה יותר מתאימה כמו "המקומות שהכי שווה לבקר בהם באיטליה", תלוי בסוג הבלוג ובסוג הקהל, אך עם זאת, הקפידו להשתמש במילות המפתח לא מעט ובעיקר בפסקה הראשונה.

מלבד חוקי ה-SEO המוכרים, חשוב לא פחות לדאוג שלגולשים הקוראים באתר שלכם היה נוח ודאגו שהתוכן יהיה קריא בצורה טובה ונוחה. זה אומר לא לכתוב טקסט ארוך ללא רווחים אלא להכניס תמונות, כותרות, רשימות וכל מיני אלמנטים נוספים כדי לגרום לטקסט להיות יותר מעניין ולשם כך יש ללמוד איך לכתוב מאמראיכותי באמת. אנחנו רוצים שהגולשים ירצו לקרוא את הטקסט בבלוג ויהנו מהקריאה עד כדי כך שהם ירצו לקרוא פוסטים נוספים שקיימים באתר. גולש שמגיע ממנוע החיפוש גוגל ונהנה מהתוכן, ישתמש בקישורים פנימיים וחיצוניים כדי להגיע לתכנים נוספים שמעניינים אותו וגוגל רואה בכך חשיבות רבה וזה משפיע על איכות האתר בעיני מנועי החיפוש. במילים אחרות: דאגו שהתוכן באתר יהיה מעניין ולא יהפוך להיות סתם זבל ספאם שאף אחד לא הולך לקרוא לעולם.

הוסף תגובה