קיצוניות / פשרנות / איזון – מהי קיצוניות מאוזנת? ואיך להגיע אליה?

קיצוניות / פשרנות / איזון – מהי קיצוניות מאוזנת? ואיך להגיע אליה?

כפי שהתבאר, השלמות היא החיבור של ההפכים. כי כל דבר בעולם, חסר את כל שאר הדברים. והשלמות, היא החיבור של כל הדברים. ומי שבוחר בדרך הקיצוניות, הרי שהוא חסר את הטוב שיש בפשרנות ובוותרנות. ומי שהוא בוחר בדרך הפשרה המתמדת, הרי שהוא חסר את הטוב שיש בעקשנות ובקיצוניות. והשלמות, היא החיבור של הקיצוניות ושל הפשרנות, שזו קיצוניות מאוזנת.

וקיצוניות מאוזנת אמיתית וטובה, היא כאשר האדם קיצוני בכך שהוא לא קיצוני. דהיינו, האדם מתעקש לא להתעקש, והאדם דבק בכך, שהוא לא ידבק לשום דבר, אלא יוכל לראות את הטוב שיש בכל דבר ולחיות בשלום עם כל דבר.

ומי שלא מבין את המציאות, ומי שחושב שהוא טוב יותר מאחרים, הוא זקוק להיות קיצוני ולפרוש מהעולם. משום, שהוא לא מסוגל להכיל בתוכו את אלו ששונים ממנו. אך המציאות השלמה שהיא השלמות, היא מכילה בתוכה את כולם. ומי שלא מסוגל להכיל בתוכו את כולם, כמו שהמציאות המושלמת מכילה בתוכה את כולם, הרי שהוא רחוק מהשלמות.

וקיצוניות מאוזנת, היא כאשר האדם קיצוני בכך שהוא רואה את הטוב שיש בכל דבר, ודן כל דבר לכף זכות. ועל ידי זה הוא הופך להיות קיצוני, שמכיל בתוכו את כל הדברים. שזאת קיצוניות מושלמת, משום שהיא מכילה בתוכה גם את ההפך של עצמה. ושלמות הקיצוניות, היא כאשר האדם מתחבר לכל המציאות, ומקבל את הדברים כפי מה שהם.

וכמו כן, גם דרך הויתור אינה שלמה, משום שהיא חסרה את העקשנות ואת חוסר הוותרנות. וותרנות אמיתית, היא כאשר היא מכילה בתוכה את ההפך שלה, דהיינו את העקשנות. וותרנות טובה ושלמה, היא כאשר האדם לא מתעקש לא להתעקש. דהיינו האדם מוותר ומוכן להתעקש.

כי מי שהוא מתעקש לא להתעקש, ומי שהוא רק מוותר כל הזמן, גם זאת לא השלמות. ולוותר באמת, פירושו שהאדם מוותר על הרצון שלו לוותר, והוא מוכן להתעקש כאשר צריך להתעקש. ולוותר באמת, פירושו כאשר האדם מסוגל לוותר על הרצון שלו לא להתעקש, וכן להתעקש.

ונמצא אם כן, כי השלמות היא החיבור של ההפכים. והכל צריך להיות עם אמת. דהיינו על האדם לא להתעקש על שום דבר ולא לוותר על שום דבר, אלא פשוט להיצמד אל האמת. וכאשר צריך להתעקש אז מתעקשים, וכאשר צריך לוותר אז מוותרים. והכל לפי העניין ולפי האמת.

ראה גם:

* הפכים – להיות גם וגם – איך להכיל בתוכך הפכים?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על אימון, פסיכולוגיה, אמת, יכולת הכלה ועוד …

הוסף תגובה