קעקועים – מהיכן זה הגיע?

קעקועים – מהיכן זה הגיע?

אין אנו יודעים מתי החלה תרבות הקעקועים ומהו בדיוק מקורו של מנהג קדום זה. חוקרים רבים סוברים שמקורו של מנהג זה הוא בכלל בטעות שנעשתה במאה השמונה עשרה כאשר מנקה ארובות נפל דרך הארובה וגילה שאזורים רבים מגופו היו שחורים מפחם שנכנס דרך פצעיו והתקבע תחת עורו. עוד אנו יודעים שבעבר הקעקוע סימל מספר דברים, הוא סימל תרבות ומורשת הבדיל בין קבוצות שונות ולעיתים שימש כאות קלון או אמצעי ענישה. בנוסף בתרבויות שבטיות קעקועים יכלו להעניק כוחות על, הגנה מפני שדים, וחסינות מפני כדורים. במאה העשרים השתנתה תרבות הקעקועים, היא החלה לפרוץ למודעות החברה כולה וביססה את עצמה כהצהרה אופנתית על גופו של האדם. עם השנים גם המכונות באמצעותן קעקעו התפתחו מה שגרם להתפשטות המנהג לקהל הרחב, חווית הקעקוע הפכה לפשוטה ובטוחה יותר. כיום אנשים רבים מקעקעים על גופם סמלים משפטים ואותיות בכדי להעביר מסר מסוים או להנציח זיכרון.

בעשיית קעקועים קיימים מספר יתרונות וחסרונות:

היתרונות בעשיית קעקוע הוא שהקעקוע מייחד אותנו, הקעקוע מסמל עבורנו משהו חשוב שאנו רוצים לזכור תמיד ובעזרת הקעקוע אנחנו לא שוכחים, בנוסף הקעקוע מהווה כיום הצהרה אופנתית ותרבותית.

החיסרון בעשיית קעקוע הוא שהקעקוע הוא תמידי, במהלך החיים הגוף שלנו עובר שינויים אנחנו מרזים,
משמינים ועם הזמן גם מזדקנים, הקעקוע עובר את השינויים יחד אתנו ועם השנים איננו נראה כמו בהתחלה. אומנם כיום ניתן להסיר את הקעקוע בלייזר אך זהו תהליך ארוך ומכאיב. בנוסף יש לשמור על הקעקוע היטב אין לחשוף אותו לשמש ויש לשים עליו משחות.

לסיכום: תרבות הקעקוע עברה תהפוכות במהלך השנים, כיום ניתן לראות אנשים רבים עם קעקועים על הגוף וזהו הפך להיות מנהג פופולארי.

הוסף תגובה