מטבחים יוקרתיים – לא מה שחשבתם

מטבחים יוקרתיים – לא מה שחשבתם
צילום: צילום: אלעד שריג תכנון ועיצוב: טאצווד מטבחים כפריים

לאנשים יש נטייה לשייך למונח יוקרה מונחים שנוגעים לקדמה, מודרניות, טכנולוגיה והייטק, אך האמת היא שיוקרה אינה חייבת אמצעי מכשור חדישים ואף הרבה פעמים ההיפך הוא הנכון. שנרחיב? בכול הנוגע לעולם הנגרות, ככול שהמגע עם העץ יותר אישי וכלי עבודה מסורתיים לוקחים חלק בתהליך, וככול שכל פרט מקבל פרשנות לצד פתרון ייחודי, כך התוצאה יותר יוקרתית, וזאת כי עם כל הכבוד למיכון מתקדם, היוקרה האמתית מצויה בעבודה ידנית ובסודות מקצוע שעוברים בין אב לבן. כמו כן, מעבר לעובדה שרק כך כל רהיט במטבח זוכה בנשמה, גם איכות התוצאה הרבה יותר גבוהה, ופה נחדד שבכול הנוגע למטבח יוקרתי, מסורת וטכניקה ידנית מהווים נדבכים מהותיים.

הרבה ומעבר לחומריות ומחברים חכמים

שנצביע על טעות נפוצה נוספת? ובכן רבים נוטים לקבוע אם מטבח איכותי בהתאם לנראות הכללית, אך מטבח יוקרתי מציע הרבה יותר מנראות מרשימה, ואף הרבה יותר מפרזול מתקדם, חומרי גלם מובחרים, מחברים חכמים, צביעה איכותית ואביזרי חשמל מתקדמים. במה אם כן מדובר? בין היתר מטבחי יוקרה כוללים תכנון מקדים פרטני, מעמיק ולעיתים גם יצירתי, וזאת כי מטבחי יוקרה צרכים לשרת את הלקוחות בצורה מלאה – בהתאם לנתונים אגרונומים, שאיפות אישיות, מקורות השראה אהובים, אופי ההתנהלות במטבח ובהתאם לסגנון והתייחסויות הקטנות שגורמים בכל בישול וארוחה להתרגש מחדש. 

מטבח וינטג' יוקרתי – יש דבר כזה?

שנחסל עוד פרה קדושה? אין להתעלם מהעובדה שכיום אנו חיים בעידן מודרני שמציע שלל חומרים מעובדים ומלאכותיים, כך שניתן ליהנות משלל רמות גימור, ממשטחים מבריקים, מטכנולוגיה מתקדמת וכדומה, ועל כן רבים טועים לחשוב שמטבחי יוקרה בהכרח כוללים כל זאת. נכון? כן ולא! מדוע? כי גם מטבח כפרי, מטבח קלאסי ומטבח אנגלי (כאלו שכוללים משטחי עץ כבדים, מרקמים גסים ומגוון יחידות נפרדות ששוברות את הנראות האחידה) בהחלט מהווים חלק מהמשוואה, משמע מטבח יוקרה יכול להשתלב בבית מודרני ובאותה נשימה בבית כפרי, כי כפי שכבר ציינו פחות משנה מה המטבח משדר או לאיזה סגנון הוא מתחבר, אלא מה שקובע מתייחס לחשיבה מקדימה, לאיכות חומרי הגלם ולאיכות התהליך שמתבצע בסדנה.

5 דברים שצרכים לדעת

לאחר שיישרנו קו, נעצור להבהיר מה טמון באותם מטבחים יוקרתיים, ופה נציין 5 דגשים חשובים: מטבח יוקרתי משקיע בחומרי גלם איכותיים, כל פרט במטבח יוקרתי לובש צורה וגודל רק לאחר שהושקעה מחשבה מעמיקה, מטבח יוקרתי מוביל להתנהלות פרקטית, מחזיק מעמד לאורך שנים, ואף מאפשר משחק והתאמות עבור צרכים שצצים לאורך השנים. מה לגבי מחיר אתם שואלים? ובכן היינו שמחים לומר שטעות לחשוב שמטבחי יוקרה עולים יותר, אך המציאות היא שהם בהחלט עולים יותר ממטבח ממוצע, אך כאשר בוחנים את הנתונים, רצוי להכניס למשוואה מגוון יתרונות ששווים לא מעט, יתרונות כגון מינימום בלאי, תחזוקה נוחה, התנהלות מהנה ומגוון פתרונות שהופכים את המטבח לאידאלי במיוחד עבורכם.

הוסף תגובה