קשרים חברתיים / בחנו את עצמכם – האם יש לכם קשרים חברתיים ואם לא אז מדוע?

קשרים חברתיים

בחנו את עצמכם – האם יש לכם קשרים חברתיים ואם לא אז מדוע? / מאת יואב ברנזון

 

 

אנשים חברותיים

  

אנשים חברותיים שמצטיינים בחברים רבים הם למעשה אנשים שמסוגלים להתנהל בצורה טובה בקבוצה. אנשים כאלה יודעים לחלק את עצמם בין אנשים רבים, מבלי שהדבר יאיים עליהם או יפגע בביטחון העצמי שלהם.

אנשים חברתיים בדרך כלל מנהלים קשרים חברתיים שטחיים ולא אינטימיים או עמוקים מאוד עם החברים הרבים שלהם. הם מסוגלים "להשטיח" את עצמם לקשרים קלילים עם אנשים רבים – ללא עומק או אינטימיות שמאפיינת קשרים טוטאליים.  

אנשים לא חברותיים 

 

 

 

בדרך כלל, אנשים לא חברותיים הם אנשים אינטימיים – המצטיינים דווקא בקשרים מועטים ביותר אבל טוטאליים לחלוטין. אנשים לא חברותיים אינם מסוגלים לחלק את עצמם בין מספר חברים רב או להשטיח את עצמם רגשית לקשרים קלילים ולא מחייבים.

 

אנשים לא חברותיים הם אנשים שנוטים לנהל מערכות יחסים טוטאליות של אחד על אחד, שבהם העומק, הרגש, ההתמסרות וההקרבה הם מלאים לחלוטין וללא כל גבולות או מחיצות.

 

 

 

מערכות יחסים טוטאליות

 

 

אנשים לא חברותיים הם אנשים שאינם מצטיינים בקשרים קבוצתיים אבל בדרך כלל יש להם יתרון גדול בקשרים אישיים, אינטימיים וטוטאליים

הם הולכים לאיבוד בקבוצה או עם מספר של חברים, אבל עם אדם אחד שהוא החבר הקרוב והיחיד הם דווקא ממוקדים, בולטים, טבעיים וטוטאליים. הנטייה שלהם היא לחבר אחד, בדרך כלל חבר כזה הוא בן או בת הזוג שלהם. 

    

 

 

   

 

 

 

 

צורך במלוא תשומת הלב, במרכז הבמה, בדומיננטיות

 

לאנשים לא חברותיים יש בדרך כלל צורך לקבל את מלוא תשומת הלב, הם דומיננטיים ויש להם דחף להיות במרכז הבמה. ביחסים הדוקים וטוטאליים הצורך הזה מתמלא בעוד שביחסים מרובי חברים הצורך הזה אינו בא על סיפוקו המלא משום שקבוצת חברים מטיבה אינה אינטימית אלא קבוצתית, ומקומו של הפרט הוא תמיד מוגבל בתוכה.

אם אין לכם חברים בכלל או מעט מאוד, אם תמיד היו לכם מערכות יחסים זוגיות כפייתיות וטוטאליות שבהם הייתם צמודים לבני הזוג שלכם, אם אתם זקוקים לתשומת לב, אם אתם אנשים סופר רגישים, אם אתם הולכים לאיבוד בקבוצה גדולה של אנשים, אם אתם אנשים אינטימיים – סימן שאתם אנשים לא חברותיים ולא קבוצתיים אלא אנשים טוטאליים ואינטימיים.

וטיפ לסיום: אדם לא חברותי יכול למלא את הצורך החברתי שלו על ידי בניית מערכת יחסים זוגית טוטאליות, על ידי פיתוח קשרים אינטימיים עם מספר מועט ואיכותי של חברים או על ידי פיתוח עצמי ובניית קריירה מצליחנית ושאפתנית שמאפשרת מגע עם מספר רב של אנשים בצורה לא רגשית. 

הוסף תגובה