רוצה להיות ממונה בטיחות? כמה דברים שחשוב לדעת

1.מה זה ממונה בטיחות?

ממונה בטיחות הוא תפקיד אחראי הדורש ראש גדול בעיקר במתחמי עבודה של מפעלים. ממוני הבטיחות נדרשים לעבור קורס של ממונה בטיחות ולעמוד בתקנים המעוגנים בחוק. ממונה בטיחות אחראי על ענייני הבטיחות בשטחים תעשייתיים, בעבודה עם מכונות, עבודה בגובה, תוך היכרות עם תנאים סביבתיים שונים ורמות הסיכון בהן.

 

2.רישיון לממונה בטיחות

הרישיון לממונה בטיחות ניתן לאחר מבחן הסמכה. מבחן ההסמכה מתבצע כאשר בראשו עומדת ועידה  שמשתתפיה הם מפקחים בכירים של משרד התמ"ת.  ללא רישיון בלתי אפשרי להתקבל לעבודה כממונה בטיחות. ממונה הבטיחות חייב לעמוד בתקנים ולעבור את מבחן ההסמכה של הועידה לפני קבלת הרישיון כממונה בטיחות מוסמך.

 

הלימודים מאפשרים לבעלי ההשכלה הללו לפתח את יכולותיהם ולהרחיב את מגוון אפשרויות העבודה העומדות בפניהם

 

 

3.לימודים

ישנם קורסים שונים המכינים את המתלמדים למבחן ההסמכה כממוני בטיחות מוסמכים. הלימודים מתאימים לאנשים בעלי ותקן וניסיון של מספר שנים בתחום, ולבעלי תארים במקצועות ההנדסה, טכנאים, או מדעי הטכנולוגיה לסוגיהם. הלימודים מאפשרים לבעלי ההשכלה הללו לפתח את יכולותיהם ולהרחיב את מגוון אפשרויות העבודה העומדות בפניהם.

4.מקומות עבודה

מקומות העבודה האפשריים לממונה בטיחות הולכים וגדלים. כיום במדינת ישראל ישנם מפעלים רבים, מוסדות, ותעשיה קבלנית הולכת ומתפתחת. לאחר שבעלי ההשכלה עוברים את מבחן ההסמכה ומקבלים רישיון כממונה בטיחות בפועל נפתחות בפניהם דלתות רבות. מקומות עבודה רבים יותר מאשר אלו שיכלו לעבוד בהם בעבר וכמו כן המשכורת גדלה בהתאם.

5.מקצועיות ואחריות

התפקיד כממונה בטיחות מחייב מקצועיות ואחריות גדולה יותר. ממוני הבטיחות הם אלו שאחראים על הבטיחות בכל סביבות העבודה האפשריות. הם אלו שממפים את הסיכונים האפשריים ובעצם שומרים על חיי העובדים ועל חייהם של אלו המצויים בסביבת עבודה שיכולה להיות מסוכנת.

 

ממונה בטיחות הוא תפקיד הדורש אחריות אישית וכללית וכמובן ראש גדול. חשוב לדעת כממונה בטיחות שעליך להיות עם עיניים פקוחות ולשמור על בטחון הסביבה והעובדים הרבים שנמצאים תחת אחריותך.

 

הוסף תגובה