ריקוד החתונה – טיפים לחתן ולכלה

הפעם אני רוצה לשתף אתכם בכמה תובנות מניסיוני כמדריך ריקודים לריקוד החתונה.  הדרכתי ואני עדיין מדריך זוגות לקראת החתונה בסגנונות ריקוד שונים מזה כמה שנים.

ריקוד חתן כלה הפך להיות פופולארי מאד.   ברוב החתונות שאני מגיע אליהן, הן כרקדן והן כאורח מכינים החתן והכלה ריקוד מיוחד, בו עיני כל האורחים כולם נישאים אליהם ונותנים להם מראה מאד מלכותי וחלומי, כמו מסרט רומנטי או ממחזמר.  

המעמד הזה בו החתן והכלה רוקדים במרכז הרחבה אחוזי התרגשות והאורחים שלהם נרגשים ביחד איתם מרגש גם אותי, כל פעם מחדש.

במאמר זה אנסה לתת כמה טיפים של "כדאי ולא כדאי", מאמר זה מיועד לכל זוג לקראת החתונה ששוקלים להכין ריקוד מיוחד, אנסה להמחיש עבורכם את כל השלבים בתהליך הלימוד וההכנות.

קודם כל, חשוב לציין שכל אחד יכול לרקוד

אחד הדברים שהכי חשוב להבין לפני שנכנסים לכזה תהליך, הוא שכל אחד יכול לרקוד, ולא צריך ניסיון קודם,  היו לא מעט זוגות שהגיעו ללמוד אצלי  והדבר הראשון שאמרו לי, עוד לפני שדיברנו על מועד החתונה הוא: "יש לי רגליים שמאליות, אני מעולם לא רקדתי",   כשאני שומע מילים מהסוג הזה אני תמיד אומר: "תסמכו עלי, כל אחד יכול לרקוד, פשוט תאמינו בי ובעצמכם".   
אני כאיש מקצוע עומד מאחורי הדברים הללו, אני באמת מאמין שכל אחד יכול לרקוד, אבל, זה דורש תרגול, תרגול ותרגול.   עברו אצלי זוגות שלא האמינו ביכולות שלהם, וכשצפו בסרט החתונה שלהם וראו את ביצוע הריקוד שלהם, היו המומים שהם צופים בעצמם.  היו כאלה שהיו צריכים לעבוד על זה הרבה והיו כאלה שהצעדים והתנועות באו להם די בקלות.

מתי להתחיל ללמוד?

כדאי להתחיל ללמוד לריקוד החתונה כמה שיותר מוקדם, בערך בטווח של שלושה חודשים לפני האירוע, יש לכך שתי סיבות:

אתם תהיו מאד עסוקים בהכנות לקראת החתונה, ככל שמועד החתונה יתקרב, תמצאו עצמכם עסוקים עוד יותר.

צריך להתאמן, גם בבית, ותרגול דורש זמן כדאי להתחיל מספיק זמן לפני החתונה בכדי לא להיכנס ללחץ של חזרות ותרגולים.

איפה כדאי ללמוד לרקוד

ישנם מקומות רבים שבהם אפשר ללמוד את ריקוד החתונה, רצוי אצלנו ב Magic Dance, המדריכים שלנו מאד מנוסים, חלקם בוגרי נבחרת הרקדנים של תוכנית הריאליטי נולד לרקוד.

השיעורים הראשונים

בשיעורים הראשונים אתם תלמדו את צעדי הבסיס, בשיעורים אלה אתם תצברו ביטחון ותקבלו הדרכה קפדנית מהמדריך או המדריכה שלכם. 

לאחר מכן תלמדו לשלב את צעדי הבסיס עם קומבינציות ריקוד מרשימות, ואחרי שתצברו מכלול של קומבינציות שתדעו לבצע, המדריך או המדריכה שלכם יחברו לכם כוריאוגרפיה מרשימה עבור השיר שתבחרו.

איזה מקצב הכי כדאי לרקוד בחתונה?

מכיוון שאין צורך בידע מוקדם, "הכול הולך", כדאי לכם לבחור את המקצב שאתם הכי אוהבים: סלוא, צ'ה צ'ה צ'ה, סלסה, טנגו, ואלס, רוק אנד רול, דיסקו, השמיים הם הגבול …

לדעתי, בכל ריקוד חתונה חייב להיות אלמנט רומנטי, אותו ניתן למצוא בצלילי הסלוא, לעומת זאת אני חושב שריקוד בעל  סגנון אחד גם לא יעשה את העבודה, סגנון אחד עלול להביא לאיבוד עניין של האורחים שלכם, לכן אני ממליץ על מחרוזת שירים מחוברים ממקצבים שונים.  כדאי להתייעץ עם המדריך.  אצלנו ב Magic Dance, תוכלו לבחור את השירים שאתם אוהבים, ואנחנו נעשה לכם את המחרוזת.

איזה שיר לבחור?

אני מאמין שכל זוג צריך לבחור את השיר שהכי מדבר אליו, שעושה לו משהו, שיר החתונה הוא "ביג דיל", הוא מסמל משהו, וצריך להשקיע בו חשיבה רבה.   אם במחרוזת, רצוי שלפחות האלמנט הרומנטי במחרוזת יסמל משהו עבורכם. 

קחו בחשבון שלא כל שיר מתאים, התייעצו עם המדריך או המדריכה שלכם, כדאי מאד לעשות זאת בשלבים המוקדמים של הלימוד.   לכל שיר יש אופי אחר וקצב אחר, הנתונים הללו קריטיים עבור המדריך או המדריכה שלכם על מנת שיוכלו לחבר עבורכם כוריאוגרפיה מתאימה ולבחור עבורכם את הקומבינציות המתאימות לשיר שלכם.

מה אורך השיר הרצוי?

אני ממליץ על 4 – 3 דקות, לא יותר מזה, ריקודים ארוכים מדי יכולים להביא לאיבוד העניין והטעם הטוב ולאיבוד רגע הקסם של המעמד הזה.

מה להכין לשיעור ?

  • רצוי להגיע לבושים בבגדים נוחים.
  • נסו כמה שיותר מהר לרכוש את הנעליים שאיתם תרקדו בחתונה.  לקראת השיעורים האחרונים, מאד מומלץ להגיע עם נעליים אלו בכדי להתאמן בצורה אפקטיבית, כך לא תופתעו מתחושת הנעלים על הרגל בערב החתונה עצמו.
  • להביא לשיעור מצלמה דיגיטאלית, שאיתה תוכלו לצלם וידאו.
    לקראת סוף השיעור, בקשו מהמדריך או המדריכה שלכם שיצלמו אתכם מבצעים את הקומבינציות שלמדתם, כך תוכלו לראות איך אתם נראים כשאתם רוקדים ויותר חשוב, תוכלו להתאמן על הקומבינציות בבית, בלי לשכוח צעדים או תנועות.  הדבר הזה יחסוך לכם כסף רב, תוכלו להגיע לשיעור הבא מוכנים יותר, אחרי שהתאמנתם על ביצוע הקומבינציות, ומה שנותר למדריך או למדריכה שלכם הוא פשוט להתקדם הלאה עם החומר.

חיבור הכוריאוגרפיה

לאחר לימוד הקומבינציות, המדריך או המדריכה שלכם יכירו את היכולות שלכם, הם יתחילו להכין אתכם לריקוד שלכם ויחברו לכם כוריאוגרפיה מתאימה לשיר שבחרתם וליכולותיכם, זיכרו, המטרה של המדריך או המדריכה שלכם הוא לגרום לכם להיראות הכי טוב בריקוד שלכם.  אם אתם מרגישים לא בנוח עם תנועה או תרגיל מסוים, בקשו מהמדריך או המדריכה שיחליפו לכם את חלק זה כדי שתרגישו נוח יותר.

השיעור האחרון

בשלב הזה אתם כבר יודעים את הריקוד שלכם, זוכרים את הכוריאוגרפיה וצריכים לעבוד על  שיפור התנועות ועל גימורים אחרונים,  בקשו מהמדריך או המדריכה שלכם לעשות תרגול בהרצות של הריקוד, צלמו את עצמכם וצפו בעצמכם מבצעים אותו, שוב ושוב ושוב… שפרו את הביצוע מפעם לפעם.

טיפים נוספים:

  • חשוב מאד לתדרך את צלם האירוע, להסביר לו שאתם מבצעים ריקוד ושאתם מעוניינים שצילום הריקוד יהיה כזה בו רואים את כל הגוף.  (LONG SHOT)  מניסיוני הרב, צלמי אירועים רבים לא משכילים לעשות את זה, והריקוד כולו מצטלם כך שרואים רק את החלק העליון של הגוף או צילום פנים.   הריקוד כולו מתפספס בסרט החתונה, בכדי להימנע מכך רצוי לתדרך את הצלם.
  • כדאי לבקש מהצלם לצלם אתכם מבצעים את הריקוד בערב החתונה לא מול קהל, בזמן הצילומים של מהלך היום.  כך אין הרבה לחץ באופן יחסי ותוכלו לקבל את הריקוד צרוב ב DVD גם ללא קהל, היתרון המשמעותי בכך הוא כל מה שלא מצליח אפשר לצלם שוב, הצלם יערוך מזה משהו שימצא חן בעיניכם.
  • בנוגע מכונת לעשן בזמן הריקוד, אם אחד מבני הזוג אלרגי לעשן המכונה, כדאי לומר ל DJ שלא לעשות שימוש במוכנה, התעטשות באמצע הריקוד אל מול האורחים עלולה להרוס קצת.
  •   שימוש גס מדי במכונת עשן עלול להסתיר אתכם לאורחים ולמצלמה.
  • פירוטכניקה – אפשר ואפילו מומלץ לדאוג לפירוטכניקה (זיקוקים), התיעצו עם המדריך או המדריכה שלכם באיזה חלק של הריקוד כדאי להפעיל את הפירוטכניקה (בדרך בהרמות השכבות סוף השיר), שימוש בפירוטכניקה יעצים את הריקוד.

לפרטים נוספים וללימוד אצלנו ב Magic Dance,  תוכלו תמיד, ליצור איתי קשר.
בברכת מזל טוב ואירוע מוצלח,

שביט.

הוסף תגובה