שיקום הפה באמצעות השתלת שיניים

שיקום הפה באמצעות השתלת שיניים

 

מרגע שבו צומחות השיניים הראשונות, אנו שוכחים מה זה לתפקד ללא שיניים. לעיסה ודיבור הם תהליכים טבעיים המתפתחים רק בזכות קיומן של שיניים, ועוד לא דברנו על אסתטיקה בסיסית של החיוך, הקשורה באופן מובהק לתהליכים חברתיים.

ולכן לימדו אותנו מגיל קטן שעל שיניים צריך לשמור כעל יהלומים, לצחצח פעמיים ביום ואף יותר, לבקר באופן עקבי אצל רופא השיניים גם כשזה לא נעים, לא לדחות טיפולים, ולמצוא את מרפאת השיניים שמתאימה לנו בדיוק… כי מה נעשה אם חלילה נאבד את השיניים?   

 

ומי שכן איבד שיניים?

וזהו, לא הכל כזה פשוט. יש אנשים ששיניהם לא נשארו במקומן, נשרו, נשברו, נעקרו… לפעמים הסיבות לכך הן פשוטות: מי שלא שמר על השיניים בכל יום בחייו, מגדיל את הסיכויים לאבד אותן. לפעמים הסיבות לאבדן שיניים הן גנטיות, חולשה מולדת של השיניים, שכבת אמייל לא בריאה שאינה מגנה מספיק על מוך השן, וכדומה. לפעמים הסיבה היא פשוט תאונה.

כך או כך, יש אנשים שמוצאים את עצמם עם שיניים חסרות, גם בגיל צעיר. אבדן שיניים היא לא רק בעיה אסתטית, היא גם גורמת לאי-נוחות, לתזוזות של השיניים הקיימות עד כדי עיוות של הפנים, לקושי באכילה ובדיבור, וכל השלכותיהם. אנשים אלה זקוקים לשיקום פה מלא על מנת לחזור לשגרת החיים אליה הם רגילים.

 

שיקום הפה, מה זה אומר?

שיקום הפה כולל בתוכו את כל הטיפולים שנועדו לשחזר את בריאות הפה והשיניים: טיפולי שורש, טיפולים מניעתיים נגד מחלות חניכיים למיניהן, שחזורי עצם ושיניים, כולל ניתוחי לסת והשתלות עצם או השתלת שיניים, התקנת גשרים וכתרים, וכדומה. שיקום הפה מאפשר "לבנות" ולרפא את הפה והשיניים לאחר אבדן שיניים ונזקים בלתי הפיכים.

 

צורות של שיקום הפה

עד לפני כמה שנים, הפתרון הנפוץ ביותר לאנשים מחוסרי שיניים היה שיקום נייד, שיניים תותבות שיהוו פתרון אסתטי, ויאפשרו דיבור ולעיסה. אמנם פתרון יעיל, אך המטופלים היו צריכים לחזור "ולעדכן" את השיניים התותבות בהתאם לשינויי הפה, הפתרון היה זמני בלבד, ובעיות הנוחות, העיוות והכאב – לא נפתרו.

מאז, רפואת השיניים השתכללה והומצא פתרון השיקום הקבוע: השתלת שיניים באמצעות שתלים דנטליים. השתלים מוחדרים אל תוך הלסת, ועל גביהם מונחים כתרים קבועים, הנראים ומשמשים כשיניים לכל דבר. נכון שהתהליך מורכב וקצת יקר, אך אין ספק שהוא שווה לכל מטופל. כיום, השתלת שיניים היא הפתרון המועדף על המטופלים ועל הרופאים. התהליך ארוך אך בטוח, הכנה נכונה לתהליך ההשתלה מבטיחה את הצלחתו, הנזק הנגרם לשיניים האחרות הוא אפסי (לעומת השחזות ותזוזות עם שיניים תותבות), ותהליך ההחלמה הוא יחסית מהיר.

מעבר לכך, מטופלים שעברו השתלת שיניים יכולים להעיד: הם קבלו ביטחון עצמי וטעם לחיים! נוחות בדיבור ולעיסה, ללא חשש שהתותבות "יברחו" באמצע משפט, וחיוך מושלם ובוהק. עבורם, שיקום הפה שנעשה באמצעות השתלת שיניים הייתה הבחירה הנכונה והטובה ביותר. על- פי הסטטיסטיקה, יתכן שזאת תהיה גם הבחירה הנכונה עבורכם.

הוסף תגובה