6 שלבים ליצירת פאנל שיווקי בפייסבוק

6 שלבים ליצירת פאנל שיווקי בפייסבוק

כשמריצים קמפיין ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק, ניתן לבחור בין 3 מטרות מרכזיות לקמפיין – מודעות (Awareness), שיקול (Consideration) המשמש עבור חימום הלקוחות והמרה (Conversions). כדי לבחור בצורה הטובה ביותר אתם צריכים לחשוב על מטרת הקמפיין שלכם, בחירת התקציב, אסטרטגיית הצעת המחיר וגורמים נוספים. עליכם לזהות את הסימנים הנכונים בקמפיינים כדי לראות כיצד הם מתקדמים ולעקוב אחר נתונים משמעותיים כדי לבצע אופטימיזציה יעילה בהתאם ליעדי השיווק שלכם. במאמר הזה נעבור על 6 שלבים ליצירה של פאנל שיווק בפייסבוק.

1. להבין איך משפך השיווק שלכם פייסבוק צריך לעבוד

לפני שניכנס לאסטרטגיות וטכניקות במערכת הפרסום של פייסבוק, בואו נדבר על משפך השיווק שלכם. המשפך הוא בעצם הדרך שהמשתמשים שלכם עוברים במהלך המסע שלהם עם פעילות השיווק שלכם. יש דרכים שונות להגדיר ולפרק משפך שיווקי אבל הוא תמיד יהיה מורכב מ-3 שלבים מרכזיים:

  • השלב העליון במשפך (TOFU) – בחלק העליון של המשפך, אתם צריכים לייצר תוכן אינפורמטיבי כדי ליצור עניין בקרב גולשים שמעולם לא נחשפו אליכם, למותג שלכם או למוצרים שלכם.
  • השלב האמצעי במשפך (MOFU) – בחלק האמצעי של המשפך, אתם צריכים ליצור תוכן לגולשים שכבר מכירים קצת את המותג והם כרגע יותר פתוחים לקבל הצעות ממנו. בתוכן שאתם יוצרים חשוב להתעמק במוצרים ובשירותים כדי שהגולשים יוכלו להעריך את המוצרים והשירותים שלכם.
  • השלב התחתון במשפך (BOFU) – בחלק התחתון של המשפך, אתם צריכים לספק תוכן מעודד המרה לגולשים שכבר מכירים טוב את המותג שלכם, התחילו תהליך רכישה או רכשו מוצרים ממכם בעבר. המטרה בחלק הזה של המשך הוא להמיר את הגולשים.

2. לסדר את המבנה בחשבון המודעות של פייסבוק

עכשיו, כשאתם כבר יודעים כיצד' המשפך השיווקי שלכם צריך להיות מורכב, הגיע הזמן לסדר את המבנה הזה במערכת הפרסום של פייסבוק. האופן שבו אתם בונים את החשבון יכול לייצר או לא את היכולת שלכם לנהל ולבצע אופטימיזציות לקמפיינים. אם אתם מעוניינים למקד ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מודעות איכותיות לאורך כל שלב במשך אז אתם צריכים ליצור חשבון מודעות שתואם למשפך השיווקי. האפשרות המתבקשת היא ליצור קמפיין לכל שלב במשפך. כמות המודעות, האדסטים והקמפיינים בכל שלב במשפך תלויה בכם, בכמות הקהל, בתקציב השיווק, בכמות הקריאייטיבים וגם במטרות שלכם.

3. להגדיר יעדים על סמך משפך השיווק שלכם

אחרי שכבר הבנתם כיצד משפך שיווקי עובד ואיך בונים אותו וגם בניתם בראש את התהליך עם הקמפיינים בתוך מערכת הפרסום של פייסבוק, עכשיו אתם אמורים לדעת לבחור את מטרת הקמפיין בכל קמפיין שאתם רוצים ליצור. יש מטרות מסוימיות שיתאימו ל-2 שלבים שונים במשפך ויש כאלו שיתאימו רק לאחד – בחלק העליון של המשפך ניתן להכניס את מטרות הקמפיין: מודעות למותג, תפוצה, תנועה לאתר, מעורבות וצפיות בוידאו. בחלק האמצעי של המשפך ניתן להכניס את מטרות הקמפיין: הודעות למסנג'ר, לידים, התקנות באפליקציה והמרות ובחלק התחתון של המשפך נכניס מטרות הקשורות להמרה בלבד: המרות, מכירות מהקטלוג וטראפיק לחנות.

4. לבחור את סוג הטרגוט שלכם

כדי לעמוד במטרות של הקמפיינים שלכם, עליכם להבין איזה סוג מיקוד וקהלים מתאימים לכל אדסט. פייסבוק מציעה מגוון אפשרויות מיקוד למפרסמים ואפשרויות אלה מאפשרות לכם ליצור קהלים רחבים וספציפיים. ניתן להשיג קהלים אלו ישירות מאפשרויות הטרגוט של פייסבוק (דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגויות) או מנתונים שיש לכם (מבקרים באתר, קהלים מותאמי םאישית, לוק אל לייק ועוד). ככל שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יורד במורד המשפך, המיקוד שלכם אמור להיות מפולח יותר ומדויק יותר למשתמש. בחלק העליון של המשפך נשלב קהלים שלא מכירים כלל את המותג – תחומי עניין, לוק א לייק, טרגוט דמוגרפיה והתנהות. בחלק האמצעי של המשפך נשלב קהלים קצת יותר קרובים למותג – לוק א לייק בטווח קצר יותר, מעורבות עם דף הפייסבוק, אנשים שצפו בסרטונים בדף שלנו ועוד. בחלק התחתון של המשפך נשלב קהלים "חמים יותר" – קהל שצפה במודעות שלנו, רימרקטינג ורשימת לקוחות.

5. להשתמש בקהל שכבר מעורב

דרך מעולה להפוך את משפך השיווק שלכם ליעיל היא להשתמש בקהלים שכבר ביצעו מעורבות מסוימת עם דף הפייסבוק. פייסבוק מציעה היום 6 אפשרויות למעורבות עם הדף העסקי שלכם: גולשים שצפו בוידאו, גולשים שפתחו או נרשמו בטופס לידים, גולשים שפתחו מודעות מסוג collection, גולשים שקיימו אינטראקציה כללית עם דף הפייסבוק, גולשים שקיימו אינטראקציה עם חשבון העסקי באינסטגרם וגולשים שקיימו אינטראקציה עם אירוע שיצרתם.

קהלים מבוססי מעורבות זו הזדמנות נהדרת עבורכם לשלב בקמפיינים שלכם פוסטים שכבר צברו מעורבות ובעצם למנף פוסטים או סרטונים שיצרו עניין בקרב גולשים. זה מספק הזדמנות לחבר המאמצים האורגניים שלכם בפייסבוק לבין הקמפיינים בתשלום.

6. אופטימיזציה ומעקב המרות

לא תוכלו להשיג את יעדי השיווק שלכם אם לא תיישמו את ההגדרות הנכונות, הכוללות מעקב אחר אירועי המרה ואופטימיזציה להגדרות של המודעות שלכם. אירוע המרה חל רק על המודעות שלכם שנכללות בקמפיין שמטרתו היא המרה. הסיבה לכך היא שמטרת המרה מסתמכת על אותות חיצוניים (דרך פיקסל פייסבוק). בחלק העליון של המשפך לא תצטרכו לספק אירועי המרה מכיוון שאת כל המידע על הביצועים של הקמפיינים בשלב הזה תוכלו למצוא במערכת של פייסבוק. לעומת זאת, בשלבים MOFU ו-BUFO, אתם תצטרכו לבחור אירוע המרה כשאתם בונים קמפיינים. כדי לבצע אופטימיזציה למודעות אתם צריכים להגדיר את המטרות שלכם עבור המדדים הרלוונטיים בקמפיינים בכל השלבים – חשיפות, קליקים, צפיות בוידאו, כמות מעורבות בפוסטים, לידים, המרות ועוד.

לסיכום

פייסבוק מספקת הזדמנויות מעולות למפרסמים למשוך לקוחות חדשים ולהעביר לידים קיימים דרך משפך שיווק איכותי. על ידי ביצוע ששת השלבים בפוסט הזה, תהיה לכם אסטרטגיית קידום תמיר לקוחות פוטנציאלים ותמקסם את תוצאות הפרסום שלכם. ברגעשאתם תפעילו אסטרטגיה לכל השלבים במשפך בצורה מדויקת, עליכם להמשיך לבצע פעולות נוספות כמו בדיקת קהלים וקריאיטטיבים כדי לבצע אופטימיזציות ולשפר את הקמפיינים תוך כדי תנועה.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה שרת בענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

הוסף תגובה