שפת גוף והופעה בפני קהל

שפת גוף והופעה בפני קהל

לא כולם בעולמנו בורכו בכריזמה סוחפת, כאשר אדם מרצה מול קהל, אין מקום לטעויות, ואסור גם שיראו זאת בשפת גוף. ככל שאדם יותר מקצועי בתחומו כך הוא נדרש לעמוד יותר מול קהל ואנשים.

הרצאות – שפת גוף

בזמן שאדם מרצה מול קהל הוא נמדד באופן החשוב ביותר בשפת גוף, כל תנועה נצפת על ידי אנשים רבים. ישנם מרצים המקריאים מתוך כרטיסיות בישיבה. דבר זה מתורגם בשפת גוף כאקט הגורר איתו ריחוק. יש גם מרצים הבוהים בדלת הכניסה. במקרים אלו שפת גוף גורמת ריחוק וניתוק מן הקהל. במצבים כאלו הקהל מאבד עניין בהרצאה באופן מהיר.

שימוש נכון בשפת גוף יכול להלהיב את הקהל, לגרום להקשבה מרוצה וכך להעברת החומר בצורה הטובה ביותר. על כן יש להתכונן באופן מיטבי להרצאה מול קהל.

מהלך ההרצאה- שפת גוף

כאשר אדם מרצה מומלץ מאוד לשמור על קשר עין, שפת גוף כזו גורמת לקהל להבין שישנה קרבה ומשאירים אותם קשובים להרצאה.

 

עוצמת הקול שלנו היא אחד הדברים החשובים בהרצאות בהופעה בפני קהל, אנו צריכים להרים את הקול כדי שישמעו אותנו בכל האולם ולא רק להסתפק בשפת גוף, אך לא להרים יותר מידי כדי שהדבר לא ישמע כצעקות. מידי פעם יש להחליש ולהגביר את הקול שלנו על מנת ליצור עניין והדגשת נקודות חשובות, כמו כן הדבר גורם לקהל להישאר בעיניין.

כאשר רוצים להעביר נקודות חשובות יש להשתמש בשפת הגוף הפתוחה ובתנועת הידיים הרחבות, העיקר לא להישאר באופן קפוא על הבמה. עם זאת צריך לעמוד מידי פעם בעמידה חזקה, כדי לשדר בשפת הגוף יציבות, צריך למצוא את הזמן המתאים לזוז וגם לעמוד כדי להעביר מסר ברור דרך שפת הגוף.

סוף ההרצאה- שפת גוף

גם סיום ההרצאה הוא חלק מאוד חשוב. הירידה הנכונה מהבמה היא בעמידה זקופה המשדרת ביטחון מלא, אך לא להגזים על מנת לא להיגרר ליהירות.

הרצאות מול קהל הן מחזקות את הכוח של אדם כמרצה וכדמות מוכרת, או לחילופין, יכולות להרוס מוניטין של אדם. לכן מומלץ מאוד להתכונן טוב ברמה המקצועית וגם ברמה של שפת גוף המשדרת את הביטחון ואת המסרים הנכונים בהרצאה.

אני השתתפתי בסדנת תקשורת ושפת גוף נפלאה, ואני יכול להמליץ לקוראים שלי בחום על סדנה זו – סדנת גנב ההצגות>>

 ________________

C הזכויות שמורות לכותב המאמר, ידיד אלקלעי. הרשות לפרסם את המאמר בבמות נוספות ניתנת אך ורק עם מתן הקרדיט המתאים לכותב, בשילוב הקישורים, ובהצגת המאמר כולו (כל הטקסט כולו ולא חלקים ממנו). בברכה, ידיד אלקלעי.

הוסף תגובה