תהליך הייעוד האישי

 

ארבעה תהליכים משתלבים בדרך לייעוד האישי: החיפוש, האיתור, ההזדהות (התחברות) וההגשמה (מימוש).

תהליך  החיפוש

כן, זוהי בדיוק ההרגשה. תחושה פנימית כי קיים משהו מופשט – חלום, קרעי תמונה – שיוצרים בתוכנו כוח מניע ואנרגיה נפשית חזקה. אלו, מובילים אותנו להצגת שאלות, לחיפוש אחר תשובות. לשאלות הללו תכלית אחת ויחידה. הן נועדו לפתוח בתהליך של חיפוש ובדיקה "היכן מצוי הייעוד האישי שלי ומהי המהות שבי".  תהליך החיפוש מורכב לא רק מגורמים מופשטים פנימיים כמו חשיבה, רגש, דמיון, שאיפות, עשיית חשבון, הטלת ספק, עידוד עצמי, בנייה של תקוות, וכו'. יש בו גם גורמים נגלים ופעילים כמו: תכנון, שיחות עם אחרים, בדיקת חלופות, קבלת החלטות, שינוים בהרגלים ובהתנהגות, שבירת מוסכמות, שינוי מקום, הופעה ומערכות יחסים, ועוד.

תהליך האיתור

זהו השלב שבו האדם מודע, מכיר ומבין את הייעוד האישי שצפון עבורו. הוא חותר אליו בנחישות, בהתמדה, על מנת להגיע אליו.

בשלב זה, המעשי יותר, ניתן לענות ספציפית על שאלות אישיות שונות, כמו למשל:

  • האם בייעוד האישי הנוכחי, קיימים מרכיבים שהצבנו לעצמנו בחזוננו?
  • האם אנו יודעים טוב יותר, באיזה תחום ספציפי אנו רוצים לפעול?
  • ועם מי?

תהליך האיתור קל לחישה. הוא מגביר את תחושת השליחות הפנימית, כמו גם אמונה כי הייעוד האישי מכיל בתוכו "אמת אישית", כזו שיש בה להסביר חלקים מאופן התנהלות החיים. (מודל לאיתור הייעוד האישי בספר "מסע אל תוך עצמי" – אילנה ויבל)

תהליך ההזדהות

קל מאוד להכיר בתהליך ההזדהות. אלו שחוצים את גבולותיו מרגישים כאילו סוף סוף "הגיעו הביתה". קיימת בהם הרגשה מוצקה וודאית כי בתום מסע חיפושים ארוך, ממושך ומייגע, הצליחו לזהות את התחנה הסופית ואף לבא בשעריה. "מעתה ואילך", הם אומרים לעצמם, ואולי לחבריהם, "איש לא יזיז אותנו מכאן. אנחנו הוא הייעוד, והייעוד הוא אנחנו". לפתע הם מבינים כי הייעוד האישי שייך להם והיה חבוי בתוכם מאז ומתמיד. עכשיו מספק הייעוד האישי תשובות לשאלות פנימיות עמוקות, מכוון אותנו לקראת מטרות והישגים נוספים בעתיד.  תהליך זה הינו גם אישור לכך כי תהליכים קודמים, כמו חיפוש ואיתור, באו לידי סיום ובכך השיגו תכליתם

תהליך ההגשמה

הגשמת הייעוד האישי, הינו אחד הדברים הנפלאים שניתן לצפות לו במהלך חיינו. האדם הופך את חזונו הפנימי למציאות ממשית. הוא זוכה לראות כיצד, בכל יום מחייו, הייעוד האישי מתרגם ממחשבה למעשה, ואף מתגשם. התחושה הפנימית היא, כי בכל יום "אני נולד מחדש".

בהתחלה, מסתמן "בולמוס אכילה" קל. כיוון שתרנו וחיפשנו ממושכות אחרי הייעוד האישי, קיימת בנו נטייה לנגוס ולזלול ממנו בכמויות גדולות. הביטוי לכך היא אנרגיה מתפרצת של אושר, שמחת חיים, הנאה ועונג, המתחדשים ללא הרף. אחרי זמן מה נרגע הדחף. התשוקות שלנו, הבאות על סיפוקן, הופכות להיות מאוזנות ושלוות יותר, ועם זאת שופעות ללא הפסק.

הוסף תגובה