תוספות וחידושים לדוד שמש ביתי

תוספות וחידושים לדוד שמש ביתי

אפשר אומנם להסתפק בדוד שמש רגיל וסטנדרטי, אבל כמה תוספות קטנות יתרמו משמעותית הן לאסתטיות של הדוד ולמראה העיצובי, והן ליעילות שלו ולחשבון החשמל שלכם כמובן. בשנים האחרונות שיפורים שונים כמו מבנה הקולטים, החומרים מהם עשויים רכיבי הדוד השונים, משאבות המחוברות לדוד ועוד – כולן יסייעו משמעותית לפעילות הדוד.

קולטים אסתטיים

דוד שמש מכיל שני חלקים עיקריים – יש את מיכל הדוד עצמו ויש את הקולטים שקולטים את אנרגיית השמש. המראה הנפוץ בגגות הבתים בישראל הוא מראה של מיכלי דוד לבנים מגושמים. חידוש בתחום מאפשר למעשה לקבל את הדוד כיחידה אחד מחוברת יחדיו מבחינה אסתטית. למעשה מיכל הדוד מחובר לקצהו של המשטח שקולט את אנרגיית השמש ולמעשה את המראה המגושם של מיכל הדוד הלבן, תופס מראה של קולטן אסתטי.

חומרים מתקדמים

אחד הגורמים שמשפיעים על יעלות הדוד ועל הניצול והקליטה של אנרגיית השמש הוא החומר עצמו. רכיביו של דוד השמש עשויים מחומרים שונים, ושימוש בחומרים  מתקדמים יסייע לשפר את פעילות הדוד ואת כמות המים החמים שדוד השמש שלכם יוכל להפיק משעות השמש במהלך היום. חומרים פולימריים מתקדמים הם כאלו שיביאו לכמות נמוכה יותר של אבנית להצטבר בדופן הדוד וסביב החלקים השונים, ותצטבר גם פחות חלודה. חומרים פולימריים מתקדמים גם יישמרו בצורה טובה יותר את חום המים הנמצאים בתוך המיכל.

ואם תרצו לדעת עד כמה תשתפר יעילותו של דוד השמש שלכם בזכות התקנה של דוד העשוי מחומרים מתקדמים – אין לכך מספר מדויק אולם הדוד שלכם יעבוד באופן חד וחלק בצורה יעילה יותר שתהיה ניכרת ביומיום ובחשבון החשמל שלכם ביותר מכמה שקלים בודדים.

שדרוג הדוד באמצעות משאבת חום

משאבת חום לא נפוצה מאוד בשימוש בישראל. אלו מכם שיתקינו משאבת חום כחלק ממערכת דוד השמש ייהנו מפעילות יעילה יותר של הדוד אודות למשאבה ששואבת את החום מן האוויר, ובכך מסייעת להפקה של מים חמים בדוד עצמו. המשאבה שואבת מן האוויר את החום הקיים בו, גם בימות החורף הקרירים, ולכן חשיבותה בייחוד בעונת החורף.  ישנה אפילו אפשרות לוותר על דוד השמש עצמו וכתחליף להשתמש רק במשאבת החום אבל, ויש כאן אבל גדול, משאבת החום מיועדת בעיקרה לשימוש במקומות מקורים כמו בריכות וג'קוזי ולכן בתנאי מזג האוויר בישראל היא מומלצת מאוד כתוספת המתחברת אל דוד השמש עצמו.

לסיכום, עם קצת מאמץ קטן של בירורים ובדיקה – תוכלו להביא לחסכון משמעותי הן בחשבון החשמל שלכם והן בחסכון של זמן מיותר לטיפול בתקלות שאופייניות לדוד השמש במהלך השנים. היוועצו תמיד באיש מקצועי אמין ומנוסה, והימנעו מלטפל בעצמכם בתקלות או בשדרוג הדוד הקיים.

הוסף תגובה