תיקון מצלמות דיגיטליות

 

המצלמות האנלוגיות הישנות היו יקרות מאוד, וכל קלקול ולו הכי קטן בהן שלח אותנו אל מעבדת תיקון מצלמות בחיל וברעד, כדי שתציל עבורנו את המכשיר יקר הערך. היום המצלמות של העידן הדיגיטלי עמידות למדי ובעיקר זולות. רבות מהן פשוטות מאוד, כמעט נטולות פונקציות, בגודל המתאים לכיס קטן, וככאלו מחירן זול מאוד, כזה שכמעט מתבקש לשלמו שוב עבור מצלמה חדשה באם נדרש תיקון מצלמות בזו הקיימת. אולם לא כל המצלמות הדיגיטליות הן כאלו, ומי שהשקיע את מיטב כספו במצלמת SLR משוכללת, או אפילו חצי SLR(או מצלמות אוטומטיות משוכללות יחסית, נוסח דגמי ה-SX של קאנון), יעדיף לקפוץ למעבדת תיקון מצלמות לביקור זריז מאשר לחזור ולשלם אלפי שקלים עבור מצלמה חדשה.

 

אם המצלמות של הדור החדש משוכללות ועמידות יותר, למה צריך תיקון מצלמות?

 

שאלה מצוינת. בל נשכח: פעם כשהיינו מצלמים היינו חושבים על כל צילום וצילום, בגלל המחיר היקר של הפילם. גם הצורך לאחסן את כל תמונות הנייר גרם להגבלת הכמויות. בצילום דיגיטלי היד קלה על כפתור המצלמה – אנחנו מצלמים יותר, הרבה יותר. וכשמשתמשים פי כמה במצלמה, אין זה פלא שבסוף מגיע הרגע בו נדרש תיקון מצלמות.

 

תיקון מצלמות נפוץ לא רק בגלל הכמויות, אלא גם כי הזמינות של המצלמות הדיגיטליות (הודות למחיריהן וקלות השימוש בהן) הפכה אותן לנפוצות גם בקרב ילדים. מבוגרים ישגיחו טוב יותר על המצלמה, ולו ילדים יטו להתייחס אליה יותר בקלילות – ואזי היא יכולה ליפול תוך משחק, היישר אל החול או מי הים, ומשם תגיע עד מהרה אל תיקון מצלמות. בנוסף, הממדים הקטנים של המצלמות גורמים לכך שאנו לוקחים אותן לכל מקום, וכך הן מתבלות ומתקלקלות מהר יותר ודורשות תיקון מצלמות.

 

כיצד נמנע מהצורך בפנייה אל תיקון מצלמות?

 

הביקור במעבדת תיקון מצלמות יכול להימנע אם נשמור על המצלמה שלנו היטב. קודם כל, פעמים רבות תיקון מצלמות דרוש כי המצלמה חוטפת מכות וחבטות שונות. תמנעו תיקון מצלמות יקר אם פשוט תקפידו תמיד להניח את המצלמה בתוך נרתיק מרופד ייעודי עבור מצלמות. כך תחסכו כסף בפשטות על תיקון מצלמות, ואל תשכחו – אל תשימו בתיק המצלמה עוד חפצים, כדי לא להפעיל לחץ על המצלמה.

 

תיקון מצלמות נובע פעמים רבות מנפילת המצלמה תוך כדי צילום, באחיזה שאינה חזקה מספיק או בגלל רגע של חוסר זהירות או חוסר תשומת לב. לא רוצים לפנות אל תיקון מצלמות? הקפידו בכל צילום לשים את כף היד בתוך הרצועה המחוברת למצלמה. כך תקטינו את הסכנה בהשמטות המצלמה מידכם בדרכה היישר אל מעבדת תיקון מצלמות.

 

בכל מקרה, עדיף לא לנסות לבצע תיקון מצלמות באופן עצמאי, מכיוון שביצוע תיקון מצלמות מכריח לפתוח את המנגנון ולחשוף תוך כדי חלקים עדינים של המצלמה. תיקון מצלמות עצמאי לא זהיר רק יגדיל את הנזק הקיים כבר, ותזדקקו לשלם על תיקון מצלמות יקר עוד יותר במעבדת תיקון מצלמות מקצועית כדי לתקנו.

 

הוסף תגובה