טלפתיה- קריאת מחשבות באמצעות שיטת הnlp

לפי שיטת ה-NLP קריאת תנועות העיניים מאפשרת לחדור לנפש האדם ולגלות מה מסתתר שם באמת. כל אחד יכול לקרוא מחשבות

נניח שהייתם יכולים לקרוא מחשבות של מישהו אחר. מה הייתם רוצים לגלות ומה היה מפחיד אתכם לדעת? טלפתיה מתוארת כתפישה על חושית, היכולת להבחין, באופן מודע או לא מודע במחשבותיו של אדם (או יצור) אחר, ללא גירוי חושי כלשהו. טלפתיה היא תופעה אחת מתוך קבוצת תופעות פסבדו-מדעיות בתחום הפאראפסיכולוגיה, שמעולם לא הוצגו ראיות חותכות לקיומה.

החוקרים בפסיכולוגיה ונוירולוגיה אינם סבורים שטלפתיה אפשרית, משום שהמוח פועל באמצעות אימפולסים חשמליים ומוליכים כימיים (נוירוטרנסמיטרים), שאינם משדרים אותות כלפי חוץ. עם זאת, יש מצב הקרוב מאוד לטלפתיה. בטח שמתם לב שכאשר שואלים אדם שאלה, בעת שהוא חושב על התשובה גלגל העין פונה לכיוונים שונים: למעלה, למטה ולצדדים. למסתכל עליו זה נראה שהוא מחפש את התשובה תוך כדי שהוא מבצע תהליכי מחשבה פנימיים.

 

רואה לך בעיניים

חוקרי שיטת ה-NLP פרסמו בשנות ה-80 מחקר הקושר בין המערכת הנוירולוגית לתנועות העיניים. הם מצאו כי תנועות העיניים קשורות למערכת העצבים ולתהליכי החשיבה ולכן אינן רצוניות. בהכללה: מבט למעלה מעיד על פנייה למערכת הראייה, מבט לצדדים על פנייה למערכת השמיעה ומבט למטה על פנייה לרגשות ולתחושות.

וליתר דיוק: כאשר אדם המסתכל שמאלה ולמעלה, המשמעות היא שהוא ניגש לזיכרון הויזואלי. כלומר, הוא מנסה לשלוף תמונה מתוך הזיכרון. אם הוא מסתכל שמאלה והצידה לכיוון האוזן השמאלית, זה אומר שהוא נזכר בצליל או במשפט. אם הוא מסתכל שמאלה ולמטה, המשמעות היא שהוא בקונפליקט פנימי או מדבר לעצמו. אם הוא מסתכל ימינה ולמעלה, הוא יוצר תמונות ומדמיין. כאשר הוא יביט ימינה והצידה הוא יוצר צליל, ומבט למטה וימינה מעיד על חיבור לרגשות.

 

עשו זאת בעצמכם

זו אינה אמת מוחלטת, אבל זו מיומנות המאפשרת לזהות תהליכי חשיבה. בוא ננסה את התרגיל הבא ביחד: גשו לאדם נוסף ותשאלו אותו את השאלות הבאות תוך תשומת לב לתנועות העיניים שלו:

1. כשהיית ילד/ה האם אתה זוכר את צבע החדר שבו גדלת? האם אתה זוכר איך נראה חצר בית הספר היסודי שבו למדת? (שמאלה ולמעלה).

2. עכשיו תיזכר בחדר שלך שוב ותדמיין איך הוא היה נראה אם הוא היה בצבע צהוב עם נקודות ורודות? (ימינה ולמעלה).

3. עכשיו תיזכר בקול של אבא שלך. איך הוא נשמע? או תיזכר בצליל של רכב משטרה. איך הוא נשמע? (שמאלה ולאמצע).

4. איך הקול של אביך היה נשמע לו היה נשמע כמו פינוקיו ? או איך הקול של רכב המשטרה היה נשמע לו היה נשמע כמו אוטו גלידה? (ימינה ולאמצע).

5. עכשיו תדמיין איך זה ללכת יחף בחוף. איך זה מרגיש? (ימינה ולמטה).

6. דמיין איזושהי דילמה שיש לך. איך זה מרגיש? (שמאלה ולמטה).

אם תנועות העיניים לא תאמו את ההשערה, כדאי לשאול את האדם על מה הוא חשב באותו הרגע. אם שאלתם אותו כיצד צליל הרכב המשטרתי היה נשמע לו היה נשמע כמו אוטו גלידה, תנועת העיניים הצפויה היתה צריכה להיות ימינה והצידה לכיוון אוזן ימין, אבל הוא הסתכל שמאלה ולמעלה בגלל שדמיין תמונה של אוטו גלידה.

 

במה זה יכול לעזור לנו?

– אם אתם מעוניינים לדעת אם האדם שממולכם משקר. לדוגמא: אם אותו אדם טוען כי היה נוכח במקום מסוים, תשאלו אותו מה ראית שם? אם הוא מסתכל ימינה ולמעלה זה סימן שהוא יוצר תמונה מתוך הדמיון ולא נזכר מתוך הזיכרון (לעתים אם האדם הוא שמאלי, מבט ימינה ולמעלה יהיה עבורו שליפת תמונה מתוך הזיכרון)

– כשנרצה להימנע מכאב, כלומר להתנתק מתחושות ורגשות, נביט למעלה. לדוגמא: לפני קבלת זריקה נביט למעלה. אחיות רבות מקפידות לומר לילדים להביט למעלה בזמן הזריקה. רופאי השיניים מודעים לחשיבות של תנועות העיניים ולכן כיסא המטופל מתוכנן כך שעיניי המטופל מופנות כלפי מעלה במהלך הטיפול.

– אם שכחתם היכן שמתם את מפתחות הבית, כדאי שתביטו למעלה כדי להיזכר במקום בו הנחתם אותם, או שתביטו לצדדים על מנת להיזכר בצליל המתכתי שלהם או שתסתכלו ימינה ולמטה כדי להיזכר במגע המפתחות במקום שבו הנחתם אותם. כל זה יעזור לכם להיזכר.

– תלמידים, סטודנטים וכל מי שמנסה ללמוד אינפורמציה חדשה, יכולים להביט במלה הכתובה כשגלגל העין נע שמאלה ולמעלה בכדי לאחסן מילה זו בזיכרון. אחר כך יש לתרגל זאת לפני כתיבת המלה ולהביט שוב לצד שמאל.

 

שיטת ה-NLP מאפשרת ניתוח של הפעילות המוחית והלשונית ובנייה על פי נתונים אלו של תוכנית הנחייתית. התוכנית ממוקדת מטרה ומתאפיינת בסדרת מפגשים קצרה ותכליתית. שיטה זו יעילה בטיפול בטראומה, פוביות, אובדן, חוסר בטחון עצמי, תלות באדם, התמכרויות, פתרון קונפלקטים ועוד.

אמיר איימצ'ט הוא master practitioner nlp, בוגר NLP PLUS, בעל קליניקה פרטית להנחיה אישית בתחום ה-nlp ועוסק באימון אישי ועסקי. במסגרת עבודתו אימן חברות ציבוריות, פרטיות וממשלתיות רבות.

ליצירת קשר עם אמיר amirnlp@gmail.com

הוסף תגובה