נפגעי הלם וחרדה בשדרות מתויגים שלא בידיעתם כבעלי הפרעה פסיכיאטרית

נפגעי הלם וחרדה בשדרות מתויגים שלא בידיעתם כבעלי הפרעה פסיכיאטרית.
הלם וחרדה בעיר מופגזת היא תגובה אנושית טבעית. תופעה זו מנוצלת לרעה על מנת להפוך את תושבי שדרות לצרכני תרופות פסיכיאטריות לכל חייהם.

בזמן מופע תיאטרון הרחוב של 'עמותת מגן לזכויות אנוש' בשדרות התגלה שכמעט ולא קיימת משפחה בשדרות שאחד מבניה לא צורך תרופות פסיכיאטריות. התרופות הפסיכיאטריות ניתנות לכל אחד מתושבי העיר שמרגיש פחד או חרדה. מערך בריאות הנפש לקח את מרבית תושבי שדרות והפך אותם לצרכני תרופות פסיכיאטריות לכל חייהם.

מסקירות שערכה העמותה בעיר שדרות התגלה ש- 6 מתוך כל 10 איש צורך תרופות פסיכיאטריות. במקום ללמד את האוכלוסייה איך להתמודד עם מתח ולחץ מלחמתי בחרה הממשלה להפוך את מרבית תושבי שדרות לבעלי הפרעה פסיכיאטרית. מערך בריאות הנפש לא מיידע את תושבי שדרות לגבי תופעות הלוואי החמורות שיש לתרופות הפסיכיאטריות. כמו כן הוא לא מידע אותם שתיוג פסיכיאטרי עלול להזיק להם בעתיד ולפגוע בזכויותיהם. כמו כן לא נאמר להם ששימוש אפילו רגעי בתרופות אלו הופך אותם לצרכני תרופות פסיכיאטריות לכל חייהם בשל התלות שיוצרות תרופות אלו.

מאות מאזרחי שדרות צפו בתיאטרון רחוב משחק המזל שהציג את השעשועון: 'כמה קל לשים תווית של משוגע'. המופע התקיים ביום חמישי, 21 לאוגוסט 2008, בין השעות 20:00 – 18:00 ליד המרכז המסחרי . חולקו מאות עלוני הסברה. עשרות מתושבי העיר חתמו על עצומה המוחה על תיוג וסימום ילדים ומבוגרים בתרופות פסיכיאטריות משנות חשיבה ומקהות חושים.

תיאטרון הרחוב הוא אחד מהפעיליות ההתנדבותיות של "עמותת מגן לזכויות אנוש" הוא אמנם משעשע אבל המסר שלו תקיף וחד. המסר הוא שהפסיכיאטריה משתמשת באבחונים שאינם מדעיים. הפסיכיאטריה מגדירה התנהגויות ותגובות אנושיות טבעיות כהפרעה פסיכיאטרית. הפתרון שכופה הפסיכיאטריה על אוכלוסיות גדולות היא שימוש בתרופות בעלות פוטנציאל ממכר עם תופעות לוואי שהרבה פעמים גרועות יותר מהתופעה ההתנהגותית שהיא ניסתה לפתור לכאורה. משהוגדר אדם בעקבות מתח או חרדה טבעי ואנושי, בגלל הפגזות, לבעל הפרעה פסיכיאטרית של הלם וחרדה הוא מתויג לכל חייו. זכויותיו החוקיות יכולות להיפגע. ומכאן והלאה, כל חייו הוא יצטרך לצרוך תרופות פסיכיאטריות. תעשיית יצרני התרופות שוב מצאה דרך מצוינת לשווק את תרופותיה.

חברי עמותת מגן לזכויות אנוש קוראת לאזרחי שדרות למחות, להלחם ולמנוע את סימום היתר על רקע הלם וחרדה. כמו כן קוראת עמותת מגן לזכויות אנוש לתושבי שדרות והסביבה להתלונן בכל מיקרה של תיוג שווא וניצול לרעה  פסיכיאטרי. חברי העמותה ימשיכו יחד עם תושבי שדרות להלחם בסימום ההמוני. מתנדבי העמותה ימשיכו להגיע לשדרות ולתעד מקרים נוספים של התעללויות פסיכיאטריות. 

לקבלת נתונים ופרטים נוספים אנא פנה לדובר עמותת מגן לזכויות אנוש: יהודה קורן . בטלפון 5660699 03 או לנייד 3350928 052

עמותת מגן לזכויות אנוש הוקמה ע"י ארגון הסיינטולוגיה הבינלאומי מתוך מטרה לחשוף ולחקור הפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש. ארגון הסיינטולוגיה דוגל בשויון זכויות לכל אזרחי המדינה לרבות נפגעי מערך בריאות הנפש.

הוסף תגובה