ניהול זמן למי שעובדים מהבית – עכשיו זמן עבודה או זמן כביסה ?

מי שעובדים מהבית מוצאים את עצמם בקונפליקט קבוע הקשור באופן ניהול הזמן שלהם. עבודה מהבית היא עבודה בה הגבולות בין הבית ומטלות העבודה מיטשטשים, הפעילות נוטה "להימרח", ומי שעובד מהבית עשוי למצוא עצמם מתוסכל מאוד בסוף יום העבודה, לנוכח ההספק או חוסר ההספק של הדברים שתכנן לעשות. אין ספק כי עבודה מהבית דורשת ניהול זמן מסוג אחר ומוקפד, ועל זה אנחנו עומדים לדבר הפעם.

אז איך מצליחים לבצע ניהול זמן מהבית ? איך מספיקים לעשות ה כ ל ?

כפי שנאמר בפתיחה, ניהול זמן הוא גורם הכרחי בהצלחתו של כל בעל עסק המפעיל אותו מהבית. על מנת להצליח לנהל את הזמן בצורה איכותית, על מנת להבין את היעדים ולעמוד בהם, על מנת שלא להיגרר לדחיינות יתר ועל מנת להפריד בין מטלות הבית ומטלות העבודה – ישנם כמה צעדים שניתן לעשות, והם חשובים לאין ערוך :

  1. יש להגדיר את מטרות העבודה מראש – לפני כל פעילות עסקית ולפני כל משימה יש להגדיר את מטרותיה ואת משך הזמן שיוקדש להשלמתה. ניהול זמן בצורה כזו יאפשר שלא להיגרר לדחיינות ולבזבוז זמן רב מדי עבור משימה אחת. אם תכינו כל יום רשימת משימות מוגדרת, תוכלו להימנע מנפילות הזמן המבוזבזות.
  2. האם יש עבודות שניתן לעשות להן מיקור חוץ (outsourcing) ? דוגמאות לעבודות כאלה הן להשתמש בשליחים על מנת להעביר חבילות או מסמכים אל גורמים הנדרשים להם (במקום לבזבז את הזמן בנסיעות), להעביר עבודה לגרפיקאים, לאנשי דפוס, למומחי פרסום. ניהול זמן בצורה זו יאפשר לאחרים לבצע נתחים מהעבודה במקומכם (מה גם שההוצאות האלה מוכרות במס) ולפנות לעצמכם זמן לדברים אחרים.
  3. ניהול זמן אפקטיבי כולל גם יצירת דרכי קיצור בכל הקשור לעבודת הבית – הזמינו את מצרכי הסופר דרך האינטרנט במקום לבזבז זמן על נסיעה לשם, הכינו ארוחה פשוטה לצהרים, הזמינו מנקה לניקוי הבית והקדישו זמן מוגדר ביום לשיחות טלפון הקשורות בסידורי הבית השוטפים. כשתרגישו שאתם פנויים מכל המטלות האחרות, קל יהיה הרבה יותר להתמקד בעבודה.
  4. הגדירו נקודות זמן קבועות בכל חודש לביצוע מטלות קבועות. הגדירו את יום החשבונות והתשלומים לרשויות המס, הגדירו את היום בו אתם מדברים עם הספקים שלכם, הגדירו שעות קבועות ביום בהם אתם בודקים מייל – כך ידעו הגורמים השונים מתי הם עתידים לתקשר עמכם, ומכם ימנע הלחץ הכרוך בכיבוי שריפות מתמיד (נכון שכך אתם עובדים היום ? ניהול זמן אפקטיבי יאפשר לכם להפסיק עם הנוהג המטריד הזה).
  5. וכמובן – להציב גבולות. זכרו כי מטרתו של ניהול זמן הוא לאפשר לכם לעשות סדר ביום שלכם וחובה עליכם לכלול בו גם קצת זמן פנוי. אל תחששו לומר לעצמכם "עכשיו תורי לנוח" ואכן – לעשות את זה.

הוסף תגובה