אחד חכם, אחד רשע, אחד תם ואחד בלי צרבת

חג הפסח הקרב, מביא עימו את הסידורים והניקיונות הבלתי נגמרים, קניית מתנות, בילויים משפחתיים וכמובן – ארוחת ליל הסדר.

עבור חלק נכבד מהאוכלוסייה ליל הסדר מסתיים לא רק במציאת האפיקומן אלא באקורד צורם מעט (ולא בגלל המפגש המשפחתי): הצרבת שאחרי.

הצרבת הינה תופעה שכיחה בקרב נשים וגברים כאחד ובכל שכבות הגיל. 

ההמתנה הארוכה לארוחה לאחר קריאת כל ההגדה, גורמת לרעב קיצוני שבא על סיפוקו בסופו של דבר באכילת כמויות מוגזמות. המאכלים המסורתיים והמצות הם לרוב מאכלים עתירי שומן המודדים צרבת.

לקראת ליל הסדר, חברת דקסל פארמה (דקסון) קיבצה כמה טיפים מועילים על מנת שנוכל לשרוד את ליל הסדר:

לא להתפוצץ

כשאנו אוכלים ארוחה גדולה ועמוסה,  האוכל נשאר יותר זמן בקיבה ותהליך העיכול איטי יותר, דבר הגורם ללחץ על דפנות הקיבה ובעת "מצוקה" עלול לדלוף קצת החוצה מהקיבה לכיוון הוושט.

אכילה של אותה ארוחה אך בכמות קטנה יותר תפתור את הבעיה. על מנת להימנע מתחושת הרעב המעיקה- איכלו משהו קטן לפני תחילת הארוחה וקריאת ההגדה- כך תוכלו להימנע מאוחר מדי מכמויות אוכל מוגזמות.

ארבע כוסיות

שתיית מרובה של אלכוהול מגדילה בצורה משמעותית את הסיכוי לצרבת. לפי ההגדה יש לשתות ארבע כוסיות במשך הארוחה- אך אין זה מחייב לשתות ארבע כוסות גדולות ומלאות. החליפו את היין הרגילות בכוסיות קטנות יותר על מנת לשתות פחות אלכוהול ולהקטין את הסיכוי לצרבת לאחר הארוחה.

חזרת

אצל רבים, חזרת היא חלק בלתי נפרד מהסדר תחת קטגוריית המרור. מאכלים חריפים הם טריגר לצרבת ולכן גם החזרת עלולה לעורר צרבת לאחר הארוחה. נסו להחליף את החזרת בחסה, גם חסה נחשבת לאחד ממאכלי ה"מרור" אך היא אינה גורמת לצרבת ואף עוזרת לנקות את מערכת העיכול. אם אינכם יכולים לוותר על החזרת וודאו שאתם אוכלים כמות קטנה במיוחד.

משקאות תוססים

כאשר שותים משקאות תוססים בולעים את בועות הגז יחד עם המשקה. בשעות שלאחר השתייה הגזים עלולים להתחיל לצאת החוצה ואז גם כמות מסוימת של חומצה עלולה לעבור לושט ולגרום תחושת צרבת. ותרו על השתייה המוגזת בארוחת ליל הסדר ושתו מים, המים יעזרו גם לפעולת העיכול וגם ימנעו את ההשתכרות מהאלכוהול בסוף הערב.

לא להירדם על הספה

הדבר המתבקש לאחר הארוחה העמוסה, הוא להישכב על הספה לתנומה ארוכה. אם ברצונכם להימנע מצרבת ותרו על התענוג וחכו כשלוש שעות לפני שאתם הולכים לישון- כך תקטינו את הסיכויים לצרבת.

לא יכולים להמנע מהפיתוי בארוחת החג?  לפחות תימנעו  מהצרבת.

כיום קיימות תרופות מדור חדש המונעות בצורה יעילה ביותר את הפרשת החומצה לקיבה. משפחת תרופות זו , עליה נמנית אומפרדקס-,Z מונעת את הופעת הצרבת  עד ל-24 שעות, וזאת על-ידי נטילת כדור פעם אחת ביום. להשיג בבתי המרקחת, ללא מרשם רופא.

הוסף תגובה