אבחון מוקסו – אבחון ממוחשב לפעלתנות יתר והפרעות קשב

הפרעות קשב וריכוז והפרעות פעלתנות יתר הם חלק מהנושאים שהכי מדאיגים הורים לילדים. הפרעות קשב עלולות לגרום לבעיות קשות בלימודים, בעיות חברתיות, תחושת ערך עצמי נמוך ותחושות קשות נוספות.

בטווח הארוך, הפרעות קשב ופעלתנות יתר לא מטופלות, נמצאו קשורות קשר הדוק לנשירה מהלימודים, לעבריינות, לאבטלה, להתנהגויות הרסניות ולהתמכרויות – מצבים שאף הורה לא היה רוצה לראות את הילד שלו נמצא בהם.

הצעד הראשון לפתרון, הוא אבחון מוקסו

כשזה נוגע לפעלתנות יתר והפרעות קשב, הכרה בבעיה היא חלק מהפתרון.

לכן, הצעד הראשון בסיוע לילד צריך להיות אבחון קשב וריכוז, כשבתחום הזה מככב אבחון מוקסו כאחד האמצעים הפופולריים ביותר לאבחון הפרעות אלו.

מדוע אבחון מוקסו כה פופולרי?

הפופולריות של אבחון מוקסו נובעת בין השאר מהצורך ההולך וגבר של ההורים לילדים בכל הגילים, לקבל תשובות ברורות האם ילדיהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז או היפראקטיביות, או שמא מדובר בבעיה אחרת, המצריכה חיפוש פתרונות מסוג אחר לגמרי.

מעבר לביקוש, עוד סיבה לפופולריות של אבחון מוקסו, היא הדרך בה הוא מתבצע – במקום להושיב את הילד מול מראיין או לתת לו למלא עוד שאלון ארכאי שיגרום לו לאבד עניין (מה שחמור במיוחד, משום שחוסר עניין עלול להשפיע על הציון באבחון ועלולים לפרש אותו בטעות כהפרעת קשב), אבחון מוקסו בנוי בצורת משחק מחשב קליל, שאורכו כ 15 דקות בלבד.

במהלך אבחון מוקסו, הילד צריך ללחוץ על כפתור בכל פעם שהוא רואה אלמנט קבוע מראש ולהתעלם ממסיחים שונים: סרטוני אנימציה עם ובלי סאונד, המופיעים על המסך.

תוצאות האבחון מתחלקות לשני חלקים:

בחלק הראשון מושווה פרופיל הנבדק  לקבוצת "הנורמה" ועל פי ההשוואה ניתן לראות את פרופיל הקשב על פי ארבעת המדדים הנבדקים: קשב, תזמון אימפולסיביות והיפראקטיביות.  

החלק השני הוא גרף הביצוע של המטופל שמראה את הביצוע של הנבדק ביחס ליכולת שלו לבצע פעולות תחת הסחות דעת וסביבות קשב שונות. בסיום הבדיקה מסביר הבודק על תוצאות הבדיקה ומוציא מכתב לרופא המטפל.

>> פענוח תוצאות מבחן מוקסו (MOXO)

האם אבחון מוקסו יעיל?

מחקרים מצאו כי אבחון מוקסו יעיל באיתור הפרעות קשב וריכוז והפרעה של פעלתנות יתר, בקרב ילדים ומבוגרים.

כמו כן, אבחון מוקסו מציג היכן ממוקמים הביצועים של המאובחן, ביחס לקבוצת בני גילו וכך אפשר להשתמש בתוצאות האבחון ולהסיק מהן לגבי מצבו של הילד ומה דורש חיזוק ותמיכה.

אם אבחון מוקסו העלה כי ילדיכם סובל מהפרעת קשב וריכוז, מומלץ לחפש עבורו אפשרויות טיפול נוספות.

מרכז יהבים – אבחונים ובדיקות קשב

מרכז רב תחומי יהבים הינו מרכז ייחודי המשלב בתוכו לימודים אקסטרניים לבגרות ומחלקת אבחונים לקשב וריכוז, קשיי למידה, בדיקת יכולות קוגניטיביות וכישורי למידה.

אנו מבצעים אבחוני מוקסו, מבחנים פסיכו-דידקטיים, אבחונים לתסמונת אירלן ואבחונים ביומטריים.

הוסף תגובה