אבחון ממוחשב מרחוק לקשיי קשב וריכוז

כיום, הודות למודעות הגבוהה להפרעות קשב וריכוז, קיימת האפשרות לבצע אבחון קשב וריכוז, בגילאים צעירים יותר – וככל שהאבחון מתבצע בשלב מוקדם יותר, כך ניתן לסייע לילד בצורה המיטבית בהליך ההתמודדות עם אותה ההפרעה.

יש לא מעט שיטות ופעולות בהם נוקטים בכדי לבצע אבחון להפרעות קשב וריכוז, כאשר כיום, בהתאם לרוח התקופה, רוב שיטות האבחון המוצעות הינן ממוחשבות – והודות לכך, במקרים רבים ניתן לבצע את האבחון מרחוק.

השיטות השונות לאבחון ממוחשב

כל מי שמתעניין בנושא של אבחון ממוחשב עבור הפרעת קשב וריכוז, עתיד לגלות כי קיימים סוגים שונים של מבחנים לעבור המטרה ובין היתר:

  • MOXO אבחון ממוחשב, אשר מטרתו היא להדגים את תגובת הנבדק הן בסביבה הכוללת הסחות וקוליות והן בסביבה נטולת הסחות. מדובר בשיטה מדעית לבדיקת התסמינים המרכזיים של הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים.

מבדק זה משקף בצורה ישירה ואובייקטיבית את יכולות הקשב והריכוז של הנבחן. במבחן נבדקים 4 מדדים –  קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקטיביות.

  • TOVA  – אבחון ממוחשב  אשר נחשב לאחד מהנפוצים ביותר למטרה. אבחון זה מתבצע ב-2 שלבים, השלב הראשון הוא ללא ריטלין והשלב השני הוא לאחר מתן ריטלין וזאת במטרה לבצע השוואה.
     
  • BRC – אבחון ממוחשב אשר מתבצע באמצעות מסך מגע וייעודו לאפשר קבלת תמונה מלאה לגבי התפקודים הקוגניטיביים של הנבדק.
  • Neuro Trax – אבחון במסגרתו נעשה שימוש בעכבר ומקלדת וייעודו הוא לאבחן בצורה מקיפה את התפקודים הקונטיביים של הנבדק. אבחון זה, מהווה כלי עזר – חלק מתהליך אשר כולל סוגי אבחונים נוספים.

איך פועל האבחון מרחוק?

בכדי לבצע אבחון ממוחשב להפרעות קשב וריכוז, ניתן להגיע לאחד מהמרכזים הייעודיים, אשר מתמחים בנושא זה (כמובן, שיש צורך תחילה, לקבל את ההפניה המתאימה), אפשרות נוספת, היא לבצע את האבחון מהבית – כאשר, כיום, יש לא מעט מרכזים אשר מאפשרים גם לבצע את האבחון מביתו של הנבדק.

מכיוון שהרבה אנשים מעוניינים להימנע ככל הניתן מאינטראקציה עם אנשים אחרים או שהם מבקשים שהנבדק יבצע את הבחינות בסביבה הביתית אליה הוא רגיל – לעיתים, ביצוע הבחינה בסביבה הביתית, תאפשר את קבלת התוצאות המהימנות ביותר.

מרכז יהבים – אבחוני קשב וריכוז

מרכז יהבים הינו מרכז לימודי אקסטרני ייחודי המשלב בתוכו מחלקת אבחוני קשב וריכוז. במרכז מתבצעים אבחונים שונים (פסיכו דידקטיים, דידקטיים, בדיקות מוקסו ובדיקות אירלן) לבחינת קשיי קשב וריכוז ולקויות למידה, ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, על ידי אנשי מקצוע מומחים ובכירים.

המבדקים הנעשים במרכז יהבים הם בהסדרים מול קופות החולים,  מוכרים על ידי משרד החינוך, ומאפשרים מתן הקלות בבחינות.

הוסף תגובה