אודות זוהר ארגוב(מאמר שני ואחרון)

זוהר ארגוב (עורקבי) (16 ביולי 1955 – 6 בנובמבר 1987).

מאמר שני ואחרון:

בתחילת 1983 יצא זוהר למסע הופעות בארצות הברית בן שלושה חודשים, שם החל להשתמש בסם הקראק. כאשר חזר לארץ הדבר עדיין לא ניכר עליו אך אט אט  החלו הסמים להשפיע על תפקודו: הונו הלך ואזל ושמועות אמרו שבזבז ב-1983 מעל מיליון דולר על סמים. כמו כן, נפגע גם טיב קולו.באותה שנה, עבר תהליך של גמילה במשך שבועיים באילת.

בתחילת 1984 הוציא תקליט נוסף "כך עוברים חיי", עם להיטים גדולים שאת רוב השירים כתב עוזי חיטמן. כאשר נשאל עוזי חיטמן על זוהר, סיפר שכאשר התחיל לכתוב לזוהר בשלהי 1982 את השיר "מרלן", היה ביתו של זוהר  מהמפוארים. לאחר  ששב זוהר מארצות הברית , חזר חיטמן לביתו של זוהר וראה בית שרוי באי-סדר מוחלט, וריק כמעט לחלוטין כשהכול נמכר לטובת הסם. לאחר שראה זאת כתב לו את השיר "עד מתי אלוהיי", המתאר את מצבו של זוהר באותה עת .

בסוף שנת 1984 כאשר הוא די נקי מסמים, שב  זוהר להופיע בחו"ל,וערך סבב הופעות בצרפת ובארצות הברית. אך כאשר החל להופיע שוב בארצות הברית חזר להשתמש בסמים ולאחר שובו ארצה, נפרד מ"האחים ראובני", אמרגניו ומפיקיו.  

בשנת 1985 התחבר לאחים בן מוש והוציא את האלבום "ים של דמעות" בשפל נפשי ולמרות שהאלבום הצליח במידה לא מבוטלת. באותה שנה עבר גמילה בת 3 חודשים בירושלים לאחר שהתעלף ממנת יתר. למרות השפל הנפשי אליו הגיע זוהר, אלבומיו המשיכו להימכר בכמויות גדולות. אך הביקוש להופעותיו קטן בשל נטייתו שלא להגיע להופעותיו שלו עצמו. באותה שנה חזר להופיע ב"פסטיבל הזמר המזרחי" עם השיר האלמוני "מלאך שטן", זוהר הגיע רק למקום ה-15, דבר שהעיד על מצבו בעוד, שהיריב המרכזי שלו באותה תקופה  חיים משה, הגיע למקום הראשון עם השיר "עד כלות הנשימה".             

בינואר 1987 התראיין בתוכנית האירוח המרכזית של ערוץ 1, תוכניתו של מני פאר ובה דיבר בגלוי על התמכרותו לסמים, אך טען כי אינו משתמש עוד בסמים. כיום מטילים רבים ספק בכך.                          

כעבור זמן לא רב, שב  ארגוב והסתבך בפלילים בעקבות התמכרותו לקוקאין: הוא הואשם בגניבת נשק משוטר, נעצר ונכלא. במהלך שהותו בתא המאסר,התלונן על כאבים אך ללא תגובה מצד הסוהר. כשניסה להשיג את תשומת ליבו של הסוהר בכך שכרך חבל מסביב לצווארו,התמוטט ארגוב עקב צריכת יתר של קוקאין ונפטר.                בחודש יולי 2007 החליטה עיריית ראשון לציון לקרוא על שמו רחוב בעיר.

ביום שישי 30.1.09 אנחנו מארחים את הזמרת אביבה אבידן במועדון הזמר שלנו שבאוניברסיטת תל אביב,בערב זמר מיוחד במינו, ערב שכולו-"נוסטלגיה ים תיכונית".

תודה ובברכה.

מוטי דביר

 

http://www.havayvebidur.com

הוסף תגובה