אוטודידקט / כישרון מקצועי קשור תמיד בכישרון הטבעי שלנו

מיהו האוטודידקט?

 

אוטודידקט הוא אדם שבמקום ללמוד מאחרים, לומד לבד. הוא אינו זקוק למסגרת מקובלת ומסודרת, הוא אינו נדרש להנחייה צמודה ונוחה אלא הוא פשוט לומד, מגלה וחוקר לבד את התחום שאותו הוא אוהב.

 

ממציאים, מגלי ארצות, פילוסופים, הוגי דעות, מוסיקאים ומדענים רבים הם אוטודידקטים. למעשה, כל אדם שמצליח באופן יוצא מן הכלל הוא אוטודידקט – כי הוא חקר, למד והמציא בעצמו דברים רבים בתחומו. אוטודידקטים הם תמיד אנשים שיצרו בעצמם את מרבית עבודתם ולא אנשים שלמדו מאחרים וחיקו אחרים.

 

מקצוע אמיתי אינו משהו שלומדים אותו – אלא נולדים איתו

 

אנשים רבים הולכים ללמוד מקצוע. אבל, אנשים שהולכים ללמוד מקצוע הם בדרך כלל אנשים שלא יגיעו להשגים יוצאי דופן בתחומם, משום שהם לומדים מקצוע במקום ליצור מקצוע.

 

מקצוע אמיתי אינו משהו שלומדים אותו בבית הספר או באקדמיה אלא משהו שנולדים איתו, כמו כישרון טבעי, והוא מתגלה כבר מגיל צעיר בנטיות האישיות שלנו, בהתנהגות שלנו ובתחומי העניין שלנו.

לחפש את הדבר שבו אתם מוכשרים באופן טבעי

 

כדי להיות אוטודידקט צריך לחפש את התכונה או התחום או הנושא או הנטייה המולדת והטבעית שלכם. עליכם לחפש את הדבר שבו אתם מוכשרים באופן טבעי.

 

חפשו את מה שאתם יודעים לעשות ממילא. משהו שאתם עושים תמיד, מבלי לחשוב על כך. חפשו את האוטודידקט שבכם. את החלק שלא צריך שילמדו אותו מה לעשות – כי הוא כבר יודע לעשות את זה לבד.

וטיפ לסיום: אם אתם יודעים לעשות משהו באופן טבעי ומבלי הדרכה – זהו החלק האוטודידקטי שבכם. 

הוסף תגובה