אוכל אורגני – לעשירים בלבד?

מזון אורגני כבר לא להיט או טרנד, עבור רבים הוא דרך חיים בלתי ניתנת לפשרה. כשמתרגלים למזון אורגני, כנראה מתחדדות בלוטות הטעם. יתרה מזאת, מי שמסתובב בחנויות אורגניות כדי לקנות ירקות ופירות, למשל, נחשף על הדרך לקטניות, לחמים, עוגיות וכולי וכולי – החשיפה והניסיון עושים את שלהם והוא מתחיל לקנות יותר ויותר אוכל אורגני.

כדי לחסוך כסף בקניית מזון אורגני, ירקות ופירות, קטניות וכולי, אפשר לעשות הזמנה דרך האינטרנט או לקנות ישירות מהחקלאים, כך אנו חוסכים את פער התיווך של רשתות המזון או חנויות הטבע.

יצרנים רבים מציעים את סחורתם ישירות לצרכן וגם דואגים למשלוחים, כך שמבחינת הטריות והמחיר קנייה כזו משתלמת.

בין חנויות הטבע כדאי לעשות מחקר השוואתי קצר, מצאנו פריטים זהים בפערי מחירים אדירים.

ירקות אורגניים ובעיקר נבטים אפשר לגדל לבד, מי שיש לו גינה בוודאי יוכל לעשות זאת עם מעט הכוונה, ומי שאין לו יכול להנביט קטניות באדנית.

בקניית ירקות ופירות אורגניים שמנו לב שאמנם המחיר גבוה יותר, אך בפועל מתקבלת תמורה גדולה יותר לכסף מאשר קנית ירקות ופירות רגילים, כך שהפער בין שני הסוגים קצת מצטמצם. למשל, נכון שקילו עגבניות אורגניות עולה יותר מקילו עגבניות רגילות, אבל כמה "עגבנייה" יש בתוך קילו ירקות אורגניים, ואילו כמה אחוז "עגבנייה" יש בירקות שעברו ריסוס או הזרקות שונות? כמה אחוז מתוך אותה עגבנייה הוא בכלל לא ירק אלא דרכים מלאכותיות לנפח את גודל הירק או לשפר את צבעו? ירקות אורגניים טעימים יותר מכיון שהטעם שלהם אמיתי, הם קטנים יותר ומי שאינו רגיל לקנות מזון אורגני יחשוב שהם מוזרים למראה וגודלם קטן ביותר, אך למעשה זה הגודל האמיתי של הירק, מה שהתרגלנו לאכול הם פירות וירקות גדולים יותר, שהוגדלו באופן מלאכותי.

קראו עוד על טיפים לקניית מוצרים יד שנייה ועוד ב בלוג כסף

הוסף תגובה