אולם לחינה או חינה בחצר?

אולם לחינה אולמות לחינה אפה אתם מעדיפים לחגוג?

טקס חינה אולם לחינה או באינטימיות ביתית?
מרבית יוצאי עדות ספרד נהגו בעבר לחגוג את טקס החינה בביתם הפרטי באווירה משפחתית, טקס חינה מסורתי, נחגג ברוב פאר והדר בבית הורי הכלה, למעשה מי שהפיקה את ערב החינה הייתה אם הכלה. בישראל של שנות השישים והשבעים היה מאוד מקובל שאת החינה יחגגו בצורה צנועה ומעבר לכל המנהגים זו הייתה הזדמנות טובה להכיר את המשפחות, קצת לפני החתונה על מנת שבחתונה עצמה יכירו האורחים אחד את השני האחד לשני מהסיבה שלא נפגשו מעולם,הייתה זו הזדמנותפז, להתוודע איש ואישה מבין המשפחות שהופכים להיות משפחה אחת מורחבת.

בעבר קראו להם קישוטים היום זה עיצוב!
בית הורי הכלה בימים עברו קושט, (מה שקרוי בפי כל בימים האלה עיצוב)   השכנים האחים והאחיות, היוו את כח העזר העיקרי לאם המשפחה הם סחבו שולחנות וכיסאות, התקינו גרלנדות של תאורה צבעונית (אותו חוט חשמל ארוך שבכל מספר מטרים מותכנת בו מנורה, הגרינלדות האלה היו הצעקה האחרונהבעיצוב התרום  מודרני של הימים הפשוטים של שנות השישים והשבעים ואפילו מוקדם יותר. על הקירות תלו שטיחים, וסביב חצר הגינה מתחו פיסות של בדים להפליא ששמרו על אינטימיות מסוימת כמיטב יכולתם.

אולם לחינה, אולמות לחינה
בישראל של היום התפתחה תעשיה משגשגת סביב טקס החינה וכמעט כל עיר ואם בישראל יכולה להתגאות ב אולם לחינה המעוצב בסגנון אוריינטאלי על פי רוב מרוקאי, מגוון האולמות לחינה הוא מרשים ביותר, באשדוד ראיתי מספר אולמות חינה המעוצבים בסגנון מרוקאי יוקרתי, האולם מכוסה שטיחים מרוקאים ומצויד במגוון אביזרים ודקורציות שיובאו ממרוקו, גם האוכל מוגש לסועדים בטאג'ין מקורי שהוא הסמל לאווירה הגסטרונומית.

בעיר ילדותי, הרבה מאוד פעמיים ראיתי  אולמות לחינה בבאר שבע שתופחו ועוצבובסגנון מרוקני , האולם ממתפאר בתמונות ענק של רקדנים מרוקאים, מלב הסהרה כשהם עטויים במגוון של  תלבושות בסגנון הגראב הצבעוניים אשר מוסיפות רקע מעולה לאווירה שיוצרים האולמות המתמחים בעריכת חינה.

חוזרים אחורה בזמן
יחד עם התפתחותם של טריינד אולמות לחינה אנו עדים דווקא בימים אלא לחזרתם של השמחות לחיק המשפחה, למקורות הראשונים והטובים, משיחות שאני עורך בעקבות מחקרי את טקס החינה עם עשרות ואולי אף מאות חוגגי מסורת החינה, עולה כי האחרונים מתגעגעים לאינטימיות שהיו במסיבות החינה בראשית שנותיה של המדינה, למען האמת היום מסתיעים האמהות המודרניות בחברות קיטרינג המטמחים במעדני המטבח המרוקני, אפשר להבין אותם בקלות שכן היום מרבית הנשים הם נשים עובדות…

הוסף תגובה