אולפן ביתי – לימודי מוסיקה אלקטרונית

יצירת מוסיקה אלקטרונית איכותית דורשת שליטה במגוון רחב של תחומים. נגינה – עם דגש על נגינה בקלידים, שליטה בתוכנת הקלטה ועריכה כגון קיובייס, ידע בתחום הסאונד מיקרופונים והקלטה, ידע בתחום הסינתזה ועיצוב סאונד, אקוסטיקהת בניית מחשב אודיו… והרשימה עוד ארוכה.

לימודי מוסיקה אלקטרונית באופן מסודר על ידי מורים מקצועיים ומנוסים, הם הכרח למי שמעוניין ליצור מוסיקה אלקטרונית ברמה גבוהה.

בתחום התוכנה – יוצר מוסיקה אלקטרונית זקוק לשליטה מלאה בתוכנת הקלטה ועריכה דוגמת תונת קיובייס. התוכנה היא המרכז של האולפן.י ש להכיר את כל הפונקציות שהיא מציעה, על מנת להגיע לתוצאות אופטימליות בזמן הקצר ביותר. כמו כן יש להתעדכן ולהשתמש בפלאגינים, סינטיסייזרים ואפקטים הטובים ביותר. איזה איקולייזירים עושים את העבודה? מהם מכשירי הרוורב המובילים? ישנם בשוק מספיק כלים חינמיים איכותיים – צריך רק להכיר אותם!

אבל התוכנה היא ממש לא הכל. שליטה בתוכנה מהווה את הבסיס, אך סאונד מהווה חלק בלתי נפרד ביצירה של מוסיקה אלקטרונית. הכירות עם מיקרופונים על סוגיהם השונים, פראמפים, טכניקות הקלטה ואקוסטיקה – כולם מהווים חלק נכבד ביצירה של מוסיקה אלקטרונית איכותית. כמו כן המיקס והמאסטרינג מהווים כלים נוספים לעיצוב הסאונד הסופי של טראק, וחלק מהיוצרים של מוסיקה אלקטרונית מעדיפים לטפל גם בתחומים אלה בעצמם. אין תחליף ללימוד מסודר של תחום הסאונד המיקס והמאסטרינג מאיש סאונד מקצועי ומנוסה!

לימודי מוסיקה אלקטרונית מכילים תחום נוסף וחשוב- סינתזה. תחום הסינתזה ועיצוב הסאונד הוא תחום מרכזי שכל יוצר אלקטרוני חייב לשלוט בו. איך עובד סינטיסייזר? מהן שיטות הסינתזה השונות? איזה סינטיסייזר מתאים לאיזה סאונד? הכלים המרכזיים ביצירת מוסיקה אלקטרונית הם סינטיסייזרים ואפקטים – לימוד יסודי של תחום הסינתזה ועיצוב הסאונד יכול להעניק למוסיקה שלך את הערך המוסף!

לכל סגנון וז'אנר של מוסיקה אלקטרונית יש את המאפייניים הייחודיים שלו. על מנת ליצור מוסיקה אלקטרונית יש להכיר את הסגנונות השונים ואת המאפיינים שלהם – ולא להתקבע אך ורק בסגנון אותו אתה מעוניין ליצור! לימוד של סגנונות וטכניקות הפקה שונות של מוסיקה אלקטרונית יפרה את היוצר ואת היצירה שלו ויפתח לו כיוונים חדשים ומעניינים.

בניית קצב, שימוש בדגימות ובאינסטרונטים וירטואליים וחומרתיים, עקרונות בהפקה – כן, יש הרבה מה ללמוד בתחום, אבל אין דבר מתגמל יותר מליצור מוסיקה!

הוסף תגובה