קורס סאונד – האם לימודי סאונד יועילו לי?

אז יש לך אולפן ביתי. אתה יוצר מוסיקה ויש לך חומרים טובים. אבל ה-סאונד… האם הוא מתחרה בקטעים שאתה נוהג להקשיב להם? אם התשובה היא שלילית קורס סאונד מסודר שמועבר על ידי איש סאונד מקצועי יכול כנראה להועיל לך!

סאונד איכותי הוא מה שמבדיל יצירה חובבנית לקטע מוסיקלי איכותי ברמה גבוהה שיש סיכוי אמיתי להצליח.

סאונד הוא תחום מקצועי מורכב שמשלב יכולות טכניות ושימוש נכון בציוד עם אוזניים מכויילות ויכולות אומנותיות. כיום כל יוצר ב אולפן ביתי אשר שואף להגיע לרמה מקצועית צריך לדעת סאונד. בחירה שגויה של מיקרופונים והצבה לא נכונה שלהם תמנע ממך להפיק את התוצאות שאתה רוצה. בעל אולפן ביתיצריך להבין באופן בסיסי באקוסטיקה על מנת שהאולפן שלו יהיה מכוייל על מנת להקשיב באופן אופטימלי. אתה צריך להיות מסוגל לבחור מוניטורים אולפניים שיתאימו לך. להשתמש במגוון האפקטים על מנת להגיע לסאונד שאתה רוצה. לדעת להשתמש בצורה נכונה באקולייזר וקומפרסור.להבין מתי ואיך לכוונן את הרוורב והדיליי על מנת שיהיו בטיימינג נכון ומדוייק. כן, סאונד זה עסק רציני… אך גם תחום כיפי במיוחד!

לימודי סאונד בעזרת האינטרנט יכולים לעזור – אך לא ניתן לבסס ידע מעמיק ומסודר מלמידה מפורומים או סרטונים ב-YOUTUBE. אם אתה רוצה להוציא סאונד מקצועי עליך ללמוד קורס סאונד באופן רציני ומקצועי.

מיקס הוא המקום שבו רוב היוצרים ב-אולפן ביתי נכשלים. בשביל לדעת לעשות מיקס כמו שצריך יש ללמוד את התחום באופן מעמיק, ורצוי ללמוד לימודי סאונד ומיקס, מ סאונד-מן מנוסה שכבר מיקסס כמה אלבומים והקליט כמה תקליטים ויכול להעביר הלאה את הידע הן בפן הטכני והן בפן האומנותי שלו.

לרוב ליוצרים ב-אולפן ביתי אין את הידע הנדרש בתחום ה-סאונד, הם מתבססים על ניסוי ותעיה, ומקווים שהאוזניים שלהם יתחדדו במשך הזמן והתוצאות שלהם בתחום ה-סאונד ישתפרו. מחשבה זו היא לרוס לא נכונה. סאונד ומיקס אלה תחומים שמשתפרים בהם לאורך שנים והנסיון הוא הכרחי, אך ללא ידע בתחום ה-סאונד והבנה מלאה של מה אתה עושה ולמה אתה מקשיב – הסכויים שתתקדמו באופן משמעותי קטנים.

אז איזה קורס סאונד מתאים לך?

ראשית יש להבחין בין לימודי סאונד לאנשים אשר רוצים להיות אנשי סאונד, ל-קורס סאונד ממוקד ליוצרים ב-אולפן ביתי. אם אתה רוצה להיות סאונד-מן עליך ללמוד לימודים מקיפים של התחום. אם אתה יוצר מוסיקה ב-אולפן ביתי ואין לך עניין להיות סאונד-מן אז כנראה שאין לך צורך ללמוד הגברה, הלחמת כבלים, ועוד תחומים רבים אשר חשובים לאיש סאונד אך לא ליוצר ב-אולפן ביתי. במקרה כזה תוכל להפיק את המיטב מ קורס סאונד ליוצרים אשר יספק לך אך ורק את הידע והכלים הטכניים והאומנותיים להם אתה זקוק בכדי לקחת את ה סאונד שלך גבוה יותר. קורס סאונד כזה יהיה קצר בהרבה ויתן לך את האפשרות לצבור את הידע והיכולות הנחוצים ליוצר ב אולפן ביתי במהירות. קורס סאונד ליוצרים מועבר בבית הספר ליצירת מוסיקה LFO.

למי מתאים קורס סאונד ממוקד ליוצרים?

קורס סאונד ליוצרים עשוי להתאים ליוצרי מוסיקה אשר שולטים בתוכנת עריכה, ורוצים לשפר באופן משמעותי את ה סאונד שהם מפיקים. קחו בחשבון שהשיפור בתחום ה-סאונד אינו מידי. סביר להניח שבסוף קורס סאונד עדיין לא ייצאו לכם מיקסים שיזכו אתכם בפרס גראמי, אבל במהלך הקורס ובעיר בתקופה שאחריו – אם תמשיכו לעבוד להתנסות ולהשתמש בכלים שרכשתם ב קורס סאונד – הסאונד שלכם ילך וישתפר באופן משמעותי!

הוסף תגובה