אוקיינוס אדום אוקיינוס כחול

אוקיינוס כחול / אוקיינוס אדום שינוי בצורת חשיבה

 אסטרטגיית אוקיינוס אדום :

  • האוקיינוס האדום מייצג את השוק בו פועלת הפירמה, השוק היום יומי,עם הלקוחות הספקים והמתחרים המוכרים לפירמה. השוק בו היא מנסה בכל כוחה לנגוס ולהתחרות על נתח מתוך העוגה.

  • "המשחק" באוקיינוס האדום הוא על שוק אחד שכל פירמה נוגסת  בנתח של הפירמה המתחרה.

  • כל פירמה תוך שהיא מנסה לקדם את עצמה , בשיווק אגרסיבי ומנסה למכור יותר מוצרים מתוצרתה בעצם  נוגסת פוצעת פוגעת במתחרות שלה{כמו מלחמה של כרישים בתוך הים} לכן האוקיינוס אדום.

  • אסטרטגיית אוקיינוס כחול:

  • באוקיינוס הכחול – הפירמה יוצרת שווקים חדשים  על ידי חשיבה מחוץ לקופסה  חשיבה על משהו שלא קיים  יצירת מוצר או שרות שלא קיימים עדיין .

  • בשוק זה יש לפירמה הזדמנות להוביל את השוק ולהוביל מהלכים,כיוון שהיא בעצם המציאה אותו .זה שוק נקי מתחרות בו הלקוח פוגש בפעם הראשונה בחיו את המוצר או השרות החדש ומתעניין בו לראשונה,אם הוא מרוצה ועוניין בו הוא יהיה מוכן לשלם בעדו את המחיר המתבקש .

  • בשוק כזה אין משמעות למחיר כי אין מתחרים מי שמעוניין במוצר או שרות כזה ישלם את המחיר שהפירמה תבקש. 

  • יש בדיחה שסבירה את החשיבה מחוץ לקופסה:אספן אומנות הולך ברחוב ,פתאום מבחין בחתול מטונף שמלקק חלב מקערה בכניסה לאחת החנויות.האספן מעיף מבט נוסף ומגלה שמדובר בקערה עתיקה ונדירה שכנראה שווה הון. הוא ניגש לחנות שבפתחה נמצא החתול  ואומר למוכר :"שמע ,אני רוצה לקנות את החתול הזה .תמכור לי אותו תמורת חמישה  דולרים? אני מצטער עונה המוכר,החתול הזה לא למכירה עשה טובה מפציר בו האספן יש לי בעית עכברים בבית ואני חייב חתול שיטפל לי בזה.מה אתה אומר על מאה דולר? בשביל מאה דולר אה יכול לקבל אותו עונה המוכר.האספן אוסף את החתול בידיו,ופונה שוב אל המוכר"שמע,החתול התרגל לקערה הזאת , אין לך התנגדות שה מאה דולר יכללו גם אותה נכון? מצטער עונה המוכר זאת קערת המזל שלי .רק בשנה מכרתי 200    חתולים בזכותה. 

  • לכן לפני שנוגסים בכל הכוח במתחרים שלנו ולפני שמנסים לתפוס עוד נתח בעוגה הקיימת  אולי נאפה עוגה אחרת שונה מהעוגה הקיימת שמי שירצה אותה יפנה רק אלנו ויהיה מוכן לשלם את המחיר שביקשנו כך נוכל להיות ייחודיים אטרקטיווים מובילים ומרוויחים הרבה יותר מבעבר.

                                                                                                      דורון קריספין

                                                                                                      "מדיה 10"

                                                                            WWW.MEDIA-10.CO.IL               

                                                                                               הוצאה לאור ושיווק מתנות

                                                                                                      מתוך הלימודים באוניברסיטת דרבי

                                                                                                      

הוסף תגובה