אורז מטוגן סיני

אחד הדברים המתסכלים ביותר במטבח הוא שמתכון שלכאורה אמור להיות פשוט להכנה לא יוצא.שמעתי מלא מעט אנשים כי הכנת אורז לבן הוא  אחד מהם.הכנת אורז?!נשמע פשוט כהכנת חביתה, כחיתוך סלט, אך בכל זאת  משהו תמיד מתפספס שם – האורז המתקבל דייסתי מדי, או ששכבת הגרגרים למעלה נשארת קשה.בקיצור,עוגמת נפש כל פעם מחדש.

לאחרונה נתנה לי איזו סבתא , מספר טיפים שיש להקפיד עליהם ועליי לציין שהם עובדים.ראשית, יש לשטוף את האורז לפני הבישול כדי להפטר עד כמה שניתן משכבת העמילן שגורמת לגרגרים להדבק זה לזה בבישול.שנית, יחסי אורז:מים.קיימות גרסאות שונות לעניין – אני קבלתי את ההנחייה לשים 1.5 כוסות מים על כל כוס אורז.מומלץ לבשל בסיר בעל תחתית עבה.בשלב ראשון ללא כיסוי ועל אש גבוהה.לאחר ההרתחה, להנמיך את עוצמת האש לבינונית ולכסות חלקית.כשמופיעים חורים בין הגרגרים המתבשלים, לכסות את הסיר לגמרי ולהמשיך לבשל על אש קטנה עוד כ-10 עד 15 דקות.בתום הבישול, להפריד את הגרגרים זה מזה באמצעות מזלג ולהגיש חם.(הוראות אלו אינן תופסות להכנת אורז לסושי – על כך יופיע מאמר בהמשך).

כל ההנחיות הנ"ל היו רק הקדמה לדבר האמיתי!!! עכשיו, כשכולנו למדנו כיצד להכין אורז,  אפשר להכין מתכונים של אוכל סיני והמתכון שמופיע בהמשך הוא כזה – אורז מטוגן סיני!!!

אם הכנתם אורז שלא חוסל מייד, יש לי המלצה לשדרוג השאריות.

חשוב לציין שיש סוגים שונים של אורז.האורז עליו אני מדברת וממנו מכינים אורז מטוגן סיני הוא אורז ארוך.

כדי להכין אורז מטוגן מוצלח, האורז המבושל צריך לשהות במקרר כיומיים שלושה.לפני תחילת העבודה עמו יש לפורר בידיים את גושים הגרגרים הדבוקים.

מצרכים לאורז מטוגן סיני ( כ- 4 מנות):

2 ביצים גדולות

4 כוסות של אורז מבושל קר

1-2 כפות רוטב סויה

1 בצל ירוק

4 כפות שמן

מלח, פלפל

אופן ההכנה: טורפים את שתי הביצים עם מלח ופלפל ומקשקשים אותן במחבת או בווק ב- 2 כפות שמן.לפני שהן הופכות יבשות מדי מורידים אותן מהאש ושמים בצד.מנקים את המחבת לפני המשך השימוש בו.שמים במחבת את 2 כפות השמן הנותרות וכשהוא חם שופכים פנימה את האורז המבושל.מערבבים את התכולה מספר דקות עם כף עץ ( המקצוענים שביננו יכולים לעשות זאת עם צ'ופסטיק..) על מנת  להפריד את הגרגרים,ושופכים פנימה את רוטב הסויה.כשהאורז חם, מחזירים את הביצים המקושקשות ומטגנים הכל עוד מספר דקות .

מגישים את האורז חם,בקערה מרכזית, עם בצל ירוק קצוץ מעל.

הוסף תגובה