נזילת מים היא בעיה רצינית שרק הולכת ומחמירה אלא אם כן מטפלים בה מהר. למזלנו, יש לפחות 4 שיטות מעולות לבדוק אם יש נזילת מים וכך לדעת מתי ואיך לבחור בעלי מקצוע

נזילת מים עלולה להיגרם מפיצוץ בצנרת, סדק או בלאי טבעי. במקרים אחרים, הופעת כתמי רטיבות תהיה תוצאה של בעיות איטום או בידוד ולאו דווקא של נזילה. 

בין היתר, הבעיה עם נזילת מים היא נטייה להחמיר מהר מאוד – אלא אם מטפלים בה בהקדם. אז כדי לבצע איתור נזילות מים ובעיקר לוודא שזו אכן הבעיה שאיתה אנו אמורים להתמודד, יש 4 דרכים לפחות שאותן כדאי להכיר:

1. רעשים של מים מכיוון הצינור

הכי קל לבצע איתור נזילות מים באמצעות רעשים של מים מכיוון הצינור כאשר הוא סגור. אם צינור המים סגור אבל עדיין שומעים אותם עוברים בו, כנראה שמדובר בנזילה וסגירה של הברז לא תועיל. במקרים אלו, אפשר לצאת החוצה ולסגור את השיבר הראשי. כמו כן, צריך להזמין בעלי מקצוע כדי לבדוק איפה בדיוק הנזילה נמצאת. 

2. חשבון מים גבוה

חשבון מים גבוה נותן לנו אינדיקציה מעולה לגבי נזילות שיש בבית ואנחנו בכלל לא מודעים לקיומן. המעקב אחר חשבון המים חשוב, כי יכול להיות שהנזילה סמויה או מתרחשת באזור שאותו אנחנו בדרך כלל לא רואים על בסיס יום יומי. 

במקרים כאלה, נראה לפתע חשבון מים חריג בהיקפו וללא סיבה הגיונית נראית לעין. אז אלא אם החלטנו דווקא החודש למלא את הבריכה, יכול להיות שחשבון מים גבוה יעיד על הצורך בביצוע פעולה יסודית יותר של איתור נזילות מים

3. רטיבות, עובש וטחב

גם סימנים יחסית פשוטים על הקיר, התקרה או הרצפה יכולים להעיד על נזילת מים. בשלבים מוקדמים של הנזילה, אנחנו נראה כתמי רטיבות. לאחר תקופה מסוימת ובלי טיפול ראוי, כמו למשל בנזילות סמויות או כאלה שקיימות בעליית הגג, הרטיבות תהפוך לעובש. 

במקביל, אנחנו נוכל להריח טחב באזורים שונים של הבית ולשים לב שמשהו אינו כשורה. במקרים כאלה ניסיון לנקות את העובש לדוגמא יספק פתרון לטווח קצר בלבד, כי הוא מתמודד עם הסימפטום ולא עם הבעיה. לכן, צריך לאתר את המקור של הנזילה ולטפל בה. 

4. שימוש בציוד מקצועי

הדרך הבטוחה לבדוק אם יש נזילת מים היא להפעיל ציוד מקצועי. על קצה המזלג, ניתן להזכיר ארגז כלים של בעלי מקצוע בהקשר של איתור נזילות מים ובו:

  • מצלמה טרמית
  • סיב אופטי
  • רובוט זעיר
  • איתור נזילות באמצעות החדרת גז ידידותי לסביבה

כל השיטות שבהן בעלי מקצוע משתמשים מאפשרות לאתר את הנזילה בלי לגרום הרס מיותר. זו הסיבה לחשיבות השירות ולכך שהוא משתלם. 

הוסף תגובה