נזילה היא לא תמיד מה שחשבנו! בראש ובראשונה, לא תמיד המים פשוט ייזלו ממקום מסוים ויסמנו לנו שיש נזילה. אז איך בכל זאת אפשר לדעת אם קיימת נזילה או לא? 

בין אם אנחנו גרים בבית פרטי ובין אם בבניין מגורים רב דירות, בין אם הבית בבעלותנו ובין אם אנחנו רק השוכרים, תקלות בבית יכולות תמיד להתרחש. נזילות לדוגמא הן דבר נפוץ, ולפעמים כל מה שדרוש על מנת לתקן הוא גומייה או חומר אוטם. 

סימנים מקדימים לנזילה 

אבל לפעמים הנזילה לא נראית לעין, והנזק הולך וגדל. איך אנחנו יכולים להיות ערים לתקלות כאלה ולתפוס את הדברים בזמן, לפני שיהפכו לנזק בסדר גודל שכבר קשה לטפל בו? עלינו להיות ערים לסימנים מקדימים.

חפשו את העובש!

הסימנים לנזילות הם רבים, וקיימים במקומות רבים בבית. אחד הסימנים הוא הופעת עובש על הקירות, שמופיע לעיתים מאחר והמקום סגור ואין פתחי אוורור אך לעיתים עובש מופיע מאחר ויש מזילה נסתרת בתוך הקיר. עובש יכול להופיע באמצעות כתמי עובש או באמצעות ריח רע הנמצא בחדר וקשה לאתר את מיקומו.

סימנים נוספים לנזילות – יש כאלה בכלל?

כן! לא רק עובש יסמן לנו על נזילה שיש לאתר, גם רעש של מים מטפטפים, כאשר אנחנו מנסים למצוא את המקום אך ללא הצלחה יכולים להיות סימן מצוין שיש לחשוד בנזילת מים. סימן נוסף הוא חשבון מים, השתמשת במים החודש כבכל חודש, אך החשבון הסופי גבוה יותר מכל החודשים? יתכן ויש לכם נזילת מים. איך תבררו? אם כל מקורות המים בביתכם סגורים, ושעון המים ממשיך לפעול, כדאי מאד לבדוק אם קיימת נזילת מים בבית.

הזמנת בעל מקצוע – למה שלא אנסה לטפל בזה בכוחות עצמי?

כאשר הנזילה במקום גלוי, לעיתים אנחנו יכולים לטפל בה בעצמינו על ידי ציוד פשוט הנמצא בבית שלנו. אך כאשר הנזילה נמצאת מאחורי הקיר או במקום סמוי אחר יש צורך בבעל מקצוע שזאת ההתמחות שלו – איתור נזילות. 

החשיבות של ציוד תרמי 

איתור נזילות הוא לא דבר פשוט שכל אחד יכול לבצע, לעיתים יש צורך בציוד מיוחד המאפשר לאתר את הנזילה מבלי להשאיר הרס ונזקים, אחת הדוגמאות היא ציוד תרמי לאיתור נזילות. איתור נזילות במצלמה תרמית עובדת בצורה שמאפשרת למצוא כל נזילה, בכל מקום, מבלי להזדקק להריסת קירות או מבנים. בין אם מדובר ברצפה, תקרה או קירות, המצלמה תאתר באופן מדויק.

אפשר לטפל בנזילות בכל זמן, לא?

נזילות, סמויות או גלויות, סופן להחמיר ולעיתים הנזק שנעשה בסוף יהיה קשה מאד לתיקון, העלויות עלולות להיות גבוהות והעבודה מרובה. מה צריך לעשות על מנת להימנע ממצבים כאלו? להזמין בעל מקצוע שמתמחה באיתור נזילות כבר כאשר אנחנו רואים את הסימנים הראשונים שמחשידים להימצאותה של נזילה. 

טפלו בבעיה בזמן!

עובש, טפטוף או שעון מים שרץ ללא הפסקה אלו הם הסימנים שצריכים לגרום לנו להזמין בעל מקצוע לאיתור נזילות באופן מידי. המתנה תגרום להחמרה ולבעיה גדולה יותר מזאת שהייתה בהתחלה. נזילה שלא אותרה בזמן, פירושה זמן רב יותר הנדרש לתיקונה, הליך מורכב יותר ולא מעט מן הפעמים העלויות עלולות להיות גבוהות הרבה יותר.

איך בוחרים בעל מקצוע?

בעל מקצוע המתמחה באיתור נזילות צריך להיות אמין, מקצועי, זמין והגון. תוך בירורים וקבלת ההמלצות, כדאי לבדוק גם אם הוא עובד עם חברות הביטוח, שכן פעמים רבות ישנה אפשרות לקבלת החזר.

הוסף תגובה