איך לבחור דגים טריים טובים?

מאז ומתמיד דגים היו מאכל פופולארי. אם בגלל נגישותם ואם בגלל טעמם. בימינו הדגים הפכו פופולאריים בזכות הערך התזונתי הגבוה שלהם.

בסופר ניתן למצוא דגים קפואים ודגים טריים – דגים קפואים פחות עדיפים, משום שטעמם נחלש בכל שעות הקירור הרבות שלהם וערכם התזונתי יורד. בחירת דגים קפואים היא קלה ביותר- פשוט מסתכלים על התאריך המוטבע. דגים טריים היא בחירה עדיפה יותר, שכן טעמם עשיר ביותר וערכם התזונתי לא פוחת ערב תהליך שימור. מנגד, אין עליהם תאריך האומר עד מתי הם טובים וכדי לבחור דגים טריים טובים צריך להשקיע קצת יותר מאמץ.

איך לבחור דגים טריים טובים?

בין כל מבחר הדגים הטריים עליכם למצוא את הדג הטרי ביותר והטוב יותר,כדי לבצע זאת הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

ראשית הסתכלו על הסביבה בה הדג נמצא. האם הבריכה נקייה מספיק לדעתכם? אם מדובר דגים טריים שאינם שוחים בבריכה אלא מונחים בקירור או בהקפאה, ודאו כי אין מדובר במקרר פתוח או בהקפאה פתוחה. מקרר פתוח חשוף לזיהומים. הדבר משמעותי במיוחד כאשר לא קונים דגים טריים בסופר אלא בשוק, שם הקפדה על מקרר סגור הכרחית.
ריח ומראה: דגים טריים הגיעו מן הים ולכן אמור להיות להם ריח של ים. אם יש להם ריח של דג, הם פחות טריים. המראה גם הוא דרך לבדוק את טריות הדגים. כאשר תפרסו דגים טריים בדקו כי צבע הדם הוא אדום, משמע שהם דגים טריים. אם הצבע הוא חום, סימן שהם פחות טריים.
לחיצה על הדג. אם אינכם רוצים ללחוץ בעצמכם על הדג, בקשו זאת מהמוכר. מדובר בשיטה יעילה במיוחד לבדיקת דגים טריים. כאשר המוכר מחזיק את הדג בדקו אם סימני האחיזה נשארים על בשר הדג, אם כן- זה אינו דג טרי מספיק. דגים טריים הם בעלי בשר גמיש שאינו מקבל טביעות אצבע.

3 טיפים אילו ייסעו לכם לבחור מבין כל הדגים את הדגים הטריים ביותר שיש ולבשל ארוחה מפנקת וטעימה איתם.

הוסף תגובה