איך לבחור סגנון עיצובי למטבח?

איך לבחור סגנון עיצובי למטבח?

בחירת סגנון עיצוב למטבח כרוכה בשימת דגש על פרמטרים רבים ובין היתר: העדפות אישיות, האסתטיקה הכללית של הבית, פונקציונליות ופרקטיות.

אם גם אתם נמצאים בשלב הבחירה ומבקשים להגיע להחלטה מושכלת, נבונה ואולי חשוב יותר מהכול, מתאימה, להלן שלבים שיכולים להועיל לכם בהליך הבחירה:

דגש על ההעדפות ועל הטעם האישי שלכם

בשלב המקדים, כדאי ומומלץ להבין את הסגנונות העיצוביים שמושכים אתכם. בכדי להגיע למסקנה נבונה, ההמלצה היא עיין במגזינים, בפלטפורמות מקוונות מעולם עיצוב הפנים או עיצוב המטבחים. בשלב הבא, כדאי לשקול גם לבקר באולמות תצוגה כדי לאסוף השראה. חשוב לזהות אלמנטים שנראים מושכים ואטרקטיביים ולתעד אותם.

התאמה לאסתטיקה של הבית

עיצוב המטבח צריך להתאים לסגנון הכללי של הבית. בין אם זה מודרני, מסורתי, כפרי, תעשייתי או אקלקטי, המטבח צריך להשלים את העיצוב הקיים. כך שאם סגנון העיצוב הכללי של הבית הוא סגנון כפרי, כדאי גם לתת העדפה לעיצוב מטבח כפרי על מנת לקבל תוצאה הרמונית ומרשימה. 

פונקציונליות

חשבו כיצד אתם משתמשים במטבח שלכם. עיצוב שנראה נהדר אבל לא מתאים לצרכי הבישול או אורח החיים שלכם עשוי להיות לא מעשי וכחלק מכך, גם לא מתאים. כדאי לשקול גם פרמטרים כמו: פריסה, אחסון, מכשירי חשמל וזרימת עבודה כדי להבטיח שהתוצאה הסופית תבוא לידי ביטוי  במטבח שהינו פונקציונלי ויעיל.

בחירת לוח צבעים נכון ומתאים

ההמלצה היא לשאוף לבחור ערכת צבעים המהדהדת עם הסגנון המועדף. לדוגמה, מטבח מודרני עשוי להכיל צבעים ניטרליים עם מבטאים נועזים, בעוד שמטבח כפרי יכול לשלב גווני אדמה חמים יותר.

דגש על חומרים ומרקמים

סגנונות שונים מנצלים חומרים ומרקמים ספציפיים. לדוגמה, מטבחים מודרניים משתמשים לעתים קרובות במשטחים מלוטשים כמו נירוסטה, זכוכית או בטון, בעוד שסגנון כפרי  עשוי לשלב עץ, וטקסטורות טבעיות.

בחירת ארונות ופתרונות אחסון

עיצוב הארונות ופתרונות האחסון משפיע באופן משמעותי על המראה הכללי ועל האווירה במטבח. כך לדוגמא,  ארונות שטוחים נפוצים יותר במטבחים מודרניים. בשביל לקבל תוצאה אשר עונה על הסגנון העיצובי אותו בחרת, כדאי ומומלץ לשים דגש גם על הנושא הזה.

משטחים וריצוף

יש לבחור חומרים המתאימים לסגנון העיצוב אשר נבחר למטבח. משטחי גרניט או שיש עשויים להתאים למטבח יוקרתי או קלאסי, בעוד שבטון או בוצ'ר בלוק יכולים להשלים מראה תעשייתי או כפרי יותר.

בחירת התאורה הנכונה

לתאורה יש תפקיד מכריע בעיצוב המטבח. אורות תליון או נברשות מעל האי או פינת האוכל יכולים להוסיף אופי ופונקציונליות. תאורה מתחת לארון יכולה לספק תאורת משימה.

אביזרים ותפאורה

הפרטים הקטנים יותר, כגון כיסויים אחוריים, טיפולי חלונות, יצירות אמנות או אלמנטים דקורטיביים, יכולים לשפר את הסגנון העיצובי אשר נבחר למטבח וזאת תוך שיקוף של האישיות, סגנון החיים וההעדפות של בני הבית. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לשים דגש גם על הפרמטרים הללו. 

התייעצות עם איש מקצוע

אם אינכם בטוחים בבחירות או בהחלטות שאם לוקחים או מרגישים שאתם זקוקים לייעוץ או הדרכה, כדאי לשקול להתייעץ עם מעצב פנים או מומחה בתחום המטבחים. אנשי מקצוע אלו יכולים להציע מומחיות, ייעוץ ופתרונות עיצוב המותאמים להעדפות ולמרחב שלכם – ולכן, גם אם אתם חושבים שאתם יודעים מה אתם מעדיפים, כדאי לשקול להיוועץ עם אנשי מקצוע על מנת לקבל זווית נוספת וסיוע בבחירת ההחלטות הנכונות.

דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר בסופו של דבר קבלת החלטות חכמות ומושכלות בכל מה שנוגע לבחירת הסגנון העיצובי של המטבח – וכאמור, אין סיבה שתקבלו פחות מהחלטות שאתם שלמים איתם במאת האחוזים.

https://note.com/daniel_cai/n/n5ba2346f884c

הוסף תגובה