איך להיכנס לרדיו ??

זה עניין של סטטיסטיקה  – "אז מה עושים לכל הרוחות?!" שאל אותי אחד הזמרים כתגובה. אמרתי לו בדיוק מה שאני אומר לכולם "כמו שאתה שם לב, להגיע לרדיו זה לא פשוט בשביל מישהו שפשוט החליט לכתוב שירים באמצא שנות העשרים – שלושים לחייו בתקווה לפצוח בקריירה מוזיקאית. אתה חייב להמשיך לנסות עד שמישהו מאנשי המפתח יאהבו את מה שאתה עושה". לכל כוכב מצליח שהיה מאז ועד עולם יש כמות עצומה של שירים, חלקם גרועים וחלקם מעולים. ככל שתשלחו יותר שירים לרדיו ככה יש יותר סיכויים שתגיעו אל הרדיו – זה עניין של סטטיסטיקה. כשאתם שולחים שיר לרדיו הוא עומד למבחן אצל שדרן הרדיו ששואל את עצמו "אני רוצה להשמיע את זה בתכנית שלי?", "הם מחדשים משהו?", "כבר שמעתי את זה בעבר?" ועוד המון שאלות. האינטרס שלכם הוא שהשדרן יגיד לעצמו "כן, זה מה שאני רוצה בתכנית שלי". אם למשל אתם רוצים להיות בתכנית של דידי הררי, אין טעם לשלוח לו קטעים אינסטרומנטלים או שירי רוק על סגיו, זה לא מה שהוא משמיע בתכנית שלו. אל דידי הררי תשלחו שירים מזרחיים או כל דבר שיגרום לכפות הידיים להתנגש אחת בשנייה. תחשבו על זה, כמה פעמים שמעתם ברדיו או בטלויזיה על זמר שהצליח לאחר שניסה לשלוח הרבה חומרים שלו לרדיו ורק שיר אחד מתוכם זכה להצלחה ואחר- כך הכירו את שאר השירים שלו?.

הכסף מדבר – לרדיו יש אינטרס אחד וזה להרוויח כסף, אם מתוך ההשמעות של השיר שלכם הרדיו ישיג יותר רייטינג – משמע יותר מאזינים שומעים את התחנה הזאת – משמע יותר כסף מהמפרסמים. כמו שלכם יש אינטרס וזה להיות הצלחה מוזיקלית הרדיו גם צריך משהו בתמורה. אתם לא יכולים לצפות לשלוח משהו לרדיו וכל שדרן שיפעיל את השיר שלכם יגיד לעצמו "אני חייב את השיר הזה בתכנית שלי!" לא! זה לא עובד ככה. אתם צריכים שיהיה לכם מספיק קהל בשביל שהרדיו יסכים לשים את השיר השלכם, אחרת כל שדרן יעדיף לשים שיר פחות טוב אבל מכניס. "אבל אין לי קהל, אני אמן חדש" אז למה שהרדיו ישים דווקא אותך?, נניח שאתם אמנים שיוצרים מוזיקת מטאל עם העיבוד הכי טוב בעולם והסולן מגיש את המילים בצורה כזאת שכל זמר יקנא בו, בהנחה שאין לכם קהל, כל תחנת מטאל בארץ תעדיף את היהודים על פניכם או כל להקה אחרת שיש לה קהל, וכמובן שהתחרות על מקום ברדיו היא עצומה. קודם כל תשיגו קהל שבא להופעות שלכם ואחר- כך תשלחו חומרים לרדיו. 

השמעה ברדיו – יכול להיות ששמעתם על אמן לא מוכר כזה או אחר שהצליח להגיע אל הרדיו, כשלרדיו לא יצא להשיג משהו כתוצאה מכך. זה נכון זה קורה כל הזמן, האמנים האלה הם אמנים שהשמיעו אותם פעם אחת או כמה פעמים ברדיו. אבל זה לא מספיק, בשביל שתוכלו לנצל את הרדיו בצורה כזאת שיכירו אתכם, אחרי הכל זה עניין של חשיפה, אתם צריכים שישמיעו את השירים שלכם ברדיו תקופה של כמה שבועות לפחות.
יש תכניות ברדיו שהמטרה שלהם היא לחשוף אמנים חדשים, זה יפה מצידם אבל לא מספיק בשבילכם. אם אתם מקבלים הצעה כזאת ברור שאתם צריכים להסכים, עם זאת אל תצפו ליותר מדי אם בכלל

לסיכום–
1. "אף- פעם זה לא מאוחר מדי" – הוא המוטו שאתם צריכים לרכוש לעצמכם, להמשיך ליצור ולשלוח שירים כל הזמן לאנשים מפתח, שדרני רדיו וכו'…
2. יד לוחצת יד- אתם רוצים שיצא לכם משהו מהרדיו, תדאגו שגם לרדיו יוצא מזה משהו, אחרת אתם סתם אוכלי חינם.
3.מציעים? אז תקחו – אם מציעים לכם להיות מושמעים ברדיו תסכימו, אבל אל תצפו ליותר מדי.

הוסף תגובה