איך להימנע מחרקים במקלחת?

איך להימנע מחרקים במקלחת?

הופעת מזיקים וחרקים במקלחת גורמת לתחושה של חוסר נוחות, פוגעת באיכות החיים ואף עלולה להגדיל את הסיכוי לתחלואה ומחלות. עם זאת, יש לא מעט מה לעשות על מנת למנוע את זה ולנצל את היתרונות של שירותי הדברה מקצועיים

חרקים ומזיקים עלולים להגיע אל המקלחת שלנו בגלל שיש בה תנאים נוחים. הלחות לדוגמא מייצרת את החמימות המבוקשת עבור חלק מהחרקים, בעוד החריצים בקירות וברצפה מסייעים להסתתר. כמו כן, המון חרקים ומזיקים נמשכים אל חדרי רחצה לא רק בגלל הרטיבות והלחות – אלא בעיקר בגלל הזמינות הגבוהה של המים. כאשר יש במקלחת עובש, שאריות של סבון, שאריות של לכלוך והצטברות חומר אורגני בתעלות הניקוז והמקלחון, החרקים ישגשגו.

הבדלים בין סוגים שונים של חרקים במקלחת

הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להימנע מהופעת חרקים במקלחת היא לבדוק עם איזה סוג של בעיה בדיוק אנחנו מתמודדים. הסוגים המטרידים ביותר של חרקים שעלולים להופיע במקלחת הם תיקנים, שנפוצים בבתים פרטיים וגם בדירות שנמצאות בבנייני מגורים משותפים. חוץ מאשר תיקנים שמגיעים בגלל הלחות ומקורות המזון והמסתור, גם עובש ופטרת גורמים להופעת חרקים. עם הזמן, מקלחת שאינה מטופלת נכון תסבול מהופעת מעופפים, יתושים וחיפושיות.

טיפול באמבטיה למניעת הופעת מזיקים

הדבר השני שעושים זה לנקוט פעולה אקטיבית על מנת למנוע את המשך הופעת החרקים במקלחת. כאן יש כמה המלצות מאוד קונקרטיות:

  • לשמור על סביבה יבשה באמצעות גריפת המים אל תעלות הניקוז 
  • לאוורר את החדר עם חלון פתוח או דלת
  • להתקין ונטה איכותית כדי להחליף את האוויר ולהסיר את הלחות
  • לנקות היטב את פינות המקלחת כולל האזורים שאין אליהם גישה נוחה

זיהוי נקודות הכניסה של החרקים 

מניעה פיזית של כניסת החרקים אל המקלחת אמורה לפתור את הבעיה. בשביל לעשות את זה, צריך לזהות מאיפה בדיוק הם נכנסו אל המקלחת והיכן נמצאות נקודות הגישה המרכזיות שלהם. בדרך כלל חרקים מגיעים אלינו למקלחת דרך פתח הביוב, לכן צריך לשמור על ניקיון של תעלות הניקוז ולהשתמש במחסום מתאים: גם כזה שמאפשר למים להתנקז החוצה בקלות וגם מונע מחרקים לעלות כלפי מעלה או משערות להיכנס פנימה. 

התקנת רשתות דקות בכל הבית

רשתות מונעות מיתושים וחרקים מעופפים להיכנס לבית. בגלל שבהרבה מאוד מקרים החרקים מוצאים את דרכם למקלחת רק אחרי שהם נכנסים לסלון או לחדרי השינה, עדיף למנוע את הבעיה בצורה גורפת. כאן נכנסים לתמונה פתרונות יעילים כגון התקנת רשתות דקות לאוורור ומניעת כניסת חרקים.

מה לגבי שימוש בחומרי הדברה?

רבים מנסים למנוע מחרקים להופיע במקלחת ולגרום לפגיעה באיכות החיים שלהם באמצעות שימוש בחומרי הדברה. מצד אחד, היתרון של הדברה בא לידי ביטוי באפקטיביות גבוהה ומידית. מצד שני, לא כולם יודעים באיזה חומרים להשתמש ואיך לשלב אותם בחדרי הרחצה, המקלחת והשירותים. לכן, חשוב להשתמש בחומרי ניקוי שמכילים בתוכם חומרי הדברה פעילים ולהשאיר את ההדברה היסודית לבעלי מקצוע. 

יש חרקים במקלחת? צרו קשר עם מדביר

התייעצות קצרה עם מדביר תאפשר לך להיפטר מכל סוגי החרקים באופן מיידי. אנו מתאימים את סוג ההדברה הירוקה לסוג המזיקים או החרקים. אם חשוב לך להחזיר את איכות החיים לרמה שהיא הייתה בה עוד לפני הופעת החרקים, הגיע הזמן ליצור קשר עם מדביר.

הוסף תגובה