איך להפסיק לחיות בהרגשה של "לו היה לי"

"אנו בוחרים את האושר והסבל שלנו לפני שאנו חווים אותם"  (חליל ג'ובראן)

חישבו על המשפט הזה, כמה זמן אנו חולמים על להיות מאושרים ובאמת מרגישים את זה?
כמה זמן אנו מבזבזים על לחשוב כמה קשה יהיה לנו לעשות פעולה מסוימת?
לכולנו יש חלומות,שאיפות,תשוקות נסתרות או שינויים קטנים וגדולים שעליהם אנו חולמים ורוצים להשיג.
חלקנו מנסים להשיגם ומסיבות רבות ומגוונות איננו מצליחים.
לפעמים האשם נופל על הזמן,כסף,ילדים,עבודה ולפעמים זה הפחד,הקושי להחליט, חוסר בטחון, בלבול ותפיסות שגויות על עצמנו ועל החיים בכלל,שמלוות אותנו ועוצרות מבעדנו להשיג את רצונותינו.
מי לא מכיר את התחושה ש"לו היה לי כסף" "לו הייתי רזה" "לו היה לי אומץ" "לו הייתה לי זוגיות טובה" "לו הייתה לי עבודה טובה"  הייתי…..

נכון,לפעמים הכסף חסר לנו ונכון,קשה להחליט לעזוב עבודה מסודרת ולפנות למשהו חדש ולמצוא בן/בת זוג לא תלוי רק בנו והלוואי שזה היה אפשרי שהם פשוט ידפקו לנו על הדלת ויבקשו קצת מים לסוס כי הוא עייף מהדרך…
אבל האם באמת אין שום דבר שאנו יכולים לעשות? האם באמת עשינו הכל? האם זה לא אפשרי לנו להרגיש טוב עם עצמנו וחיינו ואפילו ליהנות (כן,ליהנות!)  עד אשר נשיג את אשר חפץ ליבנו?מה יעשה לנו טוב כבר עכשיו?

האם באמת מה שחסר לנו להיות מאושרים זה בן זוג/זוגיות טובה/ שינוי/עבודה/כסף?
או שמסתתרים מאחורי כל אלה מאוויים ותחושות קטנות אחרות שאנו לא מודעים אליהם או מתביישים להודות בהם אפילו בפני עצמנו ואנו משייכים אותם לדבר גדול יותר שיכסה על התחושות והמחשבות האלה ומקווים שכל השאר כבר יסתדר אם נשיג את הדבר האחד הזה?!

כולנו שמענו על אנשים עשירים שסיפרו שהם בודדים ולא מאושרים ואמרנו איך יכול להיות? אם היה לי כסף כמו שיש להם הייתי מאושר מאד ויכולתי להשיג הכל!
זה בעצם כמו אהבה ראשונה. כולנו זוכרים אותה וברגע שחווים עוד קשרים ואהבות זה לעולם לא אותו דבר, קשה לשחזר את הרגש הזה לאורך זמן ,לשמר אותו לנצח ותמיד נתגעגע אליו וננסה להרגיש שוב ככה. גם כאן,כשאנו משיגים את רצוננו לאחר זמן מה, כבר נרגיש אי שקט ושחסר לנו משהו ונחפש ריגוש חדש. 
מה זה אומר? זה אומר שהאושר שלנו הוא באמת מגיע מבפנים ולא תלוי הישג מסוים.
ברגע שנדע ונתמקד במה שגורם לנו אושר מבפנים שנמצא קבוע בתוכנו ונלמד להעריך את הדברים הנוספים שלפעמים הם קטנים, שגורמים לנו לשמחה ולרוגע פנימי נחייה חיים שלווים ושלמים יותר עם עצמנו ובפעם הבאה שנעמוד מול אתגר להשיג משהו נצליח מבלי חששות ותסכול ונקודת הפתיחה שלנו תהיה חזקה יותר ולא נתחיל מאפס משאבים ומוטיבציה.

"יבחן כל אדם את מחשבותיו וימצא שתמיד הן עסוקות בעבר ובעתיד
כמעט שאין אנו מעסיקים את מחשבותינו בהווה"  (בליז פסקאל)

אז איך עושים את זה? משנים פרספקטיבה.
כולנו מונעים מהצורך שלנו לשפר, לרצות לתקן ,להתקדם,לשאוף ומה עומד מולנו כל הזמן זה הפער שלנו מול המצוי והרצוי שלנו ובעצם 
אנו מרגישים כל הזמן אי שקט פנימי ושחסר לנו משהו מסוים בשביל שבאמת נרגיש טוב ובכדי שנצליח ונרגיש שבעי רצון אנו צריכים דווקא להתמקד בקיים, ממה שיש לנו כבר היום בכדי שנתרומם ונשיג את שאיפותינו.
חשבו על הדברים הטובים שכבר קיימים בחיים שלכם ומה גורמת לכם הידיעה שיש לכם אותם ומה הייתם מרגישים לו הם לא היו?
האם עדיין הדבר שברצונכם להשיג יגרום לכם להרגיש טוב בלעדיהם? האם הדברים הטובים הללו יכולים לעזור לכם להשיג את מה שאתם רוצים? 
האם זה דוחף אתכם? איך אני יכול להשתמש בקיים בשביל להשיג את הרצוי לי? אילו משאבים נוספים יכולים לעזור לי?
ממה אנו כן יכולים להתחיל מכאן ועכשיו בכדי להשיג את המטרה העתידית?האם זה מרגיש כבר טוב יותר?
גם אם מדובר בכסף למשל שאין לי כרגע, ממה כן אפשר להתחיל עד שיהיה לי כסף?
ואם מדובר בזוגיות, כשתהיה לי זוגיות, מה ארגיש? איזה אדם אהיה? איך זה ישפיע על תחומים אחרים בחיי?
לאחר שענינו על כך,נבדוק אלו מהתחושות שארגיש בעתיד כבר יש לי עכשיו ואולי אני לא מחזק אותן, אלו תחושות/פעולות אני יכול להרגיש/לעשות כבר עכשיו ללא זוגיות/כסף וכד'.

אנו צריכים ללמד את עצמנו לחיות את העתיד שלנו כבר מהיום גם אם אלו דברים שלוקחים זמן וברגע שנרגיש אותם מבפנים הם יגיעו מהר יותר.
אנו צריכים להרגיל את עצמנו לחשוב,להרגיש ולחיות את כל מה ש"לו היה לנו" כבר עכשיו גם אם אלו דברים שלוקח זמן להשיג אותם. ברגע שנרגיש אותם כבר עכשיו נרגיש מלאים יותר ולא נחיה בתסכול ובהמתנה לדברים שיבואו בעתיד ויגרמו לנו סוף סוף לאושר.

תתחילו היום לחיות את העתיד שלכם

אשמח לענות על כל שאלה,

מיטל משה 
מאמנת להצלחה אישית

meitalmosh@gmail.com

הוסף תגובה